"Sittenhän se on ilmainen"
Kassatyötä tekevät tai muut jotka kuulevat työssään usein lausahduksen "sittenhän se on ilmainen", kun esim enari ei heti toimi, mitä vastaatte asiakkaalle? Olisi niin kiva keksiä joku oikein ovela ja iskevä vastalause, jonka voisi pamauttaa takaisin. Vinkkejä?
Kommentit (104)
Olin joskus myyjänä muutamia vuosia, ja jätin useinmiten kyseisen vitsin huomiotta ja totesin, että kyllä tähänkin hinta saadaan ja mikään ei ole ilmaista. Yhtään valitusta ei tullut koskaan ja se typerä virne naamalla pyyhkiytyi yleensä melko nopeasti. Onneksi ei ole enää vuosikausiin tarvinnut tehdä myyjän työtä.
Kyllä sen tuotteen voisi tuollaisessa tapauksessa ilmaiseksi antaa. Turhaa nipotusta.
Ei suinkaan, mä saan itse päättää nyt hinnan;)
No sehän on vitsi, en tiennyt että noin yleinen. Sanoin sen kerran mutta kassaa ei naurattanut. HALOO SE ON VITSI.
Tämä ei ole myytävänä, taitaa olla lihahyllyn somisteita, voitko viedä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:53"]
No sehän on vitsi, en tiennyt että noin yleinen. Sanoin sen kerran mutta kassaa ei naurattanut. HALOO SE ON VITSI.
[/quote]
Arvaa montako kertaa päivässä kassa kuulee tuon saman "vitsin"
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:53"]No sehän on vitsi, en tiennyt että noin yleinen. Sanoin sen kerran mutta kassaa ei naurattanut. HALOO SE ON VITSI.
[/quote]
Hahhah miten hauska vitsi kun sitä kuulee usein.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:50"]
Olin joskus myyjänä muutamia vuosia, ja jätin useinmiten kyseisen vitsin huomiotta ja totesin, että kyllä tähänkin hinta saadaan ja mikään ei ole ilmaista. Yhtään valitusta ei tullut koskaan ja se typerä virne naamalla pyyhkiytyi yleensä melko nopeasti. Onneksi ei ole enää vuosikausiin tarvinnut tehdä myyjän työtä.
[/quote]
Se on muuten asiakkaana äärimmäisen vittumaista, kun enarit ei toimi tai ne puuttuu ja joutuu odottamaan kun siihen aletaan metsästämään hintaa. Ei tulisi mieleenkään vitsailla, ennemin alan vittuilla. Jätänkin kyseisen tuotteen yleensä ostamatta.
Mä vaan hymyilen ja sanon pääni sisällä sen asiakaspalvelijan hiljaisen vittusaatanan. Jatkan toimia niinkuin asiakas ei olisi sanonut mitään.
Kyllä riittää että on ystävällinen ja hoitaa hommansa, ei asiakkaan vitseille ole pakko nauraa jos ei naurata.
Joo saa niitä ostettua muistakin kaupoista joissa on hinnat. Esim Lidlissä on ollut yleensä aina.
Vastaukseksi yhtä typerä vitsi "tai sitte hinta on kaksinkertainen HAHAHAHAHAH!"
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:56"]
[/quote]
Se on muuten asiakkaana äärimmäisen vittumaista, kun enarit ei toimi tai ne puuttuu ja joutuu odottamaan kun siihen aletaan metsästämään hintaa. Ei tulisi mieleenkään vitsailla, ennemin alan vittuilla. Jätänkin kyseisen tuotteen yleensä ostamatta.
[/quote]
Vittuilu henkilölle jonka syy tilanne ei ole, on niin junttia etten keksi juntimpaa.
No seuraavalla kerralla, jos ei hintaa löydy alan tiuskia kassalle. Ei minulla ole koko päivää aikaa odottaa, että hinnat löytyy.
Mulla on asiakkaana sen verran järkeä, että otan aina sellaisen tuotteen, jossa koodi näkyy kunnolla. Tarkistan siis asian. Ei se vie kuin pari sekuntia/tuote, jos se on. Sitten vähän enemmän, jos sitä ei ole. Kun siinä kassalla voi sitten joutua odottamaan paljon enemmän, kuin mitä noiden tarkistamiseen on mennyt aikaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
Vittuilu henkilölle jonka syy tilanne ei ole, on niin junttia etten keksi juntimpaa.
[/quote]
Asiakaspalvelun varjopuolia, hän on siinä ottamassa palautetta vastaan edustamansa kauppaliikkeen puolesta.
Mä en vastaa tuollaisiin mitenkään. En hymyllä, en millään vastakommentilla, olen kuin en mitään olisi kuullutkaan. Sama juttu sen iänikuisen "plussakorttia?" "on vaan tää miinuskortti eheh eheh kehe kehe"-jutun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Asiakaspalvelun varjopuolia, hän on siinä ottamassa palautetta vastaan edustamansa kauppaliikkeen puolesta.
[/quote]
Onko sun palautteenantotapasi vittuilu?
Pieni vinkki: meillä laitetaan taukohuoneen seinälle pomon toimesta ne "VITTU EN TUU TÄNNE ENÄÄ KOSKAAN PASKA PAIKKA!11111"-palautteet. Ei siksi, että ihmiset ottaisivat opikseen, vaan siksi, että olisi jotain hupia kahvitauoilla.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:05"]
Mulla on asiakkaana sen verran järkeä, että otan aina sellaisen tuotteen, jossa koodi näkyy kunnolla. Tarkistan siis asian. Ei se vie kuin pari sekuntia/tuote, jos se on. Sitten vähän enemmän, jos sitä ei ole. Kun siinä kassalla voi sitten joutua odottamaan paljon enemmän, kuin mitä noiden tarkistamiseen on mennyt aikaa.
[/quote]
Jollekkin se viallisen koodin tuote sitten aina jää. Joskus koodeja on monta, eikä välttämättä edes tajua että se tarpeellinen puuttu. Keski-ikäiset ei enää välttämättä edes näe niin tarkasti että huomaisivat koodin olevan huono.
"ihan kuin äitisi" ja hymy päälle :)