Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, laitoinko välit katkolle syyttä?

Vierailija
07.09.2006 |

Eli olimme viettämässä saunailtaa mieheni veljen perheen luona. Miehen veljellä on yli 10-v. lapset- Miehet joivat saunan jälkeen oluet ja mieheni veli tarjosi meidän 4-vuotiaalle pojalle noin ruokalusikallisen olutta kun poikamme oli halunnut maistaa. Kuultuani tästä keräsin lapset autoon ja lähdimme renkaat vinkuen paikasta. Miehen veli on pyytänyt anteeksi ym. mutta en voi enää luottaa häneen enkä halua olla missään tekemisissä tuollaisen lapsen juottajan kanssa. Olenko nyt liian ankara? Asia vaivaa jatkuvasti mieltäni.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että lapset on uteliaita, ei ole mikään puolustus. Pitäisikö jokaiselle pennulle antaa esim. huumeita, koska uteliaina haluavat tietää mitä tapahtuu. Kyllä minäkin olisin uteliaisuuttani halunnut kokeilla, mutta onneksi oppi kotoota oli mennyt perille.

On olemassa asioita, jotka ovat aikuisten juttuja, kaikki ei kuulu lapselle. Ja mitä tuohon määrään tulee. Ei, se ei varmastikaan vahingoita lasta millään tavalla, mutta kyse on periaatteesta. Jos vanhemmat sen olutlusikallisen antaa, niin pidän sitäkin typeränä. Lapsen kun ei tässäkään asiassa kuulu saada kaikkea mitä haluaa.

Meillä lapset haluaisivat maistaa astianpesutablettia, koska on pakattu niin kivasti ja näyttää karamellilta, antaisitteko sen, koska lapsi on utelias? Entäs kaikki lääkkeet, jotka värinsä tai muotonsa perusteella muistuttavat karkkeja? Ei, ette antaisi näitäkään, vaikka lapsi haluaisi, miksi sitten alkoholia, jonka laki kieltää alle 18 vuotiailta!!?

Ja mummoni myös kesällä antoi lasteni maistaa alkoholia huikat, (iät 4 ja 2) suutuin, mutta asia saatiin keskusteltua ja mummokin ymmärsi, ettei sellaista voi tehdä. Minun mielestäni tuon ikäiset lapset kun ei osaa itse vielä päättää mikä heille on hyväksi. En minäkään silti välejä poikki pistäisi, kunnon keskustelu voittaa aina mököttämisen ja katkeruuden.

Vierailija
22/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikella. Eri asia maistaa pisara teelusikasta, jos nyt pakko on jonkun antaa, kun että juotetaan ruokalusikallinen. Hölmöjä nyt on aina, mutta jättäköön muiden lapset rauhaan. Ja miettiipähän toisen kerran ennenkuin jotain yhtä ääliötä tekee, toivottavasti. Ja kyllä sulla on oikeus tehdä miltä susta tuntuu. Mitähän täällä olis mammat sanonu kun se oli ollut sinä, joka juottaa lapselle olutta, sut olis tuomittu heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lapsuudenkodissani ikinä nähnyt pisaraakaan alkoholia. Ja vanhempieni näin juovan ensimmäisen kerran lasillisen, kun olin jotain kakskyt ja risat vee. Ja silti minulle on kehittynyt aivan terve tapa suhtautua alkoholiin. Itselleni maistuu noin kerran kuussa pari siideripulloa. Ehkä kerran vuodessa juon vähän enemmänkin. Kotona en saanut harjoitella, silti ei teininä karannut mopo mihinkään, eikä myöhemminkään.

Joten jos jonkun valinta on kasvattaa lapsensa näin, niin hän on aivan hyvällä tiellä, eikä täällä toisin valinneiden ole mitään syytä tuomita naurettavaksi tai muuten huonon valinnan tehneeksi.

Vierailija
24/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaikki lapsena maistelleet tule isoina alkoholisteiksi, mutta miksi kasvattaa riskiä oman lapsensa kohdalla?

Vierailija
25/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sääliksi käy ap:n miest ja lapsia minkälaisen pirttihirmun vaikutuksen alaisina joutuvat elämään. Melkein toivoisi, että miehesi tajuaa ottaa eron ja vie lapset mukaan turvallisempaan kasvuympäristöön.

Vierailija
26/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teelusikallinenkin olisi tietty riittänyt, mutta haloo! Sinä, jos kuka tässä käyttäydyt naurettavasti!

Vierailija
27/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki alkoholitavat periydy kotoa, ympäristö ja muutkin asiat vaikuttaa. Samoin äitini ei koskaan ole polttanut tupakkaa ja minä poltan.

Vierailija
28/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, tunnusta nyt että tämä on provo

Vierailija
29/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne miehet yhdessä olusia juoneet, eli ilmeisesti ap:n mieskin ( ja oletettavasti lasten isä ?? ) oli paikalla. Jos veli oli saanut olutta lapselle annettua, oli ap:n mies luultavasti siunannut asian eli lupa ikäänkuin oli kuitenkin. Onko idea nyt sitten sellainen, että ilman ÄIDIN lupaa ei lapselle saa antaa mitään? Isän lupa ei riitä ollenkaan, niinkö? Ja lusikallinen olutta ei todellakaan ole lapsen juottamista, eikä kyllä antaisi aihetta tuollaiseen mekastukseen. Itse en omilleni kyllä anna tuota lusikallistakaan, mutta ei se ehkä nyt maailmankaatovirhekään ole jos niin tekee.

Vierailija
30/30 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiselle toivotaan eroa sen vuoksi, että suuttuu siitä, kun lapselle annetaan alkoholia. Et voi olla tosissas! Tarkistapa lääkeannoksesi.

Vierailija:

kyllä sääliksi käy ap:n miest ja lapsia minkälaisen pirttihirmun vaikutuksen alaisina joutuvat elämään. Melkein toivoisi, että miehesi tajuaa ottaa eron ja vie lapset mukaan turvallisempaan kasvuympäristöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi