G: MIllä menetelmällä aloitit tammikuun 2015 laihiksen
tai muun elämäntapamuutoksen?
Teen näitä päätöksiä joka ikinen vuosi ja onnistun vaihetevalla menestyksellä. Viime vuonna laihduin ensin 8kg ja lihoin takaisin 13kiloa, mutta taas on uusi into!
- aloitin Nutrilett-dieetin; tänään 3 keittoateriaa, 1 salaattiateria ja 1 normaali lämmin ruoka. Tähtään täysnutraukseen viikon kuluessa.
- karkkilakko
- alkoholilakko
Kommentit (48)
Aloitin nutrauksen. Niin kauan kuin jaksan, kaikki pudotus välillä 5-25 kg on hyväksi!
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:12"]Liikunnalla laihtuminen on todella vaikeaa. Ruokavalion muutoksesta se lähtee. Selkeät ruokailuajat ja tarpeeksi pitkät välit. Aterialla niin paljon oikeaa ruokaa, että nälkä lähtee. Väliaika syömättä MITÄÄN. Heti, kun laitat jotain suuhusi, rasvanpoltto loppuu. Anna elimistön toimia rauhassa.
Itse aloitin tänään. Sokeri ja vilja pois. Heti parempi olo ja ruoka (koskenlaskijalla täytetyt herkkusienet, pekonia ja paistettuja kasviksia) maistui taivaalliselta. Pudotettavaa viitisen kiloa, silloin bmi 24,5.
[/quote]
Siis ateriavälit lyhyet ja useampi pienempi annos ja vähemmän isoja mättöannoksia. Ihan perusjuttu. Ja rasva palaa kun pidät aineenvaihdunnan käynnissä syömällä. Kroppa kun menee säästöliekille niin et varmasti rasvaa polta.
22 jatkaa että musta kaikki nää dietit on enemmän tai vöhemmän huijausta. Rasvaa on kerätty pitkään joten se ei hetkessä ihmekonstein lähde millään. Josjoku on liian hyvää ollakseen totta, se todennäköisesti on. Aikasemmin joku kertoi laihtuneensa 5kg mutta kun kilot tuli takaisin, oli niitä enemmän. Kroppa kun ollut säästöliekillä eli "nyt ei hetkeen tule ruokaa joten pidetään energiasta kiinni" tilassa normaaliin ateriointiin siirryttäessä ktoppa toimii viiveellä jolloin se säilöö kaiken energian, joka on ollu välttämätön eloonjäämiselle kun ruokaa ei ole aina ollut tarjolla.
Lämpimästi suosittelen, että jos joku terveellinen juttu tuntuu väkunäiseltä tai ei sovi sinulle, älä tee sitä. Jos et ole liikkunut, lisää liikuntaa vähitellen jolloin liikunnasta tulee osa arkeasi. Valikoi siis tarveelliset ruoat ja tavat, joita voisit loppuelämäsi noudattaa. Dieteissä nimittäin on sellainen juttu, että ne ei kestä loppu elämää ja kun dietti loppuu, kilot tulevat takaisin jos palaa vanhoihin kaavoihin. Toivon kaikille terveellisempiä valintoja jokaiseen päivään ja toivottavasti onnistutte saavuttamaan tavoitteet ja ennen kaikkea HUOM pitämään ne kilot myös dietin jälkeen poissa!
Eikai kukaan enää nutraa, eihän siinä ole mitään järkeä. Ainoa mitä kannattaa tehdä on sellaiset muutokset joita pystyy noudattamaan pitkällä tähtäimellä.
Teen juustokakun ja tempaisen sen melkein kokonaan yksin, hähhäh teille laihiksella olijoille :)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:22"]norolla. Minä ja rouva käydään vuorotellen arabialaisella alttarilla "rukoilemassa" ja yritetään tyhjentää lasten oksuämpärit siinä välissä.
Mutta on ainakin tyhjennysharjoitus perusteellinen.
[/quote]
Meillä sama tilanne.
Tänään on tasan vuosi kulunut siitä kun aloitin karppauksen. Olen 22 kg kevyempi kuin 3.1.14 ja todella onnellinen siitä :) pudotettavaa on vielä n. 7 kg, sitten olen jo normaalipainon puolella muutaman kilon, ja siinä on tavoite pysyä koko loppuelämä. Mulle karppaus ei ole hampaat irvessä vääntämistä, vaan parhaiten sopiva ruokavalio, jolla voin hyvin. Happy :)
Aloitin kokonaan syyskuussa elämäntapa muutoksen. Jätin ruoasta kaiken valkoisen pois (maitotuotteet ja vehnät) kaikki sokeri myös hedelmät. Marjoja syön ja vihanneksia, kalaa ja kanaa. Treenattu nyt 3 - 5 krt viikossa. En tiedä kuinka monta kiloa mutta vatsanympäryys on pienentynyt 12 cm.
Jouluna oli nyt kaksi viikkoa taukoa, ja aloitin uudestaan eilen. Tässä "dieetissa" on se hyvä puoli että kerran viikossa saa syödä ihan mitä vaan. Joten jos maanantaina tekee jotain mieli voi aina itselleen hokea, syön sen lauantaina.
Tämä ei ole dieetti vaan muutos ruokavalioon. Kun syö "oikeasti" ja treenaa niin olen tällä hetkellä pienempi kuin aikaisemmin. Kiloja en katso koska 9 - 11 kg pienempänä olin niin kauan ja into meinasi loppua, siksi jatkoin vatsanympäryys mittaamista. Se kertoo paljon. Kesällä vielä vaatteet 2 XXl, ja nyt L koko. Tavoitteeni on M koko. Tsemppiä!!!
Olen ihan normaalipainoinen, mutta muutama kilo tullut lisää viimeisen vuoden aikana. Maha roikkuu ja housut kiristää. Painan nyt 60kg (pituus 166) ja tavoite on ensin 55kg missä näytän jo aika sutjakalta ja sitten vielä hieman kiinteytystä.
Menetelmänä on herkkujen vähennys ja ruoan järkeistäminen. Toiminut aiemmin hyvin.
Aion syödä 500 kalsua päivässä niin kauan kunnes olen tavoitepainossani (70kg) nyt painan 110kg.
Kesäkuuhun asti ilman alkoholia ja suklaata. Karkkia ja muita herkkuja mahd. Vähän.
Toi suklaa mulle on se ongelma ollut. Joulukuussa tuli kyllä vedettyä suklaata niin paljon, ettei hetkeen tee mieli. Lisäksi salilla 3-4 kertaa viikossa, tosin salilla oon aina käynyt. 5-7 kiloa pitäis saada pois.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:29"]
Aion syödä 500 kalsua päivässä niin kauan kunnes olen tavoitepainossani (70kg) nyt painan 110kg.
[/quote]
Vihaat lihas- ja luukudosta niin paljon että pitää niistäkin päästä väkisin eroon?
Selkeä aliravitsemus on huonoin mahdollinen laihis.
Mä aion kokeilla 5:2 dieettiä. Ostin siihen liittyviä ruokakirjojakin ja reseptit näytti hyvälle :D
En aloita laihdutusta vuodenvaihteessa vaan jatkan projektiani vielä jonkin aikaa. Pudotettavaa on vielä reilu 10 kiloa ja pudotan ne Cambridge-ohjelmalla, jolla olen projektini aloittanutkin. Suosittelen, että ap olet alkuun pelkillä Nutrilett-tuotteilla, kun sitten olet päässyt kunnolla alkuun projektissasi voit jatkaa osanutrausta. Pelkät VLCD-tuotteet ovat hyvä katkaisu herkuttelulle.
Lopetin konvehtien syömisen ja lisäsin liikuntaa. Vältän rasvaisten ja paljon energiaa sisältävien ruokien syömistä illalla ja menen aikaisemmin nukkumaan.
Kuinka sujuu?!
1. piste kotiin ap:lle: muu perhe osti eilen pizzaa ja koko talo tuoksui huumaavan hyvälle. Vältin kiusauksen ja tyydyin salaattiin.
Älkää kukaan laihduttako. Jatkakaa vaan pizzan ja kebabin syömistä, kun paino tulee kuitenkin takaisin tuplana.
Aloitin heti, kun vuosi vaihtui. Sillä sekunnilla vaihdoin siiderin veteen. Merkkaan kaikki syömiseni ja juomiseni kiloklubiin. Juon paljon vettä ja en ylitä kiloklubin minulle antamaa päivittäistä kalorimäärää.