*~*~TAMMENTERHOT torstaina~*~*
Kommentit (32)
Ekan raskauden aikana hierojani sanoi lukeneensa artikkelin, jossa oli puhetta raskaudesta ja hieronnasta. Ei halunnut hieroa minua, koska artikkelissa oli sanottu, että yksi hieronnan tehtävä on saada kuona-aineet liikkeelle ja parantaa aineen vaihduntaa. Artikkelissa oli sanottu, että osa kuona-aineista menisi istukan kautta vauvaan.
En tiedä. Minusta tuo kuulosti kaukaa haetulta syyltä, mutta hierojalla käynti jäi, koska ei hieroja suostunut hieromaan ja tuntemattomalle en mennyt. Ja toinen syy oli se, että en ole koskaan osannut rentoutua siinä hierontatuolissa. Asento on minulle sopimaton. Masullaan kun ei oikein enää näilläkään viikoilla voi olla. (Paljonkojan niitä muuten on..?)
Tämä ei siis ollut mikään hieronnan vastainen lausunto. Ei missään tapauksessa. Vain yhden hierojan näkemys asiasta.
Ja nyt Huttu-Ukon sopan keitton. Nam! :) M
On kuulkaa outoa olla kotona mitään tekemättä!! Tai siis kun nyt varsinkaan ei saa ja pysty oikein mitään puuhaamaan... Ahistaa nuo villakoirat nurkissa ja puhtaanpyykinpino ja leikkaamaton nurmikko ja lasten uima-allas pihalla ja sormenjälkiset ikkunat yms. Aivan loputon lista tehtäviä hommia. Miksei ne ahista silloin kun vaan laiskuuttaan makaa tuossa sohvalla?! =)
Pitäis vaan kaivaa hyviä kirjoja luettavaksi ja ummistaa silmänsä kaikelta muulta.
Suljetusta keskusteluryhmästä: yritin aikanaan liittyä halkiolasten palstalle yahooseen mut en tajunnu siitä mitään enkä sen koommin ole yrittäny sellaisiin liittyä. Olis kyl kiva laittaa kuvia yms mut aika kädetön vielä noissa digikamerajutuissa. Tai siis yleensäkin kaikessa mikä liittyy tähän tietokonejuttuun. Toisekseen ei taida aikakaan riittää, varsinkin sitten kun vauva syntyny. Melkeinpä kannatan sähköpostiosoitteiden vaihtamista.
Tänään on ultra monella. Erityisesti odotan 4d-ultran kuulumisia! Sitä ite vielä tosiaan emmin.
Meinaan pärjää vuodenvaihteen yli omilla takeilla harrastaen kerrospukeutumista ja pitäen vetoketjua tai nappeja sitten vaan auki.
Zatu: sä kyllä vaikutat tosi touhukkaalta pakkaukselta! Siirräpä sitä energiaas sitten tännekin päin kunhan tuolta sohvalta taas saan nousta... =)
Mammadementia alkaa muakin vaivata kun en muista mihin piti vielä kommentoimani...
Siirrynpä takas makuuasentoon..
t. Hermione ja Iines 21+5
soitin omalle hirojaleni ja kysyin, hänelle ei oltu koulussa opetettu mitään raskana olvista, yritti itsekin ottaa selvää ja sanoi että ainut luotettava tieto minkä sai oli että ei suositella ekojen 3 kk aikana, hänkään ei tiennyt siihen yhtään hyvää syytä. Voin kertoa että olen näiden viimeisten kaden raskauden aikan ollut hierojalla ekojen 3 kk aikana, onnellisen tietämättömänä riskeistä siihen liittyen =) Mitään ei tapahtunut!
Ja eilen makasin siis ihan mahallani sen 50 minuuttia ja hieroja hiero alaselkää kun sitä niin särkee, ihanaa!!! Mun maalaisjärki sanoo että siitä ei voi mitään seurata, kun ja jos pystyy siinä makaamaan. Nyt en ole varma onnistuuko enää 2 viikon kuluttua kun maha kasvaa niin hurjasti, mutta taidan mennä edes kokeilemaan =) Niin ihanaa se on kun pääsee näistä hartiakivuista. Toisaalta voi ajatella että onko se parempi että syö 3 panadolia päivässä hartiakipuihin??
Nyt pitää mennä, täällä alkoi kunnon ukkosmyrsky!
No jos joku tietää jotain lisää, kertokaa ihmeessä =)
olipas lukemista taas eilisessä ja tässä päivässä :)
minulla oli niitä supistuksia ja ikäviä menkkamaisia kipuja joten jäin töistä kokonaan pois viimeviikolla eikä enää yhtään mitään tunnetta! teinpäs hyvän ratkaisun..
eilen alkoi flunssakin sitten. yö meni valvoessa, kun kurkku oli karmean kipeä. kuume ei onnekseni noussut.
käytiin tampereella rakenneultrassa viime viikolla. kaikki oli kunnossa ja vauvan sukupuoltakin tuli vilastua ;) seuraavaksi varmaankin sinne 4D-ultraan rv25-30 välillä.. on aikas tirkistelijäolo kun ollaan käyty jo 3kertaa sinttiä katsomassa.
niin ja mies tunsi eilen ensimmäisen kerran potkuja kädellä!
nimiG ollaan jo valittu kaksi nimeä molemmille sukupuolille (en mene takuuseen, vaikka jalkoväliin jo kurkattu) ja niistä sitten katsotaan kumma näköinen ja luonteinen mielestämme on..
takkiG kerrospukeutumista tai käyn ostamassa sopivan.
jepulis, lähden pötköttelemään ja syömään kurkkupastilleja =)
en mie nyt osaa mitään!!!
Yritin opetella noita värejä ja ei onnistunut ja sit ne vielä meni jostain pir*n syystä tonne eiliseen ketjuun... ei ole tietokone päivä tänään, ei.
-E-
mua miellytti Julia ja Jasmin,mutta sitte pitäs keksii sopivat toiset nimet..mutta saa sitä ehdotella nimiä lisää eikä ole pakko välttämättä olla J alkuinen..tänää käytii taas ostamassa vähä vaatteita typyille lisää kun vanhat rupee käymää tosi pienix jo..ja vanhempi tyttö on nyt sitte kuumeessa,toivottavasti laskee yön aikana..ja hän ei viihdy enää ollenkaa rattaissa kun aina täytyy saada kävellä..ja oma olo on ihan hyvä ja masuvauva innostu oikee kunnolla viime yönä muljaamaan ja potkimaan ja sen takia ei oikee pystynyt nukkumaan kunnolla:)mutta nyt syömään kun masu kurnii jo siihen malliin..
Joo tänään on riittänyt puuhaa, kun poitsulla nousi kuume flunssan lisäksi. Omenoita olen epätoivoissani yrittänyt laitella, kun saatiin niitä säkillinen. nyt sitten huomasin, että osa oli alkanut menemään huonon näköiseksi. Tuli kiire laittaa. No, hommasin sit sosemyllyn ja eikun lohkot siemenineen ja kuorineen mehustimeen ja sit myllyn läpi, niin selvis vähemmillä töillä. Laiska kun oon.... Nyt pitäs saaha asunto johonkin kuntoon, kun ollaan oltu vekaran kans kahden niin siivous on jäänyt kun poikakin omansa vaatii.
En tiiä pitäskö käyttää tilaisuus hyväks ja painua oikoselleen, ku poikakin väsähti nukkumaan. Kyllähän tuo maha vähä siihen malliin tuntuu ilmottelevan, et pitäs varmaan huilata.
Tukivöistä: Joku kyseli tuosta Carriwellin vyöstä. Minulla sellainen on. Suosittelisin käymään sovittamassa sitä jossain liikkeessä jos vain on mahdollista. Meillä on täällä liike, josta ostin. Minulla tahtoo olla ongelmana sen vyön kans, että se rullautuu alhaalta makkaralle, kun siinä ei ole vahvistettu se alalaita. Sitten se makkara aiheuttaa supistuksia. Seisoessa Carrwell on ehdoton, koska se tukee paremmin mahaa myös ylhäältä. Minulla on myöskin Anitan vyö, jota pidän enemmän istuessa. Siinä kun se vahvistettu alalaita ja säätövaraa löytyy.
Blogi vois munkin mielestä olla kuvia yms varten. Tää riittää mulle, vaikka eilen mainostinkin sitä MSN:n yhteisöjuttua.
Hermione: Voi itku, kun jouduit vuodelepoon. Varmaan parempi maata kuitenkin kotona, kun sairaalassa eikö? Minä makoilin ekalta pariin otteeseen pidemmän ajan. Sitten kun oli viikkoja tarpeeksi, laittoivat kotiin makaamaan. Ainut vain että minä en meinaa kotona malttaa makoilla. Sinäkin taisit valitella sitä että miten sillon kaikki tekeminen juohtuu mieleen.
Ukkojen merkkipäivä muistamisesta: Meillä oli pieni kriisin paikka viime keväänä, kun olin juuri ennen äitienpäivää ollut pojan kanssa pitkän ajan osastolla ja sitten isäntä lähti sen jälkeen reissuun ja tuli äitienpäiväaattona kotiin. Minä sitten toiveikkaana odottelin äitienpäiväjuttuja. Voi sitä itkun määrää, kun mies sanoi, ettei ollut muistanut ja enää kerennyt järkätä mitään sitten kun oli muistanut. Vieläkin kirvelee ajatella, että eka äitienpäivä meni noin... Kävi sitten jotain lohtua vollotuksen jälkeen, mutta eihän se ole enää sama asia, eihän?
Tau: Toivottavasti paranette pian!! Toivotaan ettei ne hyytymät oo mitään vakavaa *halaa*
No nyt meen taas...
Tuisku ja kirppu 23+1
[color=darkviolet]Viikon päivät on nyt tullu päivittäin näitä napsittua. Ja eilen ostin persiljapuskan, jospa näillä kikoilla ja vitamiineilla sais hempan nousuun.
Pakko oli istahtaa, ku imuroin parissa osassa mökin. Kerralla en millään jaksanu. Piti saaha jauhopölyt nurkista pois.
[color=blue]Hermione [color=maroon]ett tainnu lukee eilistä mun tarinaa. En meinaan saanu yhtään mittää aikaseksi :) Joten ei mulla aina virtaa oo. Anna sie huoleti pölyjen laskeutua ja villakoirien temmeltää.
[color=blue]Tuiskua [color=violet]en usko, että käytän tukivyötä ellen tee jotain " rankempaa" . Eli istuessa tuskin päällä. Mulla ei mahollisuutta tesmailla sitä missään ja onhan mulla palautusoikeus jossei se oo sopiva. Ku soitin tilauksen niin meinas, ett jos on kokoo M niin M-kokonen pitäs olla just se oikea.
[color=darkviolet]Huomenna aattelin käyä lainaan sen nimikirjan mistä mainihin. On ainaki viikonlopuksi lukemista. Ei oo pitkiin aikoihin tullu aukastua mittää kirjaa ja se on harvinaista. Monta tuliterää kirjaa oottaa hyllyssä. No, kuhan se villitys taas iskee niin sitten vaan luen. Tai nyt puhun läpiä päähäni. Yleensä luen vaan nukkumaan mennessä.
Ja jos väsyttää niin sammun ku saunalyhty kirjan ja valon häirihtemättä. Sitä ukko aina ihmettelee. Minkä sille voi, jos uni valtaa niin en mie kerkee aatella kirjan laittamista pois.
Jahas kello käy kaheksaa. Mennä akan kans iltapalalle ja pesulle.
Ulkona on märkää,toivottavasti nää tän viikon sateet on auttanu jotain sienilajiketta kasvamaan.Pitäs tän kuun lopussa lähteä metsään samoilemaan ja katselemaan mitä siellä kasvaa.
Koko päivän ollu ihan nuutunut olo.Meiän ekaluokkalainen on " sairaslomalla" kuumetta oli eilen illalla,mut tänään ei oo ollu tietookaan mistään kuumeista,mutta lepäillään kuitenkin viikonlopun yli.
BlogiG:Mä kannatan kyllä suljettua blogia mihin sais laittaa valokuvia.Pitää vaan tehä joku maili-osote minkä voi tänne laittaa.Kukas sitä blogi asiaa hoitaa?Laitetaanko huomen niitä osotteita tänne ketkä olis innokkaita.
Uutta keskustelupaikkaa en tosiaan kaipaa,tässäkin on välillä liikaa.Yahoosta kävin äänestämässä itseni pois.
Kertokaas onko teillä mitään fobioita?
Tuli mieleen tää siitä että viime yön mä kurja valvoin melkein kokonaan erään fobiani ansiosta.Mies oli yövuorossa töissä,olin kaikessa rauhassa tässä koneella ja ajattelin mennä nukkumaan kun yhtäkkiä alko kuulua ihme surinaa,niin täällä meiän makuuhuoneessa oli jättiläiskoppakuoriainen.Se ilkiö laskeutu tähän näppikselle :( Mä lähin maanpakoon alakertaan ja hädissäni soitin miehelle töihin.Sain siltä sit onneks niin paljon henkistä tukea että onnistuin hiipimään takas yläkerran ovelle aukasemaan sen ja houkuttelemaan valon avulla koppiksen rappukäytäväänja ite sisäpuolelle ja ovi tiukasti kiinni. Toivoin vaan ettei kellekkään tuu pissahätä yöllä.Ite heräsin kolmelta vessahätään mut päätin että oottelen aamukuuteen asti että meen vessaan ku mies tulee kotiin =) Oli muuten eka kerta tässä raskaudessa ku yöllä alko pissittämään. Mutta oli kaamea yö.. En tiedä mitään kammottavampaa ku oliot millä on enemmän kun 4 jalkaa.
Oma napa kasvaa ja oottaa että pääsis tiistaina neuvolaan.. vaavi on vielä pää ylöspäin kun potkut osuu aina vasempaan alareunaan.Mietin just et onkohan se jotenkin jumissa ku aina samaa paikkaa monottaa =) Mulla on aikasemmissa synnytyksissä ollu " ongelmana" lyhyt napanuora (n.30cm) No eipähän kovin solmuun (meinasin muuten kirjottaa neiti tähän..) vauva pääse sen kanssa.
Ihanaa kun kohta tulee lost.4400 joudun aina nauhottamaan kun bb on alkanu ja mun mies on innoissaan seuraamas bb:a :)
T:ISa ja masukki 20+4
hih, mikä tohelo liikenteessä. Minä lähdin niin innoissaan ensimmäiseen mammajumppaan kunnon sadevarustuksissa fillarilla, että unohdin ottaa sisälenkkarit mukaan. No, en ole jumpissa käynyt varmaan 8 vuoteen, joten moka sallittakoon. Ens kerralla pitää muistaa ottaa lenkkarit mukaan ja ostaa uus jumppa-alusta -vanhan on jo koit syöneet ;)
Vitsit en muistanutkaan kuinka hyvä fiilis on näin jälkikäteen....
Sen verran vielä palaan miehen hääpäivän huomiotta jättämiseen, että ajattelin sen mun mökötyksistä ottaneen onkeensa ja hommanneen tänään anteeksipyyntöjen kera jotain - kilin kikkarat se mitään tänäänkään huomioinut. Olkoon! Onneksi mulla on tässä kuussa synttäritkin, niin voi ainakin petrata hieman. Ihan kun mä kerjäisin jotain lahjuksia???? : )
Nyt tekee iltapalaa ja Lostia katsomaan!
Taneli+ pikkukirppu 22+4
( . ) ei mitään uutta.
oli kyllä ihana kokemus, suosittelen! Meinattiin vain myöhästyä kun helsingissä pysäyttivät liikenteen jonkun eu-jutun vuoksi.
Bruno näytti kaiken mitä kuvitella saattoi. Laskettiin sormet ja varpaat, sydämen virtauksia väreillä, kasvon piirteet (ei halkiota tms) jne jne. Ja äidinvaistokin vahvistui; pirpanasta tuli pikku-ukko ;D Bruno oli 100% varma sukupuolesta ja nähtiinhän me se itsekin.
Dvd:tä katsottiin sitten kotona lasten kanssa ja kyllä siinä ihmettelemistä riitti. Niin ja kuvia saatiin hirmu läjä, tavallisia ja pari 4d:tä. Helpotti kummasti oloa kun sai tietää kaiken olevan kunnossa.
Blogeista ei ole oikeastaan kokemusta. Yahoon listoille joskus taisin liittyä, mutta jotenkin ei ollut mun juttu. Kokeilen joku ilta jos osaan sinne klikata sen ei-kohdan. Kuvia tietysti olis kiva laittaa, mut oon täytin tumpelo sellaisissa jutuissa. Tää vauva-palsta on oikein riittävä jutustelulle.
Olikohan muuta.... Tukivyö, mulla on anitan babybelt ja on tosi mukava ja hyvä. Oon käyttänyt niinä päivinä kun tiesän ettei paikalleen ehdi pysähtyä. Neuvolan täti sanoi mulle ettei tukivyötä kannata käyttää kokoajan, omat vatsalihakset heikkenee kun niiden ei tarvitse tehdä töitä.
Nyt kömmin peiton alle, huomenna aikainen herätys *huoh*
Sunmom ja pikku-ukko rv21+4
[color=darkviolet]Eli otin tuon tukivyö/vaatteen ja sit seikkailin tuolla sivuilla niin törmäsin kantokauluriin :O Ensin se vaikutti hassulta, mut sit siinä pähkäillessä päätin ottaa sen. Jospa se haukkus hintansa.
Nyt hakeen akka kotio.