mitä blinien kanssa kun olen raskaana?
Perinteiset mädit ja kylmäsavut ei siis käy. Entä sienisalaatti, mitä ehdotatte.
Kommentit (28)
Kananmuna, smetana, hunaja, suolakurkkua, sipuli, härän rai hevosenpaistista tehtyä tahnaa jne.
Olen vege ja syön jo mainittujen lisäksi joskus merilevästä tehtyä kasviskaviaaria. Löytyy ainakin Stockan herkusta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:43"]Olen vege ja syön jo mainittujen lisäksi joskus merilevästä tehtyä kasviskaviaaria. Löytyy ainakin Stockan herkusta.
[/quote]
se on ihan hirveetä kuraa. Sitä en syöttäis ees pahimmalle vihamiehelle.
Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D
T. Puoliksi venäläinen
Paistettuja sieniä. Sipulia ja ranskankermaa joukkoon. Ranskankerman sijaan voi laittaa myös hiukan pottumuusia.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:55"]Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D
T. Puoliksi venäläinen
[/quote]
Muakin huvittaa, kun ulkomaalaiset pitää saunaa rikkaiden juttuna.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:55"]Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D
T. Puoliksi venäläinen
[/quote]
niin kyllähän pitsoissakin on eroja. Sarioisten roiskeläppä ja puu uu issa paisretu ohutpohjainen herkku on eri tuotteit. Oma mummoni oli kanssa sieltä jostakin ja kyllä häjelle ainakin oli letut ja blinit kaksi eri asiaa .
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:55"]
Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D T. Puoliksi venäläinen
[/quote]
Niin, tosin valmistusaineet eri kuin perinteisissä letuissa. Lettutaikinan tekee parissa minuutissa, blinitaikinaan menee 6, siksi sitä harvemmin tulee syötyä ex tempore iltapalaksi
Lisäksi on kiva pitää joitain ruokia "herkkuina" joita syödään vain muutaman kerran vuodessa. Jokaisella on omansa
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:03"]
Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D T. Puoliksi venäläinen
[/quote]
Niin, tosin valmistusaineet eri kuin perinteisissä letuissa. Lettutaikinan tekee parissa minuutissa, blinitaikinaan menee 6, siksi sitä harvemmin tulee syötyä ex tempore iltapalaksi
Lisäksi on kiva pitää joitain ruokia "herkkuina" joita syödään vain muutaman kerran vuodessa. Jokaisella on omansa
[/quote]
Siis blineihin menee 6h aikaa
[/quote]
venäläisenä varmaan tiedät, että blinejä on kahdenlaisia. On niitä lättyjä, joita venäläiset sanovat blineiksi ja suomalaiset, ruotsalaiset ja muu maailma ohukaisaiksi tai lätyiksi, ja ranskalaiset krepeiksi. Sitten on niitä noin sentin paksuisia taikina"pihevejä", joita Suomessa, Ruosissa ja mm. ranskalaisessa keittiössä kutsutaan blineiksi, ja joita pojoisvenäläiset eivät tunne ollenkaan, mutta ilmeisesti etelämpänä tuntevat hyvinkin.
Mä aloin miettimään, että sopisiko worsmak? Kaveriksi suolakurkkua, sipulia ja smetanaa. Ja kalaversiona vaikka paistetut katkaravut ja joku tillimousse.
Ei ainakaan huonolta kuulosta, mutta en ole kokeillut :D Tällaista jouluruokaa hiukan kaavailin tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin miettimään, että sopisiko worsmak? Kaveriksi suolakurkkua, sipulia ja smetanaa. Ja kalaversiona vaikka paistetut katkaravut ja joku tillimousse.
Ei ainakaan huonolta kuulosta, mutta en ole kokeillut :D Tällaista jouluruokaa hiukan kaavailin tänä vuonna.
Vorschmack
Sienisalaatti sopii kivasti, ja yllättävän hyvää on myös keitetty, hakattu kananmuna sipulin, suolakurkkujen ja smetanan kanssa.