Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä blinien kanssa kun olen raskaana?

Vierailija
01.01.2015 |

Perinteiset mädit ja kylmäsavut ei siis käy. Entä sienisalaatti, mitä ehdotatte.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienisalaatti sopii kivasti, ja yllättävän hyvää on myös keitetty, hakattu kananmuna sipulin, suolakurkkujen ja smetanan kanssa.

Vierailija
2/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvä vinkki. Entä joku lihajuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna, smetana, hunaja, suolakurkkua, sipuli, härän rai hevosenpaistista tehtyä tahnaa jne.

Vierailija
4/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavuporoa, sienisalaatti, savusilakkatahna, suolakurkkua

Vierailija
5/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vege ja syön jo mainittujen lisäksi joskus merilevästä tehtyä kasviskaviaaria. Löytyy ainakin Stockan herkusta.

Vierailija
6/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tuo savuporo on mainio ehdotus!

Vierailija
7/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:43"]Olen vege ja syön jo mainittujen lisäksi joskus merilevästä tehtyä kasviskaviaaria. Löytyy ainakin Stockan herkusta.
[/quote]
se on ihan hirveetä kuraa. Sitä en syöttäis ees pahimmalle vihamiehelle.

Vierailija
8/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö savuporo ole raakaa siinä missä kylmäsavukalakin

Vierailija
9/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja merilevä ei myös käy raskaana...

Vierailija
10/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D
T. Puoliksi venäläinen

Vierailija
11/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettuja sieniä. Sipulia ja ranskankermaa joukkoon. Ranskankerman sijaan voi laittaa myös hiukan pottumuusia.

Vierailija
12/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:55"]Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D
T. Puoliksi venäläinen
[/quote]

Muakin huvittaa, kun ulkomaalaiset pitää saunaa rikkaiden juttuna.

Vierailija
13/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:55"]Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D
T. Puoliksi venäläinen
[/quote]
niin kyllähän pitsoissakin on eroja. Sarioisten roiskeläppä ja puu uu issa paisretu ohutpohjainen herkku on eri tuotteit. Oma mummoni oli kanssa sieltä jostakin ja kyllä häjelle ainakin oli letut ja blinit kaksi eri asiaa .

Vierailija
14/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:55"]

Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D T. Puoliksi venäläinen

[/quote]

Niin, tosin valmistusaineet eri kuin perinteisissä letuissa. Lettutaikinan tekee parissa minuutissa, blinitaikinaan menee 6, siksi sitä harvemmin tulee syötyä ex tempore iltapalaksi

Lisäksi on kiva pitää joitain ruokia "herkkuina" joita syödään vain muutaman kerran vuodessa. Jokaisella on omansa

Vierailija
15/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 19:03"]

Mua jotenkin huvittaa, kun blinit tarkoittavat oikeasti vain lättyjä, mutta suomessa niillä tarkoitetaan jotain hienompaa. :D T. Puoliksi venäläinen

[/quote]

Niin, tosin valmistusaineet eri kuin perinteisissä letuissa. Lettutaikinan tekee parissa minuutissa, blinitaikinaan menee 6, siksi sitä harvemmin tulee syötyä ex tempore iltapalaksi

Lisäksi on kiva pitää joitain ruokia "herkkuina" joita syödään vain muutaman kerran vuodessa. Jokaisella on omansa

[/quote]

Siis blineihin menee 6h aikaa

Vierailija
16/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

venäläisenä varmaan tiedät, että blinejä on kahdenlaisia. On niitä lättyjä, joita venäläiset sanovat blineiksi ja suomalaiset, ruotsalaiset ja muu maailma ohukaisaiksi tai lätyiksi, ja ranskalaiset krepeiksi. Sitten on niitä noin sentin paksuisia taikina"pihevejä", joita Suomessa, Ruosissa ja mm. ranskalaisessa keittiössä kutsutaan blineiksi, ja joita pojoisvenäläiset eivät tunne ollenkaan, mutta ilmeisesti etelämpänä tuntevat hyvinkin.

Vierailija
17/28 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurta, smetanaa tai ranskankermaa, sipulia. Mmmm.

Vierailija
18/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin miettimään, että sopisiko worsmak? Kaveriksi suolakurkkua, sipulia ja smetanaa. Ja kalaversiona vaikka paistetut katkaravut ja joku tillimousse.

Ei ainakaan huonolta kuulosta, mutta en ole kokeillut :D Tällaista jouluruokaa hiukan kaavailin tänä vuonna.

Vierailija
19/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poroa

Paistettua lohta

Jne

Vierailija
20/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin miettimään, että sopisiko worsmak? Kaveriksi suolakurkkua, sipulia ja smetanaa. Ja kalaversiona vaikka paistetut katkaravut ja joku tillimousse.

Ei ainakaan huonolta kuulosta, mutta en ole kokeillut :D Tällaista jouluruokaa hiukan kaavailin tänä vuonna.

Vorschmack