Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hennalla värjäämistä karsastetaan?

Vierailija
01.01.2015 |

Okei, jos ei tykkää väristä, mutta usein esim kampaajat katsovat kieroon, kun kerron värjänneeni hennalla hiukseni. Ja tämä saattaa olla sen jälkeen, kun ovat ylistäneet hiuksiani ja sanoneet, että ne ovat tosi terveet ja kiiltävät jne. Vai kehuvatko kampaajat aina hiuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myrkyllistä ja voi laukaista taipuvaisella jopa psoriasiksen, astman, atooppisen ihottuman yms. pysyvää ihosairautta.

Vierailija
2/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan vielä se, et hennattua hiusta on vaikea käsitellä. Sitä on turha värjätä millään muulla ennenkuin on se hennattu osa kasvanut pois, koska normivärit ei tartu ja/tai se lopputulos on arvoitus ja se juuri jännittää kampaajia. Jos asiakas nostaa metelin eikä suostu maksamaan lopputulosta vaikka itse on hennalla tilan aiheuttanut niin asiakas miltei poikkeuksetta voittaa kiistan ja kampaaja parka joutuu kärsimään.

Miksi nykypäivänä kukaan värjää enää hennalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:39"]

Niin tosiaan vielä se, et hennattua hiusta on vaikea käsitellä. Sitä on turha värjätä millään muulla ennenkuin on se hennattu osa kasvanut pois, koska normivärit ei tartu ja/tai se lopputulos on arvoitus ja se juuri jännittää kampaajia. Jos asiakas nostaa metelin eikä suostu maksamaan lopputulosta vaikka itse on hennalla tilan aiheuttanut niin asiakas miltei poikkeuksetta voittaa kiistan ja kampaaja parka joutuu kärsimään.

[/quote]

Minä en ollut alunperin edes kuullut että henna värjäys vaikuttaa muihin käsittelyihin. Siksi.

Vierailija
4/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:36"]Se on myrkyllistä ja voi laukaista taipuvaisella jopa psoriasiksen, astman, atooppisen ihottuman yms. pysyvää ihosairautta.
[/quote]
Kemialliset hiusvärit ovat myrkyllisiä ja allergisoivat, henna ei todellakaan.

Vierailija
5/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:35"]Henna aiheuttaa allergiaa.
[/quote]
Ei aiheuta, ei sisällä mitään allergisoivaa, toisin kuin kemialliset värit.

Vierailija
6/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:39"]Niin tosiaan vielä se, et hennattua hiusta on vaikea käsitellä. Sitä on turha värjätä millään muulla ennenkuin on se hennattu osa kasvanut pois, koska normivärit ei tartu ja/tai se lopputulos on arvoitus ja se juuri jännittää kampaajia. Jos asiakas nostaa metelin eikä suostu maksamaan lopputulosta vaikka itse on hennalla tilan aiheuttanut niin asiakas miltei poikkeuksetta voittaa kiistan ja kampaaja parka joutuu kärsimään.

[/quote]
Minä värjään hennalla ja muilla kasviväreillä siksi, etten halua myrkyttää päätäni kemikaaleilla ja ottaa riskiä vakavasta allergisesta reaktiosta.

Vierailija
7/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuvat aina hiuksia.

Vierailija
8/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna aiheuttaa allergiaa.

Vierailija
9/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:34"]

Kehuvat aina hiuksia.

[/quote]

Mun hiuksia ei kyllä ole koskaan kehuttu :( Ovat kyllä tosi ohuet ja huonokuntoisetkin vielä...

Vierailija
10/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään värjätä hiukseni Lushin punaisella hennalla. Kaunis väri ja hiukset ovat paremmassa kunnossa, kuin aikaisemmin ns. normivärejä käyttäessäni. Käsittääkseni aika moni karsastaa hennan käyttöä, koska kokee sen vaivalloiseksi ja aikaa vieväksi. 

Mitä noihin kampaajien kommentteihin tulee niin en ole juuri kumpaakaan kuullut sanottavan siis hennauksen puolesta tai vastaan. Ehkä ovat halunneet vain olla neutraaleja.

Vierailija
11/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että hennattua tukkaa ei voi käsitellä jatkossakaan millään muull akuin hennalla. Ei ennen kuin hennattu osuus on kasvanut pois. Hennaaminenhan on tosi hyvä tapa värjätä hiuksiaan jos tietää viihtyvänsä ikuisesti siinä hennavärissä.

Vierailija
12/12 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdssä vaiheessa mun silloinen kampaaja värjäsi hennalla mun hiukset, varmaan parin vuoden ajan. Meille se ei ollut ongelma. En enää muista, miksi lopetettiin tuo.