Paljonko palkasta menee veroa? 20%?
miten paljon menee veroa pääkaupunkiseudulla 2060€ palkasta kun on 2 alaikäistä huollettavaa?
Kommentit (19)
eiko lapsista saa veroalennusta kun lapsilisiä leikataan?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:21"]eiko lapsista saa veroalennusta kun lapsilisiä leikataan?
[/quote]
Eipä juurikaan vaikutusta. Kato prosenttisi vero.fi
Minä maksan 23% ja peruspalkka suunnilleen ton verran. Vuorolisät päälle
kysyn vielä jos minulla sivutyö, josta saan 1100€/kk niin meneekö siitäkin 20%?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:21"]eiko lapsista saa veroalennusta kun lapsilisiä leikataan?
[/quote]
Ei noilla tuloilla. Se etu on rikkaille suunnattu
Katso verokortista lisäprosentti, lisätyöstä menee sen mukaan.
Mulla vero% 27, sillä sit varmaan kustannetaan ton naapurustossa asuvan juoppoparin elämää. Yhteiskunta ylläpitää tuota elämäntapaa vuosikymmeniä, mulla ei olis varaa röökaa, olla kännissä 24/7/365, hurutella taksilla. Välillä sit työllistetään palokuntaa, poliisia ja ambulanssiväkeä. Vituttaa nuo loiset.
Ap:n eka työpaikka ja ennen ollut vain kelan rahoilla?
Lisäksi palkastasi menee n. 6 % työeläkemaksun, mahdollisesti ay- maksua 1,5%, ym.
Käy www.vero.fi ja laske verokortti verkossa.
Kortti tulee kotiin jos haluat tai voit tehä uuden laskelman. Helppokäyttöinen ohjelma jos seuraat ohjeita.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:17"]
miten paljon menee veroa pääkaupunkiseudulla 2060€ palkasta kun on 2 alaikäistä huollettavaa?
[/quote]
Mulla palkka noin 2500 ja menee 17,5%. En kuuluu kirkkoon eikä ole asuntolainavähennystä (eikä muitakaan vähennyksiä). Hki.
Lapsivähennys ei vaikuta veroprosenttiin, se tehdään jokaisen omasta toimesta kun korjataan veroehdotusta (kuten matkakulujen vähennys).
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 14:26"]kysyn vielä jos minulla sivutyö, josta saan 1100€/kk niin meneekö siitäkin 20%?
[/quote]
mulla veroprossa 8% tulot vaihtelee 900-1600/kk riippuen tunneista.
Jos tekee kahta työtä niin kannattaa ottaa sellainen verokortti jossa on yksi tuloraja koko vuodelle (se määrä minkä arvioit tienaavasi yhteensä koko vuonna). Sitä voi sitten kopioida kaikille työnantajille ja veroprosentti on sama kaikista töistä mitä teet. Ainoa miinus on että sinun on itse pidettävä huoli siitä tulorajasta, eli jos kuitenkin ylittyy niin sinun on itse korotettava prosenttiasi tai muuten tulee mätkyjä.
Toimiiko teillä muilla tuo verokorttipalvelu juuri nyt? Mä en saa tilattua uutta korttia millään.
Lapset eivät vaikuta sun veroihin. Noilla tuloilla keskimäärin 20 pojoa. Soita verotoimistoon.