Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun hiukset kiharat vai suorat? Jos harjaa märkänä -> suorat seuraavaan pesuun asti. Jos ei harjaa märkänä -> kiharaa ja lainetta.

Vierailija
26.10.2021 |

Suoristuuko muilla näin helposti? Kiva tietysti, kun voi helposti vaihdella tyyliä. 😄
En seuraa mitään curly girl -ohjeita tai muuta, mutta tykkään kyllä kiharoistani. Omasta mielestä näyttää kivalta. ☺

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiharat, jos antaa kuivua ilman harjaamista, eikä harjaa kuivanakaan. Mutta jos harjaa hiusten kuivuttua, niin kaikki kiharat häviävät. Jos letitän kuivat hiukset pariksi tunniksi, niin pysyvät laineilla jonkun aikaa, mutta oikenevat sitten. Hiukset puolipitkät, olkapäihin asti.

En tarvitse määrittelyä hiuksilleni, ovat mitä ovat.

Vierailija
2/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö termi luonnontaipuisa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on luonnonkiharat. Mä olen oppinut iän myötä tykkäämään omistani ja en tosiaan ikinä harjaa hiuksiani muuten kuin juuri ennen pesua, käytän harvapiikkistä kampaa. Laitan kosteisiin hiuksiin aina jotain ”tököttiä” ja puristelen hiuksia, niin kiharat korostuu kivasti.

Vierailija
4/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laineikkaat (wavy), ei kiharat. Laineikkaat hiukset tarvii vähän erilaisia keinoja kuin varsinaiset kiharat, afrohiuksia varten kehitetty curly girl ei usein sellaisenaan sovi kovin hyvin.

Vierailija
5/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä luonnonkiharat mutta ihmeen tottelevaiset, jos ovat sillä harjauksella sitten seuraavaan pesuun asti suorat. Minä saan tuolla keinolla vain ”suorat”, joissa törröttäviä kohtia. Nykyisin suosiolla korostan tekstuuria.

Vierailija
6/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laineikkaat (wavy), ei kiharat. Laineikkaat hiukset tarvii vähän erilaisia keinoja kuin varsinaiset kiharat, afrohiuksia varten kehitetty curly girl ei usein sellaisenaan sovi kovin hyvin.

No kiharia on monentyyppisiä, mulla on korkkiruuveja ja laineita. Kyllä mielestäni luonnonkiharuuteen mahtuu kaikkea laineiden ja afron väliltä.

Vierailija
7/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä luonnonkiharat mutta ihmeen tottelevaiset, jos ovat sillä harjauksella sitten seuraavaan pesuun asti suorat. Minä saan tuolla keinolla vain ”suorat”, joissa törröttäviä kohtia. Nykyisin suosiolla korostan tekstuuria.

Mulle tulee harjaamisesta sellaset epämääräiset ”hattarapilvihiukset”, yök. Jos haluan suorat, pitää suoristusrautaa käyttää kyllä tosi paljon ja siltikin esim. kosteaan ilmaan meneminen pilaa kaikken ja pörrö villiintyy. Mutta ilmeisesti siis niitä on tuollaisia tottelevaisiakin luonnonkiharoita! 😊

Vierailija
8/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla harjaamatta hiuksia? Minulla on luonnonkiharat hiukset, jotka harjauksen jälkeen näyttävät siltä kuin olisin tunkenut haarukan pistorasiaan. Asettuvat kiharoiksi, kun vähän kostutan käsillä tai laitan hiusöljyä. Mutta niskaan muodostuu päivän aikana sellainen takkupallo, että pakkohan ne on harjata. Aamuisin myös sojottavat joka suuntaan, jos en harjaa.

Vierailija
9/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla harjaamatta hiuksia? Minulla on luonnonkiharat hiukset, jotka harjauksen jälkeen näyttävät siltä kuin olisin tunkenut haarukan pistorasiaan. Asettuvat kiharoiksi, kun vähän kostutan käsillä tai laitan hiusöljyä. Mutta niskaan muodostuu päivän aikana sellainen takkupallo, että pakkohan ne on harjata. Aamuisin myös sojottavat joka suuntaan, jos en harjaa.

Kuule, se on ihan helppoa olla harjaamatta, usko tai älä..

Vierailija
10/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ominaisuus. Kutsun hiuksiani laineikkaiksi, koska sitä ne suurimman osan ajasta ovat. 

Vierailija
11/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee harjaamisesta sellaset epämääräiset ”hattarapilvihiukset”, yök. Jos haluan suorat, pitää suoristusrautaa käyttää kyllä tosi paljon ja siltikin esim. kosteaan ilmaan meneminen pilaa kaikken ja pörrö villiintyy. Mutta ilmeisesti siis niitä on tuollaisia tottelevaisiakin luonnonkiharoita! 😊

Joo, on! Mun laineet ja kiharat (molempia on, ihan ehtaa kiharaakin) ei myöskään mene hattarapilveksi, vaikka harjaisi kuivana. Se ikävä puoli mun tukassa on, että päällimmäiset hiukset kihartuu tosi huonosti ja alimmaiset on kaikista kiharimmat. Mulla lähtee aika paljon hiuksia nyt jostain syystä, joten on aina pakko harjata kuivana, tai niitä irtohiuksia on joka paikassa. 🤢

ap

Vierailija
12/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No uskohan minä, mutta vaatiiko jotain käsittelyä tai jotain, ettei mene takkuun. Joskus luin curlygirl metodin ohjeita ja siinä kiellettiin harjaus, joten jätin siihen. Minulla olisi rastat, jos en joka päivä harjasi.

Vierailija
13/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No uskohan minä, mutta vaatiiko jotain käsittelyä tai jotain, ettei mene takkuun. Joskus luin curlygirl metodin ohjeita ja siinä kiellettiin harjaus, joten jätin siihen. Minulla olisi rastat, jos en joka päivä harjasi.

Se on tietty yksilöllistä, mutta mun hiukset, jotka on paksut ja luonnonkiharat, ei mene IKINÄ takkuun, käytän harvapiikkistä kampaa. Mutta ne ei varmaan menisi takkuun, vaikken tekisi niille mitään, ehkä olen onnekas!

Vierailija
14/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiharia on monentyyppisiä, mulla on korkkiruuveja ja laineita. Kyllä mielestäni luonnonkiharuuteen mahtuu kaikkea laineiden ja afron väliltä.

En ole alkuperäisen lainauksen kirjoittaja, mutta tätä viestissä taidettiinkin tarkoittaa.

Se sanotaanko kaikkia kiharoita kiharoiksi, laineiksi, taipuisuudeksi vai vaikka korkkiruuveiksi on toinen asia, mutta faktaa on myös erilaisten tuotteiden ja käsittelytapojen sopivuus hyvin erilaisille hiustyypeille.

Vierailija
15/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tietty yksilöllistä, mutta mun hiukset, jotka on paksut ja luonnonkiharat, ei mene IKINÄ takkuun, käytän harvapiikkistä kampaa. Mutta ne ei varmaan menisi takkuun, vaikken tekisi niille mitään, ehkä olen onnekas!

Minulla on myös paksut hiukset puoleen selkään kuivana. Korviin asti ovat korkkiruuvikiharaa(paitsi harjauksen jälkeen) ja loppu osa on enemmän laineilla. Olisin halunnut korkkiruuvit ihan juureen asti ja siksi perehdyin tuohon curlygirl metodiin, mutta ajatus kaatui tuohon harjaamattomuuteen. Minulla menee varsinkin niskasta jo työpäivän aikana niin takkuun, että pakko harjata. Lucky you :)

Vierailija
16/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää.

Vierailija
17/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suoristuu, jos kuivaan föönillä. Jos annan vain kuivua itsekseen, kiharat.

Vierailija
18/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös paksut hiukset puoleen selkään kuivana. Korviin asti ovat korkkiruuvikiharaa(paitsi harjauksen jälkeen) ja loppu osa on enemmän laineilla. Olisin halunnut korkkiruuvit ihan juureen asti ja siksi perehdyin tuohon curlygirl metodiin, mutta ajatus kaatui tuohon harjaamattomuuteen. Minulla menee varsinkin niskasta jo työpäivän aikana niin takkuun, että pakko harjata. Lucky you :)

Millaisia tuotteita käytät hiuksissasi? Pidätkö niitä töissä auki vai kiinni?

Vierailija
19/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pidemmän puoleiset, laineikkaat. Olen curly girl-metodilla. Käytän niitä tuotteita, puristelen pesun jälkeen kiharat, mutta kuivana harjaan sen auki laineikkaaksi.

Vierailija
20/25 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tuotteita käytät hiuksissasi? Pidätkö niitä töissä auki vai kiinni?

Käytän xz merkkistä shamppoota ja hoitoainetta. Varsinkin pakkaskeleillä saatan laittaa myös hiusöljyä kuivaan tukkaan. En föönaa, enkä käsittele muutenkaan. Töissä on joskus kiinni, joskus auki. Kiinni ollessa ei mene takkuun, mutta onhan se kiva välillä olla tukka valtoimenaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä