Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko muumioksi?

Vierailija
25.10.2021 |

Harrastuksessani tutustuin hyvin mielenkiintoiseen ihmiseen joka, kuullessaan harrastuksestani, kertoi omasta harrastuksestaan ja näin tuttavuutemme alkoi.
Harrastan näet eläinten kuvaamista luonnossa ja hän eläinten täyttämistä.

Olen nähnyt kymmeniä täytettyjä eläimiä hänen luonaan ja tutustunut myös itse täyttö- tai säilöntäprosessiin eri vaiheissaan. Eräänä iltana saimme sattuman kautta tuoreen täytettävän auton kolhaistessa kissaa harrastuspaikkamme parkkipaikalla. Kouhisimme kissan kassiin ja ajoimme hänen luokseen. Sain nähdä prosessin alun tuoreeltaan ja vakuutuin entisestään. Nyt tuo kissa sulostuttaa keskusteluhetkiämme hänen olohuoneessa ikuisesti jatkuvassa hiirenmetsästyskuvaelmassa.

Täytetyt eläimet ja tarkat mallit aina kiinnostaneet ja kai tuo kuvaaminenkin on samaa asiaa, jättää jotain jälkiä, ehkä merkityksellisiäkin, jälkipolville.
Täytetty eläin on tulevaisuuden tutkijoille verraton aarre, kertoo hyvin paljon luonnostamme ja ilmastostamme.
Haluaisin valtavasti tulla muumioksi, sanansaattajaksi aikojen takaa. Olen suunnitellut pieniä tatuoitavia tervehdyksiä ja selityksiä kehooni, eräänlaista päiväkirjaa. Selittäisin lyhyesti että käytin ajoittain liikaa viiniä ja tupakoinkin joskus ja tiesin että ovat vaarallisia tapoja. Kaikkea tuollaista, jo jalkapohjiin mahtuu tatuoituna paljon tietoa.
Olen aina halunnut tulla syväjäädetyksi mutta en herätäkseni, se olisi vain mukava lisä tietenkin, nykyään ajattelen täytetyksi tulemisen ja muumionnin etuja.
Pelkkä pään syväjäädytys maksaa n 80 000 euroa, koko kehon paljon enemmän, muumiontiin tarvittavat kemikaalit laskimme saatavan alle tuhannella eurolla! Olen haaveillut matkailuautosta ja säästäisin sellaisen hinnan!

En siis aio mitenkään jouduttaa väistämätöntä mutta myös tämä harrastustoverini ymmärtää että tämä on meille molemmille ainoalaatuinen tilaisuus.
Olemme sinkkuja ja puhuneet myös siitä miten varmimmin saisimme projektin menestyksellisesti päätökseensä. Tai hän ei kohtaisi muumioitavaa enkä minä muumioijaa enää toiste. Käytännön seikat mietityttävät.
Kantapaikassani jossa syön pitsaa ja käyn oluella tulin maininneeksi suunnitelmasta ja noista terveisistä, ilmeni että haluaisivat ostaa mainospaikan kannatuksen vuoksi. Haluaisivat että pienen selityksen kera tatuoisin heidän logonsa ja pienen selityksen että tulevaisuuden ihmiset tietäisivät heidän olleen maineikas pitsapaikka- ehkä ruoka jopa todettaisiin terveelliseksi. Sitä en kyllä usko mutta lupasin harkita asiaa.
Vastaavia tarjouksia voisi tulla enemmänkin vaikka toivoisin kyllä saavani levätä ensimmäiset vuodet rauhassa ennen näytteille asettumista.
Melkein kaikki haluavat jonkun hautamerkin, minusta se tuntuu riittämättömältä kokonaisen ihmiselämän loppupisteeksi, olkoonkin vain maallinen osa elämästä.
Kun miettii miten ihminen säilöö erilaista tietoa kehoonsa elämää ajan niin tuntuu tuhlaukselta heittää tuo tietoarkisto menemään.
Haluaisin keinotekoisen luolaan täytettynä ja puettuna nykyaikaa kuvaaviin asusteisiin, myös ruokaa ja tarve-esineitä olisi selityksenä mukana haudassa.
Tietenkin jos toteutamme tämän ja menemme naimisiin niin voimme saada lapsen ja myöhemmin täydentyä ja patsaat Ella yhdessä tuossa hautakammiossa jos lapsemme oppii taidon.
Ehkä hänkin haluaisi aikanaan liittyä seuraamme. Jo Sadan vuoden ketju saman suvun jäseniä löydettäessä oman aikansa varusteissa olisi melkoinen onnenpotku tulevaisuuden arkeologeille ja emmehän vielä tiedä kuinka pitkään miimiointi perinne tulee elämään mahdollisesti tulevassa suvussamme!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumioista saa hyvää maalausväriä. Aikanaan Euroopassa "mummy brown" oli todella kovassa huudossa. Valmistus vain tahtoo kestää pirun kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi