Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi Bringellix-mielialalääkkeen - en uskalla aloittaa! Kokemuksia?

Vierailija
25.10.2021 |

Pelkään lääkkeen vaikutuksia. Pelkään esim sitä, että koska muutenkin on paljon itsetuhoisia ajatuksia, niin pahentaako entisestään?

Pelottaa aloittaa lääke, pelkään menettäväni kontrollin itseeni.

Onko mielialalääkkeistä apua?

Jotenkin ahdistaa aloittaminen niin paljon, että mietin, voisinko olla aloittamisen jälkeen kotona muutaman päivän seurailemassa oloa. Käyn siis töissä vaikeahkosta masennuksesta ja ahdistubeisuudesta huolimatta. Kolmatta vuotta terapiaa käyn, se ei oikein tunnu riittävän. On tosi vaikeita jaksoja välillä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brintellix siis

Vierailija
2/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mainio lääke, rohkeasti vaan aloitat.

Mahavaivoja tulee yleisesti aloitusvaiheessa, mutta nekin jäävät yleensä pois lääkettä jatkaessa. Sillä ei ole sellaista sivuvaikutusta, että itsetuhoiset ajatukset pahenesivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksilöllistä, kokeile. Itse en saanut haittavaikutuksia, mutta enpä kyllä merkittäviä positiivisia vaikutuksiakaan.

Vierailija
4/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi on ilmeisesti aika yleistä. Ehkä loppuviikosta aloitan, ettei loma mene oksentaessa.

Ap

Vierailija
5/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa. Ainakaan pakkausselosteessa ei lukenut mitään kovin vakavia haittavaikutuksia. Oireet voi aluksi pahentua, mutta parin viikon päästä pitäisi helpottaa.

Vierailija
6/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paras. Kaikkein vähiten haittavaikutuksia mitä olen kokeillut. Ja lopettaminenkin oli helpointa ikinä.

Vierailija
7/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väheni itsetuhoiset ajatukset kun aloitin syömään lääkettä. Muistaakseni sitä täytyy syödä pari viikkoa ennen kuin se alkaa toimimaan kunnolla.

Vierailija
8/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kokeilla paras lääke mulle kokeillut monia. tuo paha olo alussa mulla meni paris viikos ohi.

Vierailija
9/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanilla ainakin on auttanut masennusta ja ahdistusta helpottavasti. Hieman lisää fyysistä väsymystä, mutta se on pienempi paha hänen mielestään.

Vierailija
10/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, kiitos näistä kannustavista kommenteista. Tuntuu, että näkee vain ikäviä kirjotuksia ja keskusteluja mielialalääkkeistä. Ehkä uskallan kokeilla. 🙏🏻

Ap

Vierailija
11/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä harvoja masennuslääkkeitä, joilla ei ole vaikutusta seksiasioihin.

Vierailija
12/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselläni oli käytössä. Lopetettiin sitten vatsavaivojen takia, muita haittoja ei ollut. Sittemmin on pärjännyt ilman lääkitystä. Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti tämä lääke sopii.

Vierailija
13/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt vuoden. Ei ole tehnyt hörhöä oloa eikä muitakaan sivuvaikutuksia.

On auttanut jännästi esim siten, että kylmillä ilmoilla tunnen kylmän ja ehkä palelenkin, mutta se ei haittaa mitään.

Olen ruvennut lauleskelemaan, mikä on hyvä merkki, vaikka en koe olevani ihmeemmin onnellisempi.

Itkuherkkyys selvästi vähentynyt.

Vaikea selittää. 

Vierailija
14/14 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muuta vaikutusta kuin hirveä, kiljuva nälkä, johon heräsin jo yöllä. Ei herkutteluhimo, vaan öisin piti alkaa kokata ihan tavallista ruokaa. Kallis lääke siihen nähden, ettei siitä ollut mulle mitään hyötyä. Lopetin kuukauden jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä