Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären 15v poikakaverilla on sokeritauti

Vierailija
31.12.2014 |

Pojalla on se insuliinipumppu käytössä. Onko pojalla sokerit sekaisin vai onko se normaalia, että juo paljon vettä ja tietysti sitten käy vessassa jatkuvasti?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 18:23"]

Teini-ikä voi asettaa omat haasteensa diabeteksen hoidossa. Normiteinilläkin on yleensä jonkunsortin kapinaa. Diabeetikkonuorella se kapina voi joskus kohdistua haluttomuutena hoitaa diabetesta parhaalla mahdollisella tavalla. En tiedä ollenkaan, onko tässä tapauksessa kyse siitä. En oikein siis osaa auttaa sinua. Ehkä teinin vanhempien kanssa olisi hyvä keskustella asiasta. Teini lupa olis silti varmaan hyvä kysyä.

[/quote]

Päällepäin näyttäisi olevan ihan sinut sen kanssa, mutta mitä oikeesti ajattelee, en tiedä. Pojalla on ollu DM nyt 2 vuotta. Eilen kun vaihtoi sen katetrin, katselin vierestä ja poika selitti kaikki vaiheet hyvin tarkkaan. 

Olen keskustellut vanhempien ja pojankin kanssa, mutta silti ihmettelen sitä jatkuvaa veden juomista. 

ap.

[/quote]

Oletko kertonut pojalle, että olet huolissasi hänestä sen vedenjuonnin ja vessassakäynnin takia? Kyllä tuonikäinen jo tajuaa hyvin, paljonko sokereiden pitäisi olla jne.

[/quote]

No en ole. Tytär on kyllä minulle sanonut, että poika juoksee kokoajan vessassa ja varmaan sen vanhemmatkin sen tietää.

Olen pelkuri, kun en halua mennä utelemaan, mutta samalla olen super huolestunut.

ap.

[/quote]

Älä ole noin pelkuri. Ole inhottava anoppi. Do what you gotta do.

Vierailija
22/26 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasista määristä nyt puhutaan? Paljonko poika oikeesti juo? Ottaako pari huikkaa vesilasista vartin välein vai juoko puoli litraa yhellä nielasulla vartin välein vai mitä?

Paljonko arvioisit vuorokausimääräksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pojalta onko hänellä vihkoa, johon merkkailee vs-lukemia ja pyydä nähdä sitä ihan mielenkiinnosta. Lisätietoa diabeteksesta löytyy netti pullollaan ja ihan suoraan voit kysyä pojalta, jos arvot ovat korkeita (esim. paljon noin yli 10 arvoja).

Vierailija
24/26 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on syönyt nyt ollessaan teillä?

Vierailija
25/26 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojalla ole verensokerin mittausvehkeet mukana, jotta saisitte selvyyden? Eikö tasoja kuitenkin seurata säännöllisesti pumpusta huolimatta?

Vierailija
26/26 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 18-vuotias ja 12 vuotta sairastanut ilmoittautuu!

Itsellä jo kauan ollut kauhia jano ja vessassa pitää ravata koko ajan, vaikka pitkäaikaissokeri 6, eikä missään muussakaan ole löytynyt vikaa. Tiedä sitten mistä johtuu :D

Toki käytän itse kyniä, ja tulee mieleen että pumpun letku olisi tukossa tms (?) tai insuliinin annostusta pitäisi murrosiän takia nostaa. Itselläni nimittäin laskettiin annostusta, sillä murrosikä menossa aikalailla ohitse :)

Vaikka poika vakuuttelisi itse, että asiat on hyvin, niin kannattaa silti selvittää mitä pitää tehdä jos verensokeri nousee vaarallisen korkeaksi ja tunnistaa oireet!