Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko kehonkuvan häiriö?

Vierailija
25.10.2021 |

Psykiatri kysyi minulta, että onko minulla sellainen?

En osannut vastata. Mistä ihmeestä sen tietää näkeekö peilistä itsensä realistisesti vai vääristyneesti? Eikö tuo olisi psykiatrin asia selvittää, vai onko niin että vääristyneestä kehonkuvasta kärsivät tiedostavat sen usein itsekin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kehonkuvan häiriö sama asia kuin tyytymättömyys omaan kehoon? Joskus näitä ainakin pidetään synonyymeinä, mutta mielestäni ovat eri asioita. En vain osaa selittää miten.

Vierailija
2/6 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta katsomieni dokkareiden perusteella vääristyneestä kehonkuvasta kärsivät tiedostavat sen jollain lailla itsekin. Toki lääkärin tehtävä diagnosoida se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kehonkuvan häiriö sama asia kuin tyytymättömyys omaan kehoon? Joskus näitä ainakin pidetään synonyymeinä, mutta mielestäni ovat eri asioita. En vain osaa selittää miten.

En minäkään tiedä. Siksi tuo kysymys yllätti, koska ei kai tehtäväni ole diagnosoida itse itseäni. Enkä edes tiedä miksi psykiatri moista epäili.

Vierailija
4/6 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vissiin on. Peilistä katsoessa mielestäni mulla on esim. maailman leveimmät harteet. Mulle sopii kuitenkin parhaiten takit kokoa 32 ja olen mitoiltani pieni. Kuitenkin silmäni naulautuvat omassa kropassa jotenkin niihin kohtiin, joista olen päättänyt alitajuisesti olla pitämättä enkä näe itsessäni oikeastaan muuta tai kiinnitä huomiota ulkonäkööni mitenkään puolueettomasti. Tunnen itseni isoksi ja kömpelöksi

Vierailija
5/6 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin vissiin on. Peilistä katsoessa mielestäni mulla on esim. maailman leveimmät harteet. Mulle sopii kuitenkin parhaiten takit kokoa 32 ja olen mitoiltani pieni. Kuitenkin silmäni naulautuvat omassa kropassa jotenkin niihin kohtiin, joista olen päättänyt alitajuisesti olla pitämättä enkä näe itsessäni oikeastaan muuta tai kiinnitä huomiota ulkonäkööni mitenkään puolueettomasti. Tunnen itseni isoksi ja kömpelöksi

Sama vähän mulla, paitsi että olen kokoa 36-40 kaupasta riippuen. Ja sama homma ton harteikkuuden kanssa, pidän itseäni miehekkäänä ruumiinrakenteeni vuoksi ja siksi epäviehättävänä. Mutta olen ajatellut asian olevan näin, varsinkin kun painoa on muutama kilo ylipainon puolella tai normaalipainon yläpäässä bmi:n mukaan, ja se tuppaa kerääntymään keski- ja ylävartaloon sekä kasvoihin. Itse olen ajtellut olevani realisti kehonkuvani suhteen, mitta jäi hämmentämään tuo psykiatrin kommentti.

Vierailija
6/6 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuossapa se oli hyvin selitetty aiemmissa kommenteissa. Jos näet itsesi erilailla kuin muut ja vaikkapa vaaka näyttää aivan eri lukemia mitä itse luulet niin sitten voi olla kehonkuvan häiriöstä kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi