Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisiko joku, mihin proteiinipatukoita muka tarvitsee?

Vierailija
31.12.2014 |

Heti kärkeen sanon, että olen suorittanut ravitsemuksen erityisopinnot muun alan koulutuksen lisäksi. Tutkinnostani on tosin aikaa 7 vuotta, mutta siinä ajassa ravitsemus tieteenalana ei kyllä ole muuttunut miksikään. Ihmisten ruokailutottumukset sen sijaan ovat, paljonkin.

Yksi ihmetyksen aihe on tuo proteiinin älyttömyyksiin menevä syöminen muka terveysmielessä ja etenkin painonhallintaan liittyen. Ihminen saa tarvitsemansa proteiinin (0,8g/painokilo) ihan normaalista ruuasta. Joku kilpailumielessä treenaava huippu-urheilija ehkä tarvitsee enemmän, mutta heitä on harvassa.

Eikö tunneta tosiasiaa, että ylimääräinen proteiini varastoituu kehoon rasvana? Lisäksi munuaiset ovat kovilla. Rasva on hirveä peikko, mutta proteiini ei. Laihdutus on entistä vaikeampaa, kun noita patukoita vetää, koska niissä on valtavasti energiaa. 

Ymmärtäisin paremmin, jos se lisäproteiini otettaisiin ruuasta, mutta ei. Siihen tarvitaan teollista lisäaine-sokerimössöä, kuten nuo patukat. Työkaverini jopa laittaa kolmasluokkalaisen lapsensa mukaan kouluun aamuisin proteiinipatukan, "jos tulee huono olo". No sen jälkeen tulee ainakin, kun kouluruoka ei maistu tuon sokeripommin jälkeen.

Lisäksi proteiinia lisätään joka paikkaan, jopa maitoon! Ja kauppa käy.

Tuo on ainoastaan mainostajien kikka. Ppatukoista on tehty tosi muodikkaita ja niitä vedetään dieetin ohessa, kun oikeaa karkkia ja suklaata ei muka voi. Proteiinipatukka on niin terveellinen! Ymmärrän, että kouluttamattomat ihmiset uskovat tuollaiseen huuhaahan ja luulevat olevansa trendien aallonharjalla, mutta miksi ihan fiksutkin ihmiset niitä ostavat?

No, muutaman vuoden kuluttua jokainen nykyinen käyttäjä nauraa nykyiselle itselleen, kun tajutaan, kuinka hullua tuo on. Mutta terveys on ehkä menetetty, lihavuus saavutettu.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään. Täyttä kusetusta ja terveyspropagandaa, että saadaan ääliöiltä rahat pois. Kotiruoalla pärjää, kunhan siitä saa kaiken tarvittavan. Vetäkää pari kananmunaa älkääkä mitään saatanan tehdaskusetusvalmisteita.

Vierailija
22/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat muodikkaita. Salin pukkarissa kaikki niitä vetävät. Minun halpisLidlpatukoitani selvästi ylenkatsotaan, kunnon salibeibeillä on jotain kalliita bodauspatukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa ruokaa treenin jälkeen?

Vierailija
24/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tartte heti alkaa mättämään mitään paskaa mahaan kun pääsette pukukoppiin. Ihan naurettavaksi mennyt tämä nykytouhu. Kotona ehtii syömään.

Vierailija
25/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:04"]

Ne ovat muodikkaita. Salin pukkarissa kaikki niitä vetävät. Minun halpisLidlpatukoitani selvästi ylenkatsotaan, kunnon salibeibeillä on jotain kalliita bodauspatukoita.

[/quote]

Ne lidlin patukat onkin tosihyviä, kuin karkkia!

Vierailija
26/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:02"]Ei mihinkään. Täyttä kusetusta ja terveyspropagandaa, että saadaan ääliöiltä rahat pois. Kotiruoalla pärjää, kunhan siitä saa kaiken tarvittavan. Vetäkää pari kananmunaa älkääkä mitään saatanan tehdaskusetusvalmisteita.
[/quote]

Hyvä idis! Rupeenkin paistamaan pari munaa siellä työmatkalla bussissa! Tai kiehautan sen lihasopan. Hassua muuten, kun tuttu terveysintokaveri paheksuu mun patukansyöntiä, mutta pikku myrkkyannos viinilasillisen hahmossa on olevinaan jees.

Vierailija
27/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:03"]Itsekin pidän niitä kyseenalaisina, varsinkin jos laihduttajat niitä vetää, minusta on hölmöä ja vaarallista totuttaa itsensä johonkin suklaapatukkaa muistuttavaan "ateriaan".

Itse käytän kyllä hyvin satunnaisesti niitä kiireeseen. Siihen ne on ihan kelpaavia. Mulla usein tilanne se että joudun lähtemään suoraan töistä (klo 16.30, välipalatauko ollut klo 13.30) menoihini, enkä ehdi syödä missään välissä. Ja tarvitsen aika tasaisesti energiaa koska tulee muuten huono olo, en siis voi olla puolta päivää välillä syömättä kuten jotkut toiset.
Sen patukan vetää helposti autolla ajaessa ja pärjään sillä kunnes pääsen kotiin. Ja on helppo säilyttää, aina en edes etukäteen tiedä mikä on se päivä kun en ehdi muualle syömään työn ja harrastuksen välissä.
[/quote]. Banaani antaa energiaa nopeasti ja on terveellisempi vaihtoehto olis pähkinät

Vierailija
28/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:03"]Itsekin pidän niitä kyseenalaisina, varsinkin jos laihduttajat niitä vetää, minusta on hölmöä ja vaarallista totuttaa itsensä johonkin suklaapatukkaa muistuttavaan "ateriaan".

Itse käytän kyllä hyvin satunnaisesti niitä kiireeseen. Siihen ne on ihan kelpaavia. Mulla usein tilanne se että joudun lähtemään suoraan töistä (klo 16.30, välipalatauko ollut klo 13.30) menoihini, enkä ehdi syödä missään välissä. Ja tarvitsen aika tasaisesti energiaa koska tulee muuten huono olo, en siis voi olla puolta päivää välillä syömättä kuten jotkut toiset.
Sen patukan vetää helposti autolla ajaessa ja pärjään sillä kunnes pääsen kotiin. Ja on helppo säilyttää, aina en edes etukäteen tiedä mikä on se päivä kun en ehdi muualle syömään työn ja harrastuksen välissä.
[/quote]. Banaani antaa energiaa nopeasti ja on terveellisempi vaihtoehto olis pähkinät
[/quote] olis siis plus

Vierailija
29/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa riittävästi proteiinia normaaliruoasta, vaan tarvitsen päivästä riippuen 20-40g lisää. Usko tai älä, mutta vaje tuntuu ja näkyy. Patukoita en silti syö, mutta vastaavia jauheita=juomia kyllä.

Vierailija
30/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap valottaa noita ravitsemuksen erityisopintoja? Google ei tiennyt niistä mitään.

Vierailija
31/31 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön joskus proteiini patukan välipala. Se on helppo ottaa esim. kouluun mukaan, kun ei viitsi koko päivää mitään jogurttia/rahkaa laukussa kuljetella. Jos on siis pitkä päivä, että tarvitsee välipalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän