Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan miespuolinen fb-kaverini ei tykkää

Vierailija
31.12.2014 |

kuvistani tai päivityksistäni. Paitsi isäni. Kun katson muiden päivityksiä/kuvia (eikä siis kyse ole nyt vain jostain profiilikuvista), niin tasaisesti tykkääjinä on niin miehiä kuin naisiakin. Miksi mun jutuista/kuvista ei miehet tykkää? Olenko mä jotenkin pelottava?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä vaatetusta tai hommaa kireitä salivaatteita ja sitten kuvia kun teet suorinjaloin maastavetoa.. "Peukutus"

Vierailija
22/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan paina tykkää-nappia selfie-kuvien kohdalla. Muutenkin käytän sitä vain silloin kun on oikeasti kiinnostava päivitys, eli harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:15"]

En koskaan paina tykkää-nappia selfie-kuvien kohdalla. Muutenkin käytän sitä vain silloin kun on oikeasti kiinnostava päivitys, eli harvoin.

[/quote]

Näinpä, naiset tykkäilevät enemmän selfie-kuvista. Panosta kuvien ja päivitysten sisältöön, siis kuvissa jotain muutakin kuin oma pärstä ja päivityksissä jotain oikeaa asiaa, eikä mitään "joulukortit tehty" tai "karjalanpaisti uunissa".

Vierailija
24/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt niin typerä on, että jättää tykkäämättä sillä perusteella, että on kaupan kassan työntekijän päivitys? Joka tuollasta suustaan päästää, niin voi tsekata oman kaveripiirinsä ja arvioida sen aitoutta. Olen kaupan kassalla itse töissä ja kyllä minä tykkäyksiä saan. Olisi todella typerää arvottaa itsensä tai muut ihmiset sen perusteella, mitä tekee työkseen. Juttuni on tavallisia arkipäivän juttuja enimmäkseen. Hyvät jutut ja juhlahetket säästän itselleni ja läheisilleni:) Tuota mukamas parempaa väkeä löytyy myös listoilta, mutta olen huomannut, että heidän hehkutuksensa osteluista, kalliista harrastuksista tai ulkomaanmatkoista ei jaksa kovin paljoa porukkaa innostaa, kumma kyllä. Kun taas toiset varakkaat tms saattavat tulla kertoneeksi tällaisista asioista vain jos tulee jotakin kautta puheeksi, ei koskaan kehuskellakseen.

Ap:lle sanoisin, että kokeilehan ajatella näitä tykkäämättömiä miehiä virtuaalimaailman ulkopuolella. Minulla on vain muutama mies facessa kaverina ja kovin erilaisia keskenään. Harrastuksista tutut miehet tykkäävät ehkä useimmin mun jutuista. Erään sukuhaaran miehenjörrikät korkeintaan hyvän joulun toivotuksista eivätkä muutenkaan turhia puhele, mutta itse ovat kuitenkin kaveripyynnön laittaneet. Miehessäkin on erilaisia, kuten naisissa. Naiset parhaassa tapauksessa voivat olla empaattisempia kuin miehet ja siten tykkäilevät  enemmän. Toisaalta naiset voivat olla myös typerämpiä; kun ei kaveri ole tykännyt, niin en mäkään sit voi.  Miehet voivat joskus olla rehellisempiä ja naisia tarkkanäköisempiä tällaisissa asioissa eivätkä lähde mukaan kaikkeen hömpötykseen. Toisaalta tunnen myös miehiä, joilla on todella ikävä ja ylimielinen asenne naisiin. Ja kyllä, millään näistä seikoista ei vaan näytä olevan mitään tekemistä vaikkapa koulutustason kanssa. Paitsi ehkä siinä mielessä, että koulutetumpi henkilö 'osaa olla' tarvittaessa.

Vierailija
25/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö sinä heidän jutuosta? Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Vierailija
26/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:53"]

Kuka nyt niin typerä on, että jättää tykkäämättä sillä perusteella, että on kaupan kassan työntekijän päivitys? Joka tuollasta suustaan päästää, niin voi tsekata oman kaveripiirinsä ja arvioida sen aitoutta. Olen kaupan kassalla itse töissä ja kyllä minä tykkäyksiä saan. Olisi todella typerää arvottaa itsensä tai muut ihmiset sen perusteella, mitä tekee työkseen. Juttuni on tavallisia arkipäivän juttuja enimmäkseen. Hyvät jutut ja juhlahetket säästän itselleni ja läheisilleni:) Tuota mukamas parempaa väkeä löytyy myös listoilta, mutta olen huomannut, että heidän hehkutuksensa osteluista, kalliista harrastuksista tai ulkomaanmatkoista ei jaksa kovin paljoa porukkaa innostaa, kumma kyllä. Kun taas toiset varakkaat tms saattavat tulla kertoneeksi tällaisista asioista vain jos tulee jotakin kautta puheeksi, ei koskaan kehuskellakseen.

Ap:lle sanoisin, että kokeilehan ajatella näitä tykkäämättömiä miehiä virtuaalimaailman ulkopuolella. Minulla on vain muutama mies facessa kaverina ja kovin erilaisia keskenään. Harrastuksista tutut miehet tykkäävät ehkä useimmin mun jutuista. Erään sukuhaaran miehenjörrikät korkeintaan hyvän joulun toivotuksista eivätkä muutenkaan turhia puhele, mutta itse ovat kuitenkin kaveripyynnön laittaneet. Miehessäkin on erilaisia, kuten naisissa. Naiset parhaassa tapauksessa voivat olla empaattisempia kuin miehet ja siten tykkäilevät  enemmän. Toisaalta naiset voivat olla myös typerämpiä; kun ei kaveri ole tykännyt, niin en mäkään sit voi.  Miehet voivat joskus olla rehellisempiä ja naisia tarkkanäköisempiä tällaisissa asioissa eivätkä lähde mukaan kaikkeen hömpötykseen. Toisaalta tunnen myös miehiä, joilla on todella ikävä ja ylimielinen asenne naisiin. Ja kyllä, millään näistä seikoista ei vaan näytä olevan mitään tekemistä vaikkapa koulutustason kanssa. Paitsi ehkä siinä mielessä, että koulutetumpi henkilö 'osaa olla' tarvittaessa.

[/quote]

Taisi tarkoittaa, että jollain on lähikaupan kassa kaverina - etäinen tuttu -  eikä sen takia tykätä. Ei nyt liittynyt ammattiin mitenkään.

Vierailija
27/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haet noilla tykkäyksillä? Mikä olisi eri tavalla jos miehet tykkäisivät? Opettele tykkäämän itse itsestäsi..

Vierailija
28/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:53"]Kuka nyt niin typerä on, että jättää tykkäämättä sillä perusteella, että on kaupan kassan työntekijän päivitys? Joka tuollasta suustaan päästää, niin voi tsekata oman kaveripiirinsä ja arvioida sen aitoutta.

[/quote]

Eiköhän kommentti tarkoittanut sitä että kuinka läheisiä kavereita ollaan eikä sitä että kaupan kassa olisi alempiarvoisempi eikä sen perusteella tykkää. Yhtä hyvin voisi sanoa ettei tykkää lakimiehen tai kirurgin kuvista ellei sitten ole läheisissä väleissä tyypin kanssa muutoinkin.

Vierailija
29/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 15:23"]

Mitä haet noilla tykkäyksillä? Mikä olisi eri tavalla jos miehet tykkäisivät? Opettele tykkäämän itse itsestäsi..

[/quote]

En mä niillä mitään hae. Kunhan vain tuli mieleen päivällä facebookia selatessa, ja koska satuin olemaan samaan aikaan av:lla, niin teinpä sitten ihan aloituksen asiasta. Enkä todellakaan mitenkään vakavissani huutele miesten tykkäyksien perän. :)

Hyvää uutta vuotta!

ap.

Vierailija
30/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulta puuttuu naseva kommentti kuvasta. Pitää olla joku juju.

Jos pikku-Pirkko vaan hiihtää niin kukaan jaksa tykätä.

Vierailija
31/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:53"]Kuka nyt niin typerä on, että jättää tykkäämättä sillä perusteella, että on kaupan kassan työntekijän päivitys? Joka tuollasta suustaan päästää, niin voi tsekata oman kaveripiirinsä ja arvioida sen aitoutta. Olen kaupan kassalla itse töissä ja kyllä minä tykkäyksiä saan. Olisi todella typerää arvottaa itsensä tai muut ihmiset sen perusteella, mitä tekee työkseen. Juttuni on tavallisia arkipäivän juttuja enimmäkseen. Hyvät jutut ja juhlahetket säästän itselleni ja läheisilleni:) Tuota mukamas parempaa väkeä löytyy myös listoilta, mutta olen huomannut, että heidän hehkutuksensa osteluista, kalliista harrastuksista tai ulkomaanmatkoista ei jaksa kovin paljoa porukkaa innostaa, kumma kyllä. Kun taas toiset varakkaat tms saattavat tulla kertoneeksi tällaisista asioista vain jos tulee jotakin kautta puheeksi, ei koskaan kehuskellakseen.

[/quote]

Taisi nyt mennä kommentin pointti ohi. Tykkäyksiä saavat ihmiset jotka itse tuntee, jos sinulta löytyt kavereista nyt vaikka se Siwan myyjä jonka kanssa olet keskustellut vain "hei, kiitos, heihei" niin ei sellaisten päivitykset paljoa kiinnosta. Ei henkilön ammatti (tässä esimerkissä kaupan kassa) ole se kynnyskysymys vaan se, kuinka hyvin tämän tuntee.
T: toinen kaupantäti joka ei ymmärrä kilareitasi

Vierailija
32/36 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Pointtini oli se, että jos tuntemisaste on luokkaa kaupan kassa. Ei liittynyt lainkaan muuten ammattiin. Monilla tuntuu olevan paljon kavereina sellaisia joiden kanssa ei ole edes välttämättä keskustellut, nähty ehkä jossain ohimennen. T.15

Vierailija
33/36 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/36 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh.

Tämä on niin käsittämätön selitys. Hyvin harvat tykkäilevät sillä perusteella, onko heidän kuvistaan tai päivityksistään tykätty. Muukaan aktiivisuus somessa ei takaa sitä, että tykkäyksiä/seuraajia/kommentteja tulisi takaisin päin.

Terv. somen ammattilainen[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:53"]

Tykkäätkö sinä heidän jutuosta? Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

[/quote]

Vierailija
35/36 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Suurin osa tykkääjistä tykkää randomista paskasta, mitään nasevuutta, hauskuutta tms, ei tarvita. Kuva vauvasta tai koirasta riittää. Jos kaveriporukassa ei ole kriittisen massan ylittävää määrää näitä laumasieluja, on tykkäysten määrä pienempi.[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 16:42"]

Jos sulta puuttuu naseva kommentti kuvasta. Pitää olla joku juju.

Jos pikku-Pirkko vaan hiihtää niin kukaan jaksa tykätä.

[/quote]

Vierailija
36/36 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2