Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä koskaan tylsää?

Vierailija
25.10.2021 |

Tiedättekö, kun aina sanotaan, että "kun tulee aikuiseksi, ei ehdi tulla tylsää" tai "elämä on niin paljon suorittamista, ettei tylsää ehdi tulla".

Muistan lapsuudessa, että koin silloinkin suht paljon tylsistymistä. En muista, että suurin osa kavereista tai sisaruksistani koskaan sanoivat, että "on tylsää, mitähän tekisin" vaan päätä pahkaa keksivät tekemistä.

Olen aikuinen, liki kolmekymppinen ja edelleen mulla on vaan toisinaan niin tylsää. Käyn töissä, harrastan, näen joskus ystäviä ja perhettä, mutta kotona koen välillä armotonta tylsyyttä. Se on sellasta kroonista tylsyyden tunnetta, ei huvita mikään ja mikään tekeminen ei ole tarpeeksi kivaa, että sitä viitsisi tehdä ja sitten uppoutuu tylsyyteen ja vähän synkkään mielialaan. Ja huomaa, että ajattelee, että onpas taas tylsää.

En koskaan kehtaa sanoa tätä ääneen, mutta koetteko aikuisena koskaan tylsyyttä? Vai onko elämänne aina kiireistä, ettette ehdi tylsistyä tai päinvastoin niin mukavaa, ettei mikään asia ole tylsää?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tylsää. Tykkään olla kotona. Jos ei ole muuta niin kahvit kiehuun, telkku auki ja sukankudin käteen. Joskus katson netflixiä, soitan jollekin puhelun...

Töissä käyn ja palautumiseen menee aikaa.

Vierailija
22/22 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon siis sen olevan luonnekysymys. Ehkä sekin on muutettavissa sitkeällä työllä.

Koska esim mummoni ei koe tylsyyttä juuri koskaan, hän keksii aina tekemistä ja nauttii kutomisesta täysin rinnoin ja leipomisesta. Kasvien kanssa puuhastelusta ja telkkarin katsomisesta. Hänen lapsensa on samanlainen, eli isäni. Hänelle luppoaika ei ole tylsää, vaan vapaahetken pienet sudokun täyttämiset ovat juhlaa.

Mutta olen tullut äitiini, josta huomaan perineeni tylsyyden tunteen. Jos hänellä ei ole mitään sovittua, hän turhautuu, ehkä jopa masentuu kun on tylsää, eikä oikein osaa käyttää jouten oloa millään.

Minäkin olen hommannut kosketinsoittimet, että saisin vapaa-aikani tylsät hetket käytettyä uuden opetteluun ja kivahan se on oppia uutta. Kyllä, harjoittelen sitä, mutta tylsää on silti. Vaikka mulla olisi tekemistä kuinka, koen tylsyyttä.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä