Koiran lopetus 400€, voiko tämä olla enää todellistakaan
Eläinlääkäri ei anna laskua eikä suorita toimenpidettä jos tuota summaa ei pysty maksamaan kerralla. Ihan hirveä olo muutenkin koko lopetusrumban takia, en ollut ollenkaan varautunut noin hirvittävään summaan :( Meillä on tällä hetkellä taloudellisesti todella vaikea tilanne, miksi kaiken piti kasaantua näin..
Kommentit (100)
Huh huh mitä hintoja. Piti oikein käydä tonkimassa kuittikansiota, meidän kissan lopetus 3 vuotta sitten 35 €. Haudattiin omalle pihalle.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 02:05"]
25 jatkaa. tuhkauksen hinta erillisen hinnaston mukaan luki hänen sivuillaan, tiedä sitten mitä tarkoittaa. kertokaas mulle lemmikeiden omistajat, miksi te haluatte käyttää niitä hienoja klinikoita? jossa hinnat on monin kertaiset kunnan eläinlääkäriin verrattuna. miksi kunnan eläinlääläri ei kelpaa? ainakin tuo missä itse lemmikkiin käytän on erittäin asiallinen ja asiantunteva lääkäri. palvelu on erinomaista ja tilat asialliset.
[/quote]
Ainakin meillä maalaispitäjässä kunnan eläinlääkäri ei oikeasti tiedä pieneläimistä yhtään mitään. Ystäväni kissan leikkasi, leikkaus epäonnistui jo alunperinkin jolloin toimenpide venähti. Lisäksi myöhemmin huomattiin, että leikkaus on epäonnistunut muutenkin, kun kissa jatkoi juoksujaan. Ja kyseessä oli poikakissan sterilointi, ei siis mikään rakettitiedettä vaativa leikkaus muutenkaan. Lisäksi ei tuntunut tietävän kissoista tuon taivaallista, väitti esim. mulle, että kissan saa leikkauttaa vasta kun on kasvanut täysikokoiseksi -itselläni hitaasti kasvava rotukissa, joka on vasta nelivuotiaana täysikokoinen. Tästä sanoin, ei ollut moisesta koskaan kuullutkaan mutta pysyi silti kannassaan.
Sen jälkeen olen asioinut yksityisellä pieneläinklinikalla, josta saan asiantuntevaa palvelua. Kissanikin leikattiin siellä muutaman kuukauden ikäisenä aivan ilman mitään mukinoita. Maksan mieluummin hieman ekstraa siitä, että luotan eläinlääkärin ja henkilökuntansa toimintaan ja tiedän että eläimeni saavat sieltä asianmukaista hoitoa. Kunnalliselle eläinlääkärille en enää ikinä yhdenkään lemmikkieläimen kanssa mene. Osaavat varmasti hoitaa hyvin tuotantoeläimet, mutta pieneläimet ovatkin sitten toinen juttu.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:35"]
Miksi hankkia koiraa tai muuta lemmikkiä jos ei ole varaa sen hoitamiseen, ruokkimiseen ja lääkärilaskuihin? Ja kyllä lopettaminen lasketaan näihin mukaan.
Tässä ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että ajattelematon koiran"omistaja"
[/quote]
Eli syyllistämällä lemmikinomistajia eläinlääkäriasemalla on oikeus kyniä vaikka minkälaisia hintoja? Ei kai tässä kukaan ole sanonut etteikö toimenpiteet saisi maksaa, mutta kamoon: yksi piikki, stetareilla kuuntelu ja 10 minuutissa ulos - monta sataa euroa???
Myös rokotukset: jos jostain saisin rokoteaineet, voisin terveydenhoitajan koulutuksella rokottaa eläimenikin. Mutta pakko on mennä eläinlääkäriin maksamaan tästäkin ilosta n. 60 euroa. Itse rokotteet eivät takuulla maksa tästä kuin murto-osan.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:16"]se on kallista kun lekuri ei halua tehdä sitä ja sille tulee paha mieli kun on pakko tappaa potilas. siksi saa korkean rahallisen korvauksen kärsimyksistään.
ja sama juttu miksi abortti on kallis.
[/quote]
No mitäköhän helvettiä? Ei me kätilöt mitään aborttilisää saada?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 02:06"]
Katsoin juuri hintoja esim. Tampereella kissan lopetus 130 euroa ja hintaan kuuluu tuhkaus, että kyllä sitä jotkut ihan valehtelee tällä palstalla!
[/quote]
Täällä on yksi järkyttävän hintainen eläinlääkäriasema. Työnantajani kissan lopetus vuonna 1999 maksoi 800 markkaa. Ei mitään hoitoja. Olisko päivystyshintoja viikonloppuyönä. Totta on.
Oman koiramme lopetus naapurikunnassa maksoi reilun satasen yksityisellä kaksi vuotta sitten. Samahan se on ihmislääkäriasemilla. Erikoislääkäripalkkiot eka käynnillä itselläni vaihdelleet 58-120 sisältäen tietty tuon toimistomaksun.
Kuolema tulee tässä maassa todella kalliiksi, sekä ihmisille että eläimille :(
Missä ap asuu?
Lappeenrannan alueella voidaan lopettaa koira illalla ilmaiseksi.
Kerta täräys rynkyllä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:41"]Tampereella kissan lopetus reilut 400. [/quote] Tuskinpa tuo hinta sisälsi pelkkää lopetusta
[/quote]
Kyllä vaan joukkotuhkaukseen tosin jäi. Se ei montaa kymppiä ole.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:19"]
Katsoin juuri hintoja esim. Tampereella kissan lopetus 130 euroa ja hintaan kuuluu tuhkaus, että kyllä sitä jotkut ihan valehtelee tällä palstalla!
[/quote]
Toijalassa 160 euroa eikä mitään tuhkauksia kuulunut hintaan. Kyllä kirpaisi.
[/quote]
En valehtele. Meidän koiran lopetus toissa keväänä Akaassa117euroa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:19"]
[/quote]
Toijalassa 160 euroa eikä mitään tuhkauksia kuulunut hintaan. Kyllä kirpaisi.
[/quote]
En valehtele. Meidän koiran lopetus toissa keväänä Akaassa117euroa.
[/quote]
Tuo kissan lopetus oli pari kuukautta sitten, eli hinnat ovat mitä ilmeisimmin nousseet :/
Kyllä se vaan maksaa lemmikin lopettaminen. 300 reilu mennyt joka kerta. Kun ottaa lemmikin pitää varautua myös kuluihin. Soita paikalliseen eläinsuojeluun. He auttavat sinua jos olet rahaton.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:19"]
Tuo kissan lopetus oli pari kuukautta sitten, eli hinnat ovat mitä ilmeisimmin nousseet :/
[/quote]
Ja en tiedä lisäättiinkö siihen jokin päivystysmaksukin, koska kissa piti lopettaa pikaisesti sairauskohtauksen jälkeen. Ihan arkipäivänä virka-aikaan tosin.
Pääkaupunkiseudulla ison koiran lopetus päivystysaikana vähän yli 200,-, sisälsi yhteistuhkauksen hinnan. Kyllä tuo 400,- pelkästä lopetuksesta kuulostaa isolta summalta. Voimia ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:19"]
No ei tosiaan oo todellista... Ellei sitten kusetusta.
[/quote]
Kyllä se vana on. Kunnallisella lopetus+yksilötuhkaus jäi noin 30kg koiralle melkein 400€
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:58"]Myös rokotukset: jos jostain saisin rokoteaineet, voisin terveydenhoitajan koulutuksella rokottaa eläimenikin. Mutta pakko on mennä eläinlääkäriin maksamaan tästäkin ilosta n. 60 euroa. Itse rokotteet eivät takuulla maksa tästä kuin murto-osan.
[/quote]
Rokotteen hinta noin 10 euron molemmin puolin riippuen valmisteesta, polimaksu (jolla katetaan kaikki kulut, mitä klinikan pyörittämiseen kuluu), tarvikkeet, toimenpidepalkkio (sisältäen yleistutkimuksen rokottamisen lisäksi) + alv. 24%. Ei näistä klinikka tai eläinlääkäri mitään hirveitä katteita kääri.
Terveydenhoitajan koulutus valmistaa sinut hoitamaan ihmisiä. Kyseessä ovat eri lajit. Minä en kuvittele olevani ihmispuolen ammattilainen, vaikka vuosien koulutus ja kokemus eläinpuolelta onkin.
Aloittaja jättää myöskin nyt jotain kertomatta. Missään Suomessa ei pelkkä lopetus maksa satoja.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:06"]
Tunnetko ketään metsästäjää joka voisi asian hoitaa...! Tavallista maaseudulla
[/quote]
Mä voin lopettaa ilmatteeks. On tullu lopetettua varmaan kymmenen koiraa ja kissoja. Vaikein paikka oli lopettaa vaimon kissa. T metsästäjä
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:58"]Myös rokotukset: jos jostain saisin rokoteaineet, voisin terveydenhoitajan koulutuksella rokottaa eläimenikin. Mutta pakko on mennä eläinlääkäriin maksamaan tästäkin ilosta n. 60 euroa. Itse rokotteet eivät takuulla maksa tästä kuin murto-osan. [/quote] Rokotteen hinta noin 10 euron molemmin puolin riippuen valmisteesta, polimaksu (jolla katetaan kaikki kulut, mitä klinikan pyörittämiseen kuluu), tarvikkeet, toimenpidepalkkio (sisältäen yleistutkimuksen rokottamisen lisäksi) + alv. 24%. Ei näistä klinikka tai eläinlääkäri mitään hirveitä katteita kääri. Terveydenhoitajan koulutus valmistaa sinut hoitamaan ihmisiä. Kyseessä ovat eri lajit. Minä en kuvittele olevani ihmispuolen ammattilainen, vaikka vuosien koulutus ja kokemus eläinpuolelta onkin. Aloittaja jättää myöskin nyt jotain kertomatta. Missään Suomessa ei pelkkä lopetus maksa satoja.
[/quote]
Nimenomaan, minä koen kaikki nuo palkkiot aivan turhiksi perustoimenpiteestä. En kaipaa eläimelle vuosittaista terveystarkastusta. Rokotteet osaan pistää itsekin. Yhden kerran yritin keskustella eläinlääkärini kanssa tarkastuksen yhteydessä koiran nirsoilusta, mutta espanjasta kotoisin oleva ELL ei kyennyt sellaiseen keskusteluun. Ja tästä minä maksan.
Soita poliiseille ne tykkää muutenkin ampua kaikkea liikkuvaa.
Huh, mitä hintoja! Etelä-Savossa kunnallisen eläinlääkärin taksa 70€ (lopetus + yhteistuhkaus 120€). Ja laskun saa ainakin täällä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 02:05"]25 jatkaa. tuhkauksen hinta erillisen hinnaston mukaan luki hänen sivuillaan, tiedä sitten mitä tarkoittaa. kertokaas mulle lemmikeiden omistajat, miksi te haluatte käyttää niitä hienoja klinikoita? jossa hinnat on monin kertaiset kunnan eläinlääkäriin verrattuna. miksi kunnan eläinlääläri ei kelpaa? ainakin tuo missä itse lemmikkiin käytän on erittäin asiallinen ja asiantunteva lääkäri. palvelu on erinomaista ja tilat asialliset. [/quote] Yksikään kunnan eläinlääkäri ei ole ollut lähellekkään tarpeeksi asiantuntija kun kyseessä on ollut minun hieman eksoottisemman lemmikin hoito. Käytin sitten kalliimmalla yksityisellä asemalla ja eron huomasi välittömästi. Koiraa tai kissaa voisin käyttää kunnan eläinlääkärillä, mutta muita lemmikkieläimiä en.
[/quote]
Koulutus ja tutkinto lienee sama julkisella ja yksityisellä sektorilla.
[/quote]
Eläinlääkäriasemilla joita itse käytän, on eläinlääkärit poikkeuksetta erikoistuneet joihinkin osa-alueisiin, jotkut kissoihin, jotkut koiriin ja tiettyihin ongelmiin. Käyvät siis lisäkoulutuksia jne. Itse aina tutkin eläinlääkäriaseman lääkärien tiedot ja varan ajan sopivimmalle, hätätilanteessa tietenkin kenelle vain pääsee.
Itse en pidä kunnaneläinlääkäreitä huonoina lääkäreinä, en vain usko että he pystyvät yhtä hyvin erikoistumaan tiettyihin eläimiin,rotuihin jne. lain määräämien velvollisuuksiensa vuoksi.
T: kommentoin sivusta
[/quote]
Eipä kunnaneläinlääkärille kuulukaan lemmikkien pikkuvaivojen hoito, vaan akuutit tapaukset periaatteessa. Veikkaisin, että lemmikkieläimen lopetus ei tuota yhdellekään kunnaneläinlääkärille ongelmia vaikeusasteen takia.