Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoäiti sekosi nyt! :(

Vierailija
31.12.2014 |

Nyt on tällainen tilanne käynnissä että rakas isoäitini on seonnut aivan täysin:

hän ei halua kylään ketään omia sukulaisiaan ja pitää omia sukulaisiaan vihamiehinään, sen sijaan vieraita hän rakastaa. Elää luultavasti jotain sota-aikaa, hän toimi lottana sota-aikana. Niin mummoni ei avaa ovea jos menen kylään ja huutaa että vihamiehet ulos tänne ette tule. Viimeksikin minulla ja sukulaisillani oli suuri joululahjasäkki mukana, sekä sen lisäksi myös runsaasti suklaata ja jouluruokia mutta mummoni ei päästänyt meitä sisälle. Niinpä jouduimme itse syömään kaiken! kyllä tuli suru puseroon. Niin kuulin yhdeltä mummoni naapurilta että isoäitini oli ennen joulua järjestänyt suuret ruokakutsut vain naapuritalon rouville ja siellä he olivat herkutelleet keskenään, mukana myös mummoni talon yksi naapuri joka asiasta kertoi. Rouvat olivat alkaneet puhua lapsistaan ja lapsenlapsistaan niin minun mummoni oli kertonut ettei hänellä ole lapsenlapsia ja että hän vihaa lapsiaan, syytä ei kertonut. Sen lisäksi mummo oli sanonut että hän arvostaa vain ystäviään. Mummo on myös testamentannut autonsa ystävättärelleen ja jakelee tavaroitaan näille rouville.

Mummo on myös sanonut että hän aikoo ostaa uuden auton ja lähteä ajamaan sillä ystäviensä kanssa, mummoni on huononäköinen 90v eikä pysty huolehtimaan enää itsestään. Mummo on sanonut että aikoo asua kotona niin kauan kuin henki pihisee ja että me vain haluamme hänen arvokkaat tavaransa ja rahansa kun olemme käyneet kylvettämässä häntä, mutta emme käy enää koska meille ei edes avata ovea. Me sukulaiset olemme käyneet mm. kylvettämässä häntä ja ruokaostoksilla, mutta nyt hän ei enää avaa ovea ja me joudumme heittämään hänelle valmispussiruuat postiluukusta. Lääkärin olemme yrittäneet saada paikalle mutta mummo osaa kyllä esittää halutessaan tervejärkistä ihmistä lääkäreille. Nämä mummon naapurit ja ystävät aina soittavat ja kertovat asioista meille sukulaisille, hekään eivät pidä mummoa enää täysijärkisenä mutta kyllä he silti haluavat hänen ystäviään olla.

Pitäisikö mummolla olla edunvalvoja joka hoitaisi mummon asiat hänen etunsa mukaan?

niin ettei hän jakaisi koko omaisuuttaan vieraille ihmisille

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuolle nyt paljon mitään voi.. Yrittäkää estää sen rattiin pääsy ettei vaan vahingoita itseään tai muita.

Vierailija
2/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvoja tarttis saada. Jotenkin pitäisi saada ensin tutkimuksiin. Hankala juttu. Voisko omalääkäriltä kysyä toimintaohjeita? Voi olla vaikea saada pakkohoitoon, kun ei ole vaaraksi itselle ja muille.
Naapurin mies dementoitui ja uhkasi tappaa vaimonsa. Terveyskeskuslääkäri järjeati nopeasti hoitopaikan.

Vierailija
4/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tarttee laitospaikan ja huoltajan.

Vierailija
5/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne nykymummot on

Vierailija
6/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon porvoo mummo

Vierailija
7/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi dementia edennyt. Edunvalvoja ja lääkäriin...

Vierailija
8/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Jokin muistisairaus siellä nyt pukkaa.

Vierailija
9/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella lääkärin saa kotiin tutkimaan. Soita ensin kunnan kotihoitoon. Rahalla saa geriatrinkin käymään, mutta normi omalääkäri riittää. Edunvalvoja ehdottomasti pian! 

Joku omaisistakin voi toimia edunvalvojana, mutta en suosittele.

Muistitesti tehtynä? Jos ei, niin mahd. pian, lääkitys voi vielä auttaa. Jaksamista!

Vierailija
10/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause taisi paljastaa sen tärkeimmän. Ne on kuulkaas sen mummon rahat ja tavarat ja hän saa tehdä niillä mitä tahtoo. Ne eivät ole mitään "tulevaa perinbtöä", vaan niin kauan kuin hän hengissä ovat ne hänen. On tainnut suutahtaa suvulleen, kun katselette hänen aarteitaan "sillä silmällä"...

Vierailija
11/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaus ja siihen päälle virtsiitti, niin mummo on sekaisin kuin seinäkello. 

Vierailija
12/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ap samanlainen tilanne. Avunsaaminen on ollut todella vaikeaa, koska pystyy esittämään ns. normaalia. Meillä epäilyksenä kapea-alainen vainoharhaisuus. Saatiin tutkimukset käyntiin, kun jokainen sukulainen vuoronperään soitteli terveyskeskukseen. Dementiaa meidän vanhuksella ei ole, sai lähes täydet pisteet. Nyt on menossa geriatrille.

Vierailija
13/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän yleistä on, että vanhuksia yritetään saada holhouksen piiriin ihan vain siksi, että tahdotaan suojella perinnön suuruutta?

Vierailija
14/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on, omainen nyt edunvalvonnassa. Se tosin nykyään ei ole helppoa, ihmisen täytyy olla ihan kykenemätön hoitamaan asioitaan. Tätä ennen kaikenmaailman huijarit käyvät puhdistamassa näitä hyväksikäytettäviä sekopäisiä vanhuksia. 

Vierailija
15/17 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaralla ja rahalla eli perinnöllä ei ole meille merkitystä. On kuitenkin ikävää, kun vanhus pelkää omia lapsia ja lapsenlapsia. On itse kertonut, että ei saa nukuttua jne. Jos pihaan tulee vieras auto menee piiloon. Sanoi, että ampuisi jos olisi pyssy. Pelkää, että ryssä tulee, kaikki sota-ajan muistot on heränneet henkiin.

13

Vierailija
16/17 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei toi ny niin paha oo, mun mummi yrittää syödä kissoja joka kerta ku meen mummille ni siel on kissa pyörimässä mikrossa ja mummi pistää sen elävänä ruokapöytään ja lyö sitä kirveellä ja sit se kans kuvittelee että hän on jeesuksen ainua poika. Se on iha sekasi koko mummi. Seuraavaks se varmaa heittää rasmuksen ylös ikkunasta 😀 mä oon si mieltä että pitäis viedä se laitoksee

Ku se aina riehuu siellä ja huutaa ja meuhkaa ja raivoaa tietokoneelle ja kerran se löi minua päähän kirveellä

Nimeni on jani mustola ja asun lapissa ja olen 32 vuotias sinkku ja erittäin vanhan näköinen ja omistan mopon ja Vähä kaljaaki löytyy joten kaikki naiset vaan kysymään lisää joo moro

Vierailija
17/17 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä kaljaa löytyy? Ja minkälainen mopo?

Olen 36 vuotias isomunainen nainen ja haluaisin ##### ##### ######### ###### asun tampereella ja nimeni on jani petri meija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi