Poikani, 12 v., söi eka kertaa oikeita nakkeja.
Vaimoni painostuksesta ja hänen omien vanhojen sinkkuaikaisten ruokailutapojensa takia meille on tähän asti ostettu kuorettomia grillinakkeja, joita hän on syöttänyt pojallemme mikrotettuina (!) tai keitettyinä (!). No eihän grillinakkia tietenkään pidä mikrottaa eikä keittää, vaan grillata, tai paistaa paistinpannulla, mutta rouva on ollut sinnikäs tässä asiassa.
Tähän asti olen antanut periksi ja olen tässä ruoka-asiassa ollut tohvelin alla, mutta tänään se loppui. Ostin kimpun aitoja, kuorellisia, napsahtavia, keitettäviä nakkeja, ja keitin niitä pojallemme (12 v.). Aluksi poika nurisi, että "Ei nää oo oikeita nakkeja. Äiti laittaa aina nakit eri tavalla, silleen kun ne pitää tehdä". Minä sanoin: "Et voi tietää, ennen kuin maistat. SYÖ!"
Poika alkoi vastentahtoisesti maistella ja jatkoi nurinaansa, mutta kun hän oli syönyt ensimmäisen nakin (tietenkin höystettynä runsaalla ketchupilla), hän söi ahmien loputkin kolme - ja alkoi vaatia jopa lisää! Piti sitten keittää vielä neljä nakkia lisää. Lopuksi poika sanoi: "En muuten oo ikinä syöny näin hyviä nakkeja!".
Tarinan opetus?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:14"]
Grillinakki -> Valurautapaistinpannu
Kuorellinen nakki -> Kattila täynnä kiehuvaa vettä
[/quote]
Tosi on. Kuorettomat kuuluu paistinpannuun!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:14"]
[/quote]
Tosi on. Kuorettomat kuuluu paistinpannuun!
[/quote] grillinakeista en tiedä mitä niille pitäis tehdä että saa syötävää, mutta kuoreton a-nakki soveltuu hyvin joka tavalla laitettavaksi. Tai sellaisenaan syötäväksi.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:41"]
Ehkä sä vielä opetat siitä tosi äijän? Tosi hevarin, sellasen ku Hynysestä?
[/quote]
Tuskin. Musiikillinen suuntautumiseni ei kohdistu ns. mielipuoliheviin, vaan vanhaan kunnon 1960-70 -lukujen rokkiin. Ap.
[/quote]
Sillä jos kasvatat nii respect! Ne on kääännytettävä nuorina. ;)
[/quote]
Mun tyttö on 9 ja tykkää Alice Cooperista. Äidin tyttö <3 Itse asiaan: kuorelliset keitettynä on parhaita.
Yök!! Meillä noita nakkeja ei ole syöty varmaan koskaan (yli 40 vuoteen)!!
Eikä koskaan keitettynä muitakaan makkaroita, aina pannulla, uunissa tai grilllissä tehtynä, mielellään tuoremakkaroita
Vierailija kirjoitti:
Hyi, minä en koskaan ole tykännyt kuorellisista napsahtavista nakeista. Eikä niiden tarvitse olla niin jäykkiä että kokolihaa muistuttaa.
Eikös napsahtavat nakit ole tarkoitettu lasten huviksi?
Tuon ikäisenä se nakin imeminen on hyvä aloittaa.
T: Håmå-Pekka
Vierailija kirjoitti:
Eikä koskaan keitettynä muitakaan makkaroita, aina pannulla, uunissa tai grilllissä tehtynä, mielellään tuoremakkaroita
Varmaan pidätte terminologian kunnossa loppuun asti. Ette väitä parilalla kypsennystä grillaamiseksi ettekä siten kypsennettyjä pihvejä grillipihveiksi? Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, minä en koskaan ole tykännyt kuorellisista napsahtavista nakeista. Eikä niiden tarvitse olla niin jäykkiä että kokolihaa muistuttaa.
Eikös napsahtavat nakit ole tarkoitettu lasten huviksi?
Kyllä, kuten nauravatkin nakit.
Hienoa! 12 vuotta keräisit rohkeutta oikeiden nakkien syömistä varten ja nyt vihdoinkin koitti se hetki, kun onnistuit haaveessasi! Jatka vaan samaan malliin ja usko unelmiisi! Ehkä saavutat jotain muutakin suurta vielä!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:41"]
Tuskin. Musiikillinen suuntautumiseni ei kohdistu ns. mielipuoliheviin, vaan vanhaan kunnon 1960-70 -lukujen rokkiin. Ap.
Mun tyttö on 9 ja tykkää Alice Cooperista. Äidin tyttö <3 Itse asiaan: kuorelliset keitettynä on parhaita.
Jos musiikista, niin minkä aikakauden? 70-luku on se juttu.
Jos naamasta, niin minkä aikakauden? Myöhempi on aika rujo.
Vierailija kirjoitti:
Siskonmakkarakeitto on hyvää. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiedä, mikä ero on paistamisella ja grillaamisella, ei kannattaisi antaa mitään ruoanvalmistusohjeita koskaan kenellekään.
Kaikki alkaa siitä että ostaa hyvälaatuisia nakkeja. Ts. et mene tällä kertaa liiteliin ja makkarahyllystäkin valitset tapojesi vastaisesti kalliin paketin. Se on yks hailee onko siinä kuori.
Kotona pistelet haarukalla ja kuumennat nakit uunissa.
Keitettyjä nakkeja syö vain pikkulapset ja kännikkäät.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:41"]
[/quote]
[/quote]