Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä sairaus/tila on? (vaikeutunut puhe aikuisella)

Vierailija
30.12.2014 |

Tarkkaavaisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko vai pelkkä jännittyneisyys? Häiriö aivoissa?

Puhuessa ihan läheisen tai jonkun tuntemattomamman kanssa olen alkanut sekoilemaan sanoissani. Sanoessani jotain "painavaksi" suusta pääseekin "pelottava", syöminen muuttuu juomiseksi jne. Säikähdän kun näin käy, jos huomaan sen - joskus tajuan vasta lopetettuani lauseen, että sanoin ääneen jonkun aivan väärän sanan. Tämä on todella pelottavaa! Pelkään, että minua aletaan pitää outona, kun puhun näin puolituttujen kuullen.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Mikä tämä on nimeltään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tuollainen joskus, itse olen epäillyt keskittymiskyvyn puutetta, ajattelen muuta mitä puhun.

Vierailija
2/5 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se kauhean vaarallista on, jos pidempään jatkunut. Jotenkin mietit muuta. Minäkin saatan puhua ihan kuin nauhalta, eikä ajatus ole mukana, joskus mietin että mitäköhän edes sanoin.

Mummollani oli outoja vääriä sanoja kun oli valtimot tukossa tms. mutta eiköhän se varsin pian selväksi käy että jotain on vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afasia?

Vierailija
4/5 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä neurologin juttusilla.

Vierailija
5/5 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:17"]Afasia?
[/quote]

Tuon minäkin löysin googlatessa. Ei mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää muiden puhetta tai lukemaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan