Häät peruttu!!!!
Sukulaisella piti olla häät tässä viikon sisään, mutta tänään tuli ilmoitus että häät on peruttu, morsian tarvitsikin lisää miettimisaikaa. Ymmärsin, että vieraita oli kutsuttu lähes 200. Kauempaa tulevat ovat ostaneet etukäteen majoitukset... Häälahjat on tietysti hommattu ja osa laittanut tilille jo valmiiksi rahaa, mekot ja puvut ostettu.
Huoh, kyllä vähän ottaa päähän. Rohkea veto. Itse olisin varmaan pitänyt häät silti kun olisin jo noin pitkälle ehtinyt.
Onko muille sattunut koskaan näin?
Kommentit (10)
No mutta jatkuukohan niiden parisuhde?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:59"]
Sukulaisella piti olla häät tässä viikon sisään, mutta tänään tuli ilmoitus että häät on peruttu, morsian tarvitsikin lisää miettimisaikaa. Ymmärsin, että vieraita oli kutsuttu lähes 200. Kauempaa tulevat ovat ostaneet etukäteen majoitukset... Häälahjat on tietysti hommattu ja osa laittanut tilille jo valmiiksi rahaa, mekot ja puvut ostettu.
Huoh, kyllä vähän ottaa päähän. Rohkea veto. Itse olisin varmaan pitänyt häät silti kun olisin jo noin pitkälle ehtinyt.
Onko muille sattunut koskaan näin?
[/quote]
Eipä ole koskaan käynyt noin, onneksi. Jättäisin kyllä tuossa tilanteessa uusintayritykseen osallistumisen väliin.
Kerran olin kaasona, kun morsian sai polttareissa pikkutunneilla päähänsä, ettei haluakaan naimisiin, mutta ehti onneksi tulla järkiinsä ennen kuin alkoi perua kutsuja.
Ymmärsin että parisuhden jatkuu ja häitä vaan siirrettiin.
Ap
Ihan hyvä päätös. Tuttuni häät oli tämän vuoden loka- tai marraskuussa ja avio-onnea kesti kuukauden päivät.. Vieraita oli yli sata.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:24"]Ymmärsin että parisuhden jatkuu ja häitä vaan siirrettiin.
Ap
[/quote]
Siellä on varmaan mies pettänyt tms ja nyt peruttu toki häät ja koko suhdetta puntaroivat. Ei se tarkoita että asiat on kunnossa jos eivät muuta erilleen.
En tiedä miten heillä, mutta jos minä olisin se sussu, niin riippumatta hääpaniikin "meriselityksestä" lähtisin kyllä omille teilleni. On tuo sen verran kova epäluottamuslause, ettei sitä suhde kestäisi. Jos ailahtelee tuolla tavoin jo nyt, niin mitä on luvassa loppuelämä? Morsmaikku etsiköön jonkun toisen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:24"]Ymmärsin että parisuhden jatkuu ja häitä vaan siirrettiin. Ap [/quote] Siellä on varmaan mies pettänyt tms ja nyt peruttu toki häät ja koko suhdetta puntaroivat. Ei se tarkoita että asiat on kunnossa jos eivät muuta erilleen.
[/quote]
Suomessa naiset pettää useammin kuin miehet, joten ihan todennäköisyyden mukaan nainen pettänyt.
Noin ei ole käynyt, mutta olen ollut häissä joissa hääpari oli ajatellut häiden peruuttamista, mutta eivät sitten tehneet sitä. Menivät naimisiin mutta eivät käytännössä sitten häiden jälkeen olleet ollenkaan yhdessä, eropaperit laitettiin kaikessa hiljaisuudessa vetämään muutama kuukausi häiden jälkeen.
Ise olin satsannut polttareihin, mekkoon, kenkiin, lahjaan, mieheni oli seremoniamestarina häissä ja järjesti sulhasen polttareita. Kaiken kaikkiaan meillä (pienituloisilla opiskelijoilla siihen aikaan) meni reippaasti noin 500€ plus kaksi kesäviikonloppua siihen farssiin. Kyllä ketutti ja todellakin toivon että hääpari olisi kehdannut peruuttaa ne häät.
Sikäli tietysti tämä on itsekästä ajattelua, että varmaan sitä paria ketutti vielä vähän enemmän. Mutta valitettavasti se ei paljon lohduta.
Tiedän tapauksen, jossa pariskunta oli lähettänyt save the date -kortit, mutta erosi sitten muutama kuukausi ennen häitä. Palasivat puolen vuoden jälkeen yhteen ja alkoivat järjestää häitä uudelleen vuoden päähän alkuperäisestä ajankohdasta. Erosivat sitten taas, tällä kertaa tosin vasta noin viikkoa ennen häitä. Ja ilmeisen lopullisesti sitten.
No hyvä kun perui, jos ei ollutkaan varma. Järjettömintä olisi vetää show läpi, vaikka sydän sanoisi muuta. Kerran on yhdet häät peruuntuneet sen jälkeen, kun kutsut oli jo lähetetty.