Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli varoitus: kireä keskusteluilmapiiri on lisännyt rokotevastaiisuutta Suomessa

Vierailija
25.10.2021 |

Rokotevastaiisuutta on kasvanut Suomessa reippaasti viimeisten kahden viikon aikana, sosiaalipsykologian professori Nelli Hankonen pitää sen syynä kiristynyttä ja syyllistävää keskusteluilmapiiriä:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008349588.html

Samasta asiasta on huolissaan myös sosiaalietiikan professori Jaana Hallamaa:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008351384.html

Helsingin Sanomien koronakatsaus raportoikin että suomalaisten rokotustahti on selkeästi hidastunut:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008357115.html

Kommentit (724)

Vierailija
321/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomia uhkaillaan hoidon eväämisellä ja vedotaan kuinka kalliiksi sairastuneiden rokottamattomien hoito voi tulla. 

Tässä kohtaa jokainen uhkailija näyttää tosin unohtaneen, että Suomen valtio on käyttänyt koronaan jo 20 miljardia ja Suomen koko vuoden terveysmenojen budjetti on 22 miljardia. Eiköhän tästä 22 miljardista pysty hoitamaan kaikki rokottamattomat, yhtä hyvin kuin kaikki syöpään, keuhkokuumeen, dementiaan, psykoosiin, katkenneeseen raajaan, lapsettomuuteen, glaukoomaan, reumatauteihin, astmaan, tules-sairauksiin, ihottumiin ja tuhansiin muihin sairastuneet. Kun siihen pelkästään koronaan on mennyt jo se 20 miljardia!

Miten näet tämän hetkisen tilanteen jossa rokotetut sairaat ihmiset joutuvat vuosia odottelemaan tarvitsemaansa leikkausta kun rokottamattomat vievät tehohoitopaikat?

Vierailija
322/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rokotteella sädekehää teeskentelevät ovat täysin ignorantteja ja kaukana altruistisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/tv/CVeCIzgja28/?utm_medium=copy_link

Täällä oli muita mielenosoitusvideoita..

Vierailija
324/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt, kun en ymmärrä, miten teitä tulee lähestyä: Mitkä lähteet teille kelpaavat faktojen perusteluun Suomesta? En pidä tarpeellisena tutkia muiden maiden tilannetta ennen kuin olen matkustamassa kyseiseen maahan.

Minkä ajattelette olevan motiivi sille, että hallitus haluaa tappaa kansalaisensa? Jos siis ajattelette niin. Miksi ajattelette, että teidän tulee joka päivä kertoa minulle, että kuolen tähän rokotteeseen? Miksi ajattelette, että minä olisin kiinnostunut siitä, otatteko rokotteen vai ei? Siinä aluksi.

Eipä kiinnosta keskustelu teitä. Miksi sen pitäisi silloin kiinnostaa minua.

-sama

Vierailija
325/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että jokaisella "rokotusta vaille jääminen" ei ole tietoisen harkinnan tulos, mutta minulla se on. Sairastan mieluummin koronan, ja itse asiassa otan mieluummin kuulan kalloon kuin koronapiikin, ja siihenhän tämä todennäköisesti lopulta johtaakin, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa. Suomessakin media alkaa muistuttaa Ruandaa vuonna 1994.

Jälleen yksi ääri-ihminen todistelemassa, että ”kyllä me rokottamattomat ollaan ihan järkeviä ja normaaleja ihmisiä”.

”Kuulan otan kyllä kalloon mielummin, Ruanda 1994, öyh öyh!” 😂

Sanoi suuri ajattelija. Ottakaa rokotus ja tulkaa hänen kaltaisekseen. Kokekaa, kuinka suuri äly saa teidätkin loistamaan hänen laillaan.

Vierailija
326/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että jokaisella "rokotusta vaille jääminen" ei ole tietoisen harkinnan tulos, mutta minulla se on. Sairastan mieluummin koronan, ja itse asiassa otan mieluummin kuulan kalloon kuin koronapiikin, ja siihenhän tämä todennäköisesti lopulta johtaakin, mikäli vanhat merkit pitää paikkansa. Suomessakin media alkaa muistuttaa Ruandaa vuonna 1994.

Jälleen yksi ääri-ihminen todistelemassa, että ”kyllä me rokottamattomat ollaan ihan järkeviä ja normaaleja ihmisiä”.

”Kuulan otan kyllä kalloon mielummin, Ruanda 1994, öyh öyh!” 😂

Sanoi suuri ajattelija. Ottakaa rokotus ja tulkaa hänen kaltaisekseen. Kokekaa, kuinka suuri äly saa teidätkin loistamaan hänen laillaan.

Ei me ainakaan sinun kaltaiseksi haluta tulla.

Vierailija
327/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt, kun en ymmärrä, miten teitä tulee lähestyä: Mitkä lähteet teille kelpaavat faktojen perusteluun Suomesta? En pidä tarpeellisena tutkia muiden maiden tilannetta ennen kuin olen matkustamassa kyseiseen maahan.

Minkä ajattelette olevan motiivi sille, että hallitus haluaa tappaa kansalaisensa? Jos siis ajattelette niin. Miksi ajattelette, että teidän tulee joka päivä kertoa minulle, että kuolen tähän rokotteeseen? Miksi ajattelette, että minä olisin kiinnostunut siitä, otatteko rokotteen vai ei? Siinä aluksi.

-sama

Ei noi ole täällä keskustelemassa vaan levittämässä propagandaa. Ihan eri asia. 

Vierailija
328/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä rokotteella sädekehää teeskentelevät ovat täysin ignorantteja ja kaukana altruistisesta.

Raivopäinen kuolaava paviaani olisi osuvampi määritelmä. Massapsykoosi luo massatyhmyyttä.

Vierailija
329/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/tv/CVeCIzgja28/?utm_medium=copy_link

Täällä oli muita mielenosoitusvideoita..

Miljoona kärpästä jne.

Lähinnä nuo kertoo että teidän soopakampanjanne on organisoitu turhankin hyvin eli siihen on aika puuttua aktiivisemmin. Toistaiseksi sen on annettu levitä liiankin helposti.

Jopa trumppia kannatti ja kannattaa edelleen yllättävän isot määrät pösilöitä. Siitä huolimatta että tuo oranssi plösö valehtelee jatkuvasti ja aiheuttaa hankaluuksia enimmäkseen lähiavustajilleen ja faneilleen samalla kun itse luistelee tekojensa vastuusta. Tuo kait todistaa että herkkäuskoisten määrä on maailmassa selvästi suurempi kuin nolla. 

Vierailija
330/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivopäinen kuolaava paviaani olisi osuvampi määritelmä. Massapsykoosi luo massatyhmyyttä.

Projektoit hienosti itseäsi ja rokotevastaisista fanaattisimpia ja hölmöimpiä. Luulen että siinäkin joukossa on porukkaa joka ei vaan tajua mitä on tekemässä, mutta sitä johtaa porukka joka taatusti tajuaa ja ei vaan välitä rokottamattomuuden seurauksista muille. 

Vierailija
331/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin olis niinku ihanaakin, että joutuis johonkin leirille ja sais sen kuulan kalloon, eikö? Sitten kaikki näkisi oikeasti, että asiat meni just niinkuin salaliittogurut ennusti ja rokottamattomia ihan oikeasti sorsittiin, eikä vain pilkattu keskustelupalstoilla. Melkein harmittaa teidän puolesta, että näin ei tule tapahtumaan :)

Vierailija
332/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa 60 prossaa lääkäreistä päätti, että he eivät ota koronarokotetta. Syyksi he sanoivat sen, että rokotteen ottaminen on politisoitu.

Ja tämä on tietenkin totta, koska sinä päätit kirjoittaa sen keskustelupalstalle...

Vierailija
333/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
334/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruandaa ja Saksan vuosia 1933-1945. Meno vaan kiihtyy ja kiihtyy ja kohta rokottamattomat eivät uskalla astua ulos kodistaan.

Toiveajattelua, pelkään. Pysyisivätkin vain kodeissaan.

Vierailija
335/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallislehti kyseli gallupissa koronapassista ja vastaajista kaikki kannattivat sitä. Moni selitti, että se on hyvä, kun sitten ne rokottamattomat ei pääse kauppaan tartuttamaan tautia meihin rokotettuihin.

Suurin osa ei tiedä, miksi otti rokotteen tai miksi haluaan kaikkien sen ottavan. "Kun niin sanottiin televisiossa" ei ihan riitä syyksi sille, että hyppäämme kaikki 6. kerroksen parvekkeelta alas...  vai riittäkö sittenkin?

Suurin osa nimenomaan tietää, miksi otti rokotteen. Se on ihan täysin selvä asia. Rokotteella voi suojata itsensä koronatartunnalta tai ainakin sen vakavilta tautimuodoilta. Vain rokottamaton ei ole tullut tätä ajatelleeksi, koska kaikki ajatusenergia ja se vähäinen aivokapasiteetti käytetään salaliittoteoria"tutkimukseen" ja änkyröimiseen.

Jos rokote suojaa tartunnalta tai ainakin vakavalta tautimuodolta, miksi sitten rokotettuja on sairaalassa?

Itse olen rokottamaton, ja logiikkasi mukaan rokottamattomuuteni on suojannut minut hyvin - en ole saanut ainakaan vakavaa tautimuotoa. 99 % tartunnan saaneista on täysin oireettomia tai lieväoireisia. Näin siis ilman rokotuksiakin. En näe rokotteella mitään merkitystä.

Ai koska et vielä ole saanut koronatartuntaa ja kun saat sen, se tulee juuri sinulle lievänä, eikä aiheuta mitään pitkäaikaisvaikutuksia? No, toivotaan. Rokotteella saisit paremmat mahdollisuudet.

Ja tiedät hyvin, miksi rokotettuja on sairaalassa. Se on ollut jo monessa lehtijutussa. He ovat vakavasti sairaita ihmisiä, joilla on heikko immuunipuolustus. Miksi vänkäät siitä? Suurin osa sairaaloissa on rokottamattomia, tiedät senkin aivan hyvin. Yrität vain epätoivoisesti todistaa itsellesi, että olet tehnyt oikean valinnan, kun et ole ottanut rokotetta ja samalla tehnyt itsestäsi idiootin lähipiirisi silmissä. Ja nyt toivot kuollaksesi, että ne "pitkäaikaishaitat" alkaisivat jo näkyä :) No, eipä ole näköpiirissä...

Unohdat taas kertoa, että myös ne rokottamattomat sairaalassa ovat vanhoja ja sairaita. Tämä propagandisteilta tuppaa unohtumaan.

Ja lihavia tai ylipainoisia nuorempia suuri osa. Vyötärölihavuus myös vakava riski normaalipainoisellakin.

"Ai koska et vielä ole saanut koronatartuntaa ja kun saat sen, se tulee juuri sinulle lievänä, eikä aiheuta mitään pitkäaikaisvaikutuksia? No, toivotaan. Rokotteella saisit paremmat mahdollisuudet."  Niin saada kaikki haitat vai?

Vierailija
336/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

Ei noi ole täällä keskustelemassa vaan levittämässä propagandaa. Ihan eri asia. 

Tiedän. Siksi täällä ei rokotettuja olekaan. Luultavasti vastailevat toisilleen ja ovat olevinaan eri puolilla.

Vierailija
337/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan kun jo pitkän aikaa on joka mediassa syytetty ja haukuttu.

Ei paljon kiinnosta puhaltaa yhteen hiileen noin ilkeiden ihmisten kanssa. Olen mieluummin ilman rokotusta kuin tulen tuollaiseksi.

Tässä oli hyvä kommentti. Mieluummin olen itsekin ilman rokotetta, jos toinen vaihtoehto on kuulua samaan porukkaan ihmisvainoja kannattavien hysteerikkojen kanssa. Itse kunnioitan yksilön vapaata tahtoa ja itsemääräämisoikeutta. Tämä rokotettujen massapsykoosi on ollut kyllä yllätys. Ennen kaikkea se, että mukaan lähtivät myös korkeasti koulutetut ihmiset. Jos sävy muuttuu ystävälliseksi sekä medialla että rokotetuilla, saatan piikin hakea.

Vierailija
338/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni, ystävien tuntemista ihmisistä  ja omista ystävistäni kolme on sokeutunut iltaan mennessä koronapiikin jälkeen, neljä on kuollut (yksi oli alle 40v mies) ja osa näistä kuoli koronaan vaikka saivat piikin. Olen kuullut useista joilta lähtee hiuksia, kampaaja ihan vitsaili että kohta menee ammatti alta tätä menoa,  On tullut pysyvää kipua, väsymystä, päänsärkykohtauksia... Ja nämä vain tuttavapiirin kautta kuultuna. Ihan näistä syistä en ota piikkiä ja rukoilen että moni muukaan ei ottaisi. Sen kun otat, et voi enää perua. Haitoista ei uutisoida tarpeeksi, ei juuri yhtään, ja samaan aikaan piikittömiä painostetaan piikille ja mustamaalataan ihmiskunnan vihollisiksi. Homma haiskahtaa avaruuteen asti. Toisen maailmansodan aikana se tietty porukka roudattiin aikanaan ihan vain "lomille" niillä junilla. Suuri osa meni koska ei halunnut eikä voinut uskoa totuutta. Sama tapahtuu aina uudelleen,valhe menee läpi koska" eihän uutisissa/lehdissä jne tietoisesti voida valehdella, kyllähän ihminen on pohjimmiltaan hyvä".. Mutta ristin mies sanoi että maailma on pahan vallassa, ei hyvän. Hän yksin voi pelastaa sinut, piikki ei pelasta vaan tuhoaa.

Vierailija
339/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murhasyytteitä nostettu piikittäjiä vastaan

Briteissä on kuollut paljon lapsia rokotteisiin, ja nyt on nostettu ja hyväksytty murhasyytteitä kouluja ja piikittäjiä vastaan.

https://rumble.com/vo1jc7-vaccine-murder-charges-accepted-by-prosecutors...

Kiitos linkistä.

"Rumble — Wild conspiracy theories are becoming reality around the world. AJ Roberts is a veteran of the British Army and host of "The AJ Roberts Show", and Roberts is based in the UK. Roberts joined Stew Peters to reveal an investigation that has been launched to determine if health officials intentionally led "undesirable" patients to their death. In addition, Roberts broke news about a prosecutor in the UK that has accepted murder charges against a school that jabbed a child who later died."

WHO ei suositellut lasten rokottamista, koska lapsille se tulee lievänä, jos ollenkaan...

Vai tapahtuuko rokotteiden tarkoitus pikakelauksella lapsissa?

Vierailija
340/724 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni, ystävien tuntemista ihmisistä  ja omista ystävistäni kolme on sokeutunut iltaan mennessä koronapiikin jälkeen, neljä on kuollut (yksi oli alle 40v mies) ja osa näistä kuoli koronaan vaikka saivat piikin. Olen kuullut useista joilta lähtee hiuksia, kampaaja ihan vitsaili että kohta menee ammatti alta tätä menoa,  On tullut pysyvää kipua, väsymystä, päänsärkykohtauksia... Ja nämä vain tuttavapiirin kautta kuultuna. Ihan näistä syistä en ota piikkiä ja rukoilen että moni muukaan ei ottaisi. Sen kun otat, et voi enää perua. Haitoista ei uutisoida tarpeeksi, ei juuri yhtään, ja samaan aikaan piikittömiä painostetaan piikille ja mustamaalataan ihmiskunnan vihollisiksi. Homma haiskahtaa avaruuteen asti. Toisen maailmansodan aikana se tietty porukka roudattiin aikanaan ihan vain "lomille" niillä junilla. Suuri osa meni koska ei halunnut eikä voinut uskoa totuutta. Sama tapahtuu aina uudelleen,valhe menee läpi koska" eihän uutisissa/lehdissä jne tietoisesti voida valehdella, kyllähän ihminen on pohjimmiltaan hyvä".. Mutta ristin mies sanoi että maailma on pahan vallassa, ei hyvän. Hän yksin voi pelastaa sinut, piikki ei pelasta vaan tuhoaa.

Koronarokotetta on koko ajan korostettu turvalliseksi. Jos rokote on oikeasti turvallinen, siitä ei tule voimakkaita haittavaikutuksia. Pieniä reagointeja voi tulla (esim. lievää kuumetta, rokotuskohdan aristamista). Miksi siis tätä rokotetta kuvaillaan turvalliseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän