Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työkokeilussa ja minut laitetaan aina iltoihin

Vierailija
30.12.2014 |

Ja lauantai vuoroihin kaupassa. Eniten siis olen töissä silloin kun porukkaa on töissä "alimiehitys" ja minun täytyy olla kokeilussa silloin että porukkaa on tarpeeksi.

Kuulostan laiskalta mutta tunnen tämän epäreiluksi. Onko tietoa voiko kokeilupaikkaa vaihtaa keskenkaiken ilman että tulee karenssia? Tietysti omss tyhmyyttä kun tein sopimuksen ylipäätään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että 4pv viikossa ja 5-6h riittää työkkörissä. Ei viikonloppuja tai mitä, illoista en muista

Vierailija
2/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä=öitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:18"]Mulle sanottiin että 4pv viikossa ja 5-6h riittää
työkkörissä. Ei viikonloppuja tai mitä, illoista en muista
[/quote]

Minulle on sanottu 5päivää viikossa 8 tuntia päivä. Myös vklp ja ja ilta töitä. Mutta piti olla myös aamuvuoroja ja viikkoja jolloin en ole lauantaisin töissä.

Ap

Vierailija
4/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilussa varmaan voi olla alan työaikoja, mutta kokeiljalla ei koskaan, ei koskaan, saa korvata oikean työntekijän työpanosta, vaan kokeilija on aina ylimääräinen. 

Vierailija
5/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:18"]Mulle sanottiin että 4pv viikossa ja 5-6h riittää
työkkörissä. Ei viikonloppuja tai mitä, illoista en muista
[/quote]

Minulle on sanottu 5päivää viikossa 8 tuntia päivä. Myös vklp ja ja ilta töitä. Mutta piti olla myös aamuvuoroja ja viikkoja jolloin en ole lauantaisin töissä.

Ap
[/quote]

Käsittääkseni myös minun ei kuulu korvata palkallista.
Ap

Vierailija
6/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:25"]Kokeilussa varmaan voi olla alan työaikoja, mutta kokeiljalla ei koskaan, ei koskaan, saa korvata oikean työntekijän työpanosta, vaan kokeilija on aina ylimääräinen. 
[/quote]

Vähän sellainen olo minulla on kun työvuoroni on sen mukaan milloin töissä olisi muuten liian vähän porukkaa. Näin minulle esimies sanoi suoraan. Eikö heidän pitäisi palkata joku? Onhan muillakin työntekijöil oikeus tehdä muitakin vuoroja.

Ap

Vierailija
7/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on varmasti lain vastaista, otapa vaikka työkkäristä selvää. Meillä on ainaki niin että työkokeilijoita ei saa pitää kuin viikon iltavuorossa kokeilun aikana.

Vierailija
8/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilun tarkoitus on selvittää onko sinulla mahdollisuuksia pärjätä työelämässä vai onko esim. työkyvyttömyyseläke vaihtoehto. Vaikea saada todellista kuvaa työkykyisyydestäsi jos olet töissä vain silloin kun ei ole asiakkaita.

Vierailija
9/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VoiVoi uliuliuliuli

Vierailija
10/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:37"]Työkokeilun tarkoitus on selvittää onko sinulla mahdollisuuksia pärjätä työelämässä vai onko esim. työkyvyttömyyseläke vaihtoehto. Vaikea saada todellista kuvaa työkykyisyydestäsi jos olet töissä vain silloin kun ei ole asiakkaita.
[/quote]

Minulla on tarkoituksena selvittää tulevaisuuden ammattia. Olen välivuotta pitävä nuori, joka ei ole saanu ainakaan vielä töitä.

Ap

Vierailija
11/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:38"]VoiVoi uliuliuliuli
[/quote]

Niinpä. Joku ei saa työpaikkaa kun teen töitä ilmaiseksi silloinkun on tarvetta henkilökunnalle.

Ap

Vierailija
12/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:37"]

Työkokeilun tarkoitus on selvittää onko sinulla mahdollisuuksia pärjätä työelämässä vai onko esim. työkyvyttömyyseläke vaihtoehto. Vaikea saada todellista kuvaa työkykyisyydestäsi jos olet töissä vain silloin kun ei ole asiakkaita.

[/quote]

Työkokeilu on entiseltä nimeltään työharjoittelu, ei ole mikään työkyvyn testaamistyö, se on sitten jotain terapiatyötä tai kuntouttavaa tms. nimikkeellä.

Vierailija
13/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on se, missä kokeillaan työkykyä yleensä. Työkokeilu on se, missä kokeillaan soveltuvuutta tietylle alalle. Työkokeilu eli harjoittelu on se, missä ei saa korvata palkallista työntekijää ja se on juuri siksi, ettei väärinkäytetä oikeasti palkattavien sijaan. 

Vierailija
14/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:18"]Mulle sanottiin että 4pv viikossa ja 5-6h riittää työkkörissä. Ei viikonloppuja tai mitä, illoista en muista [/quote] Minulle on sanottu 5päivää viikossa 8 tuntia päivä. Myös vklp ja ja ilta töitä. Mutta piti olla myös aamuvuoroja ja viikkoja jolloin en ole lauantaisin töissä. Ap

[/quote]

Ei lain mukaan saa olla kellään kaikkia lauantaita, korkeintaan joka kolmas, ja pitää olla koko viikonloppu vapaa, eikä niin että sitten pitäisi mennä sunnuntaina. Toivottavasti olet PAMin jäsen, pyydä apua. Jos et ole jäsen, niin liity liittoon heti kun saat työn josta maksetaan jotain palkkaa.

Vierailija
15/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys suoraa ministeriöön, siellä on sellainen henkilö kuin Tiina Korhonen, vanhempi hallitussihteeri. Sähköposti on etunimi.sukunimi@tem.fi.

Ministeriöön täytyy saada tietoa siitä, eteä työnantajat käyttävät työkokeilua väärin etenkin nyt, kun vuoden 2015 palkkatukirahat on vedetty erittäin tiukalle. Ajatuksena on, että nuoret menevät työkokeiluun, mutta ajatuksena ei ole, että he tekevät ilmaiseksi palkkatyötä.

Joten kerro tarinasi vapaamuotoisesti ministeriöön, sieltä kyllä vastataan!

Vierailija
16/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläinen sallitaan Suomessa!? Ihan järetöntä.

Vierailija
17/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:18"]Mulle sanottiin että 4pv viikossa ja 5-6h riittää työkkörissä. Ei viikonloppuja tai mitä, illoista en muista [/quote] Minulle on sanottu 5päivää viikossa 8 tuntia päivä. Myös vklp ja ja ilta töitä. Mutta piti olla myös aamuvuoroja ja viikkoja jolloin en ole lauantaisin töissä. Ap

[/quote]

Ei lain mukaan saa olla kellään kaikkia lauantaita, korkeintaan joka kolmas, ja pitää olla koko viikonloppu vapaa, eikä niin että sitten pitäisi mennä sunnuntaina. Toivottavasti olet PAMin jäsen, pyydä apua. Jos et ole jäsen, niin liity liittoon heti kun saat työn josta maksetaan jotain palkkaa.
[/quote]

Olen lauantaitkin tehnyt sen 8 tuntia ja yhellä tauolla. Kouluista tulleet harjoittelijat tekevät lauantaisin 6tuntia.

Joissain asioissa minun tulee toimia kuin oikea työntekijä mutta samoja oikeuksia minulla ei näytä olevan.

Ap

Vierailija
18/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että teet samat vuorot kuin ohjaajasi, koska olet kokeilemassa, et töissä.

Vierailija
19/19 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:33"]Sano, että teet samat vuorot kuin ohjaajasi, koska olet kokeilemassa, et töissä.
[/quote]

Eipä ohjaaja ole ehtinyt minua erityisemmin ohohjaamaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän