On vaikeaa olla 50v nainen
Etenkin kun nuorempana on ollut kaunis. Vaikka on monessa asiassa varmempi ja tyytyväisempi ja ammatillisesti pätevä ja arvostettu, hyvät tulot ja lainat maksettu, niin silti on pakko myöntää, että v*tuttaa katsoa peiliin. Siihen peilikuvaan ei vaan totu.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:25"]
Minä olen sitten omituinen, kun hyväksyn ikääntymiseni. En todellakaan laita mitään teinivaatteita päälleni, ne ovat ikäisilläni naurettavan näköisiä, vaan ihan ikäisteni vaatteita. Yleensä liian nuorisomaisia vaatteita pitävät näyttävät ikäistään vanhemmilta, kun se ikä korostuu enemmän ja sama meikkauksen kanssa. Ei se ikä huijaamalla mihinkään häviä ja kädet sen paljastaa kuitenkin.
[/quote]
No valitsen silti nuorekkaat vaatteet, joista tykkään ja joissa siis näytän vanhan lisäksi naurettavalta. Mitä järkeä olisi valita vaatteet, joista ei pidä?
Mun kädet ei kyllä vielä paljasta mitään. Mulla on ihan samanlaiset kädet kuin on olleet viimeiset 30 vuotta. Mutta leuan alla on vähän enemmän löysää nahkaa. Jostakin sitä on sinne oudosti valahtanut. 48v
En pidä vanhenemisesta mutta sitä ei voi välttää. Elettävä vaan on. Onneksi lapseni ovat kauniita ja nättejä! Siitä voi aina iloita, että olen saanut niin kauniita lapsia tästä kehosta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:48"]Nyt aloin 2-3 l vedenjuonnin haasteen. Ehkä vähän ne naururypyt pienenee.
[/quote]
Mikset vaan lakkaa nauramasta?
Olen 49, enkä koe mitään ongelmaa. Mutta ulkonäkö ei ole koskaan ollutkaan minulle tärkeä. Äly on sen sijaan tallella.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:37"]
Mun kädet ei kyllä vielä paljasta mitään. Mulla on ihan samanlaiset kädet kuin on olleet viimeiset 30 vuotta.
[/quote]
Niinhän sitä luulee, mutta kun laittaa kätensä parikymppisen käden viereen, kyllä sen eron huomaa.
Tässä vinkkejä vanhenemisen merkkejen hidastamiseen: vhh-ruokavalio pitkällä tähtäyksellä. Tunnen monta, jotka ovat olleet vhh:lla 10 v ja ovat kaikki ikäistään huomattavasti nuoremmannäköisiä. Varsinkin sokeri on todella pahaksi iholle. Toinen on tuo vedenjuonti, ainakin 2,5 l päivässä ja se on siitä hyvä, että auttaa vaikka ryppyjä jo olis, niin muutamassa kuukaudessa huomattavasti vähenee.
Sitten tietysti liikunta, mutta kohtuudella. Mulla on muutama himoliikkuja ystävänä ja vaikka heillä on kroppa ok, niin naama sen 10 v vanhemmannäköinen. Jooga on ehdoton, se kun ei ole pelkästään liikuntaa, vaan siitä saa myös joustavuutta ja notkeutta, se parantaa aineenvaihduntaa ja mm. kilpirauhasen toimintaa ja auttaa nukkumaan ja rentoutumaan paremmin. Ja hyvät yöunet saa kasvot näyttämään paremmalta.
Hampaat voi valkaista soodalla (ei hankausta). Hiuksiin saa kiiltoa hennalla. Ihonhoidossa kannattaa suosia luonnollisia öljyjä ja muutenkin luontaiskosmetiikkaa, iho pysyy paljon parempana. Eteeriset öljyt ovat loistavia ihon uudistajia, esim. laventeli ja neroli.
Joitain valikoituja luontaistuotteita kannattaa käyttää, esim. urticalcinia iholle, hiuksille ja kynsille. Risiiniöljyllä saa ripset kasvamaan. Yrttejä löytyy monenmoisia myös, esim. kehoa puhdistamaan ja eri elinten toimintaa tehostamaan ja hormonitoimintaa parantamaan. Niitä joutuu kyllä tilaamaan ulkomailta, kun kaikkia ei saa Suomesta.
Itse olen 46 v, mutta vartalo menis ihan parikymppisen vartalosta ja itseasiassa olen paremmassa kunnossa ja paremmannäköinen kuin olin nuorena, jolloin en juuri liikkunut. Kasvotkin menee 10 v nuoremman kasvoista. Monet ovat sanoneet, että "miten sinä vaan nuorrut vuosi vuodelta". Eihän se ihan niin ole, kyllä ikä näkyy ja joskus ne rypyt tulee mullekin, mutta mitäpä sitä murehtimaan. Terveys ja hyvä olohan kuitenkin on tärkeintä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:37"]
Mun kädet ei kyllä vielä paljasta mitään. Mulla on ihan samanlaiset kädet kuin on olleet viimeiset 30 vuotta.
[/quote]
Niinhän sitä luulee, mutta kun laittaa kätensä parikymppisen käden viereen, kyllä sen eron huomaa.
[/quote]
Voin koska tahansa testata asian laittamalla käteni parikymppisen lapseni käden viereen. Mun käsissä ei ole mitään sellaista muutosta vielä, että voisi varmuudella sanoa, että kädet on 30 vuotta vanhemman naisen kädet. Mulla nimittäin on ollut tasan samat rypyt ja juonteet ja suonet käsissä kaikki nämä vuodet. Väittäisin, että ikä näkyy käsissä aika myöhään vasta. Ei mun äitinikään kädet näytä 80 vuotiaan käsiltä. Voisi yhtä hyvin käsien perusteella olla 60 tai 50. Mä etsisin iän merkkejä silmien ympäriltä ja kaulasta. Kaula paljastaa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:47"]
On teillä köyhät elämät jos oma naama masentaa. Hankkikaa elämään sisältöä muusta kuin ulkonäöstä niin jo helpottaa. T. Kauniisti ennen aikojaan harmaantunut 30v
[/quote]Kyllä on hankittu elämä, mutta kyllähän se masentaa kun vanha naama katselee peilistä takaisin. Itsekin olin nuorena nätti ja moni vieläkin kehuu, mutta eihän sitä enää rypytön ole. Valokuvia ei kärsi katsoa ollenkaan, niin on mennyt kamalan näköiseksi. Sitäpaitsi hyvä se on 30 vuotiaana huudella. Ootapa vielä se 20 vuotta ja katso sitten peiliin. Itse olin 30 vuotiaana varmasti parhaan näköinen. Vasta 50 vuotiaana alkaa oikeasta vanheta. Siihen asti kaikki on ok.
Suosittelen vähärasvaista kasvisruokavaliota. Itse näytän sen ansiosta 15 vuotta nuoremmalta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:45"]
Tässä vinkkejä vanhenemisen merkkejen hidastamiseen: vhh-ruokavalio pitkällä tähtäyksellä. Tunnen monta, jotka ovat olleet vhh:lla 10 v ja ovat kaikki ikäistään huomattavasti nuoremmannäköisiä. Varsinkin sokeri on todella pahaksi iholle. Toinen on tuo vedenjuonti, ainakin 2,5 l päivässä ja se on siitä hyvä, että auttaa vaikka ryppyjä jo olis, niin muutamassa kuukaudessa huomattavasti vähenee.
Sitten tietysti liikunta, mutta kohtuudella. Mulla on muutama himoliikkuja ystävänä ja vaikka heillä on kroppa ok, niin naama sen 10 v vanhemmannäköinen. Jooga on ehdoton, se kun ei ole pelkästään liikuntaa, vaan siitä saa myös joustavuutta ja notkeutta, se parantaa aineenvaihduntaa ja mm. kilpirauhasen toimintaa ja auttaa nukkumaan ja rentoutumaan paremmin. Ja hyvät yöunet saa kasvot näyttämään paremmalta.
Hampaat voi valkaista soodalla (ei hankausta). Hiuksiin saa kiiltoa hennalla. Ihonhoidossa kannattaa suosia luonnollisia öljyjä ja muutenkin luontaiskosmetiikkaa, iho pysyy paljon parempana. Eteeriset öljyt ovat loistavia ihon uudistajia, esim. laventeli ja neroli.
Joitain valikoituja luontaistuotteita kannattaa käyttää, esim. urticalcinia iholle, hiuksille ja kynsille. Risiiniöljyllä saa ripset kasvamaan. Yrttejä löytyy monenmoisia myös, esim. kehoa puhdistamaan ja eri elinten toimintaa tehostamaan ja hormonitoimintaa parantamaan. Niitä joutuu kyllä tilaamaan ulkomailta, kun kaikkia ei saa Suomesta.
Itse olen 46 v, mutta vartalo menis ihan parikymppisen vartalosta ja itseasiassa olen paremmassa kunnossa ja paremmannäköinen kuin olin nuorena, jolloin en juuri liikkunut. Kasvotkin menee 10 v nuoremman kasvoista. Monet ovat sanoneet, että "miten sinä vaan nuorrut vuosi vuodelta". Eihän se ihan niin ole, kyllä ikä näkyy ja joskus ne rypyt tulee mullekin, mutta mitäpä sitä murehtimaan. Terveys ja hyvä olohan kuitenkin on tärkeintä.
[/quote]Itseäni luultiin tuossa iässä(46) aina 10 vuotta nuoremmaksi . Enkä käyttänyt mitään tuollaisia ihme aineita. Liikun ja pidän itsestäni huolta muutenkin, mutta kun 50 vuotta täyttää alkaa kummasti rupsahtaa. Ei auta mikään. Minäkin olen nyt varmasti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin nuorena, mutta ryppyjä tulee....40-50 vuotiaana näyttää vielä oikeasti nuorelta, mutta vaihdevuodet muuttaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:45"]
[/quote]
Heh, mua luultiin 46-vuotiaana vähän yli kolmekymppiseksi enkä todellakaan karpannut. Juuri kukaan ei edes tiennyt mistään vhh-dieeteistä vielä 10 vuotta sitten. Ja sitä joogaakin pitää harrastaa kuutena päivänä viikossa, joten se on kyllä varsin tehokasta liikuntaa...
Tätä AP olen pelännytkin. Huomaan jo nyt kolmevitosena muutoksia, esimerkiksi ensiauringon tullen tulee aurinkoihottumaa (maksaläiskiä?), jotka onneksi katoavat kun olen varjossa. Kosmetologini mukaan hormonimuutoksia ikääntyessä. Juonteita minulla ei juurikaan ole, mutta näen että ihon elastisuus alkaa hiljalleen hävitä, kulmakarvat ohentua jne. Toivoin, että olisi tottunut.
Minusta on vapauttavaa olla keski-ikäinen vanha viiskymppinen nainen, yksikään mies ei vähättele ja pidä bimboblondina, tosin en ole koskaan blondi ollutkaan. En varmasti näytä päivääkään ikäistäni nuoremmalta, nuorempana olin kai ihan nätti, enemmän se ahdisti kuin oli tavoiteltava asia.
Ihanaa olla vakavasti otettava aikuinen nainen, joka voi pukeutua miten haluaa välittämättä kenenkään mielipiteistä ja sanoa tosiaan mielipiteensä niin että sitä kuunnellaan eikä hymyillä tisseille tietäväisenä mitä sinä tyttö yrität. Peilistä katsoo naamajoka on naururypyillä, kauheaa jos ei olisi, silloin elämäkin olisi ollut ihan hymytöntä joko tylsyydestä tai tarpeesta varoa naururyppyjä, ajatus joka naurattaa ääneen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:39"]Etenkin kun nuorempana on ollut kaunis. Vaikka on monessa asiassa varmempi ja tyytyväisempi ja ammatillisesti pätevä ja arvostettu, hyvät tulot ja lainat maksettu, niin silti on pakko myöntää, että v*tuttaa katsoa peiliin. Siihen peilikuvaan ei vaan totu.
[/quote]Nyt se tuli selville,et miks Sinun ikäiset piikittelee ,kauniita nuorempia naisia.
laihdutin 20 kg vuodessa ja muutin kampausta ja kävin suonkohjuleikkauksessa- rilleistä pitäisi vielä päästä eroon t. 53 v
Kauneus katoaa, mutta rumuus lisääntyy. Itse olen aina ollut tavis eikä ikä siksi ole ongelma ehkä.