Mitäs nyt sitten?
Mies on ilmeisesti jonkun burnoutin partaalla ja on jo pitkään valittanut ettei jaksa tehdä töitä. Hänen mielestään minä pääsen kotona helpommalla. Meillä on vanha kartano jota remontoimme, paljon lemmikki-eläimiä ja viisi lasta. Minä vastaan kodinhoidosta, lapsista, eläimistä ja monesta remonttijutustakin yksin. Koulunpenkki odottaa muutaman vuoden päästä kun kuopus täyttää kolme. Tällä hetkellä en tulisi saamaan kovin hyväpalkkaista työtä. Mies tienaa noin 8-10t kuukaudessa
Haluaisin nyt ihan faktana kuulla mitä tässä käy jos mies jää sairauslomalle? Pitääkö minun jättää opiskeluhaaveet kokonaan ja mennä huonopalkkaiseen työhön? Talo pitäisi varmaan ainakin myydä vaikka mies aina sanookin että halvemmalla emme voisi missään asua. Sähkö, vesi ja kaikki vie kuitenkin sen verran paljon. Ja toisesta autosta pitäisi luopua, muuttaa johonkin palvelujen ääreen. Minä olisin mieluusti lähtenyt opiskelemaan jo aiemmin mutta yhdessä päätimme kasvattaa perhettä ja nyt tilanne on sitten tämä.
Miehen mielestä tilanne korjaantuisi sillä että tukisin hänen työssä käyntiään 100%sesti mikä taas tarkoittaisi sitä, että heräisin aamulla saattamaan hänet töihin, siivoaisin kalsarit lattioilta ja astiat milloin mistäkin, hänen ei tule tehdä mitään yhteisen kodin eteen koska töissäkäynti riittää. Tahtoisi minut siis perinteiseen kotirouvan asemaan.
Ap