Minusta on omituista että lihavat laihduttaa.t.ammattivalittaja
Miksi ei voi hyväksyä itseä juuri sellaisena ja sen kokoisena kuin on?
Kommentit (27)
no kun laihdutus on muodikasta! ite oon aina dieetillä enkä laihdu kuin max 3kg ja sit lihon ainakin 7kg
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:59"]Mä olen kyllä ihan naimisissa oleva nainen ja 6v pojan äiti. Ja raskausaikana ja sen jälkeen silloin 6v sitten mun painoni tippui n 25kg mutta eipä mun sairaudet silti helpottaneet. Ei parantunut skolioosi, ei kasvanut vasen jalka yhtä pitkäksi kuin oikea, ei parantunut reuma, ei menierin tauti eikä rytmihäiriöt(niitä ollut mulla 17v asti vaikka silloin söin pelkkää kasvisruokaa ja olin laiha) eli ei mun sairauteni laihduttamalla parane. Enää en aio laihduttaa.ap
[/quote]
Niin koska sinulla on nuo sairaudet, et voi sairastua enää esim. diabetekseen, jonka suurin riskitekijä on ylipaino.
Vaikka ihiminen hyväksyisi ulkonäkönsä niin faktahan on, että ylipaino ei ole terveellistä. Altistaa hyvin monelle sairaudelle. Siinä on kaikista parhain syy laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:16"]
Minä olen lihava ja haluaisin laihtua. Syyt: pelko kakkostyypin diabeteksestä, se että kaikki vaatteet näyttää karmeilta minun päälläni kun kropanmuoto on pötkylämäinen, naamakin näyttää surulliselta kun poskiin on tullut läskiä ja se läski roikkuu leukaperiin, sekä yleinen liikkumisen raskaus.
[/quote]
Minä olen 50kg ylipainoinen enkä halua laihaksi. Nuorena olin hyvin hoikka. ap
[/quote]
Se on hienoa että voit olla itsesi kanssa sinut. Toisaalta toivon että itsekin voisin, koska olen yrittänyt laihdutella jo 10 vuotta, mutta loppujen lopuksi olen aina vaan yhtä läski, koska päädyn jojottelemaan. Jos kerran laihdutus ei oikeasti edes laihduta, niin viisaampaahan tässä vaiheessa olisi hyväksyä että ok, minä vaan olen läski ja hyväksyn itseni.
Silti vieläkin elää toivo, että jos nyt tällä kertaa onnistuisin pudottamaan painoa pysyvästi. En vaan jotenkin pysty hyväksymään varsinkaan peilikuvaani, varsinkin kun olen työpaikalla jossa yleensä muut naiset on hoikkia ja erittäin hyvin pukeutuneita. Kadehdittaa katsoa tyköistuvissa jakkupuvuissa olevia kollegoita, kun itse täytyy pukeutua trikootunikoihin ja muihin kaapuihin, joilla peittää läskejä. Mutta ei minulla mitään sitä vastaan ole jos joku muu ylipainoinen pystyy hyväksymään itsensä sellaisenaan, ei todellakaan.
[/quote]
Näännyttämällä laihduttaminen ei onnistu. Ihmiset jotka laihduttavat kitukuurilla, kokevat saman ilmiön kuin nälkiintyneet ihmiset. Kroppa koettaa saada keinolla millä hyvänsä ravintoa, ja onnistuu siinä lopulta.
Mitkään laihdutustuotteet eivät auta, päinvastoin, ovat luonnottomia elimistön sekoittajia ja rahantuhlausta! Ainoa lisä mitä voi harkita, on puhdas proteiinilisä ilman makeutus- ja makuaineta.
Oikea tapa laihduttaa on jättää sokeri, herkut ja kaikki epäterveellinen kokonaan pois, jos on sokeririippuvainen kannattaa karsia hiilihydraatteja rankasti. Eli käytännössä hiilarit tulevat lähinnä kasviksista ja marjoista. Toki pieni herkku silloin tällöin mahtuu myös laihduttajan ruokavalioon.
Lisäksi paljon proteiinia ja hyviä rasvoja (myös voita) eli normaalia luonnollista ruokaa ja lihaskunto- ja aerobista harjoittelua (punttisali, kävely...)
Et ole nälkäinen, kuntosi kasvaa, kaunistut silmissä, olet virkeämpi ja iloisempi... Ei ole vaikeaa!
laihdutin sen takia kun halusin saada komeilta miehiltä sitä
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:16"]
Minä olen lihava ja haluaisin laihtua. Syyt: pelko kakkostyypin diabeteksestä, se että kaikki vaatteet näyttää karmeilta minun päälläni kun kropanmuoto on pötkylämäinen, naamakin näyttää surulliselta kun poskiin on tullut läskiä ja se läski roikkuu leukaperiin, sekä yleinen liikkumisen raskaus.
[/quote]hyvin sanottu!
Mä olen kyllä ihan naimisissa oleva nainen ja 6v pojan äiti. Ja raskausaikana ja sen jälkeen silloin 6v sitten mun painoni tippui n 25kg mutta eipä mun sairaudet silti helpottaneet. Ei parantunut skolioosi, ei kasvanut vasen jalka yhtä pitkäksi kuin oikea, ei parantunut reuma, ei menierin tauti eikä rytmihäiriöt(niitä ollut mulla 17v asti vaikka silloin söin pelkkää kasvisruokaa ja olin laiha) eli ei mun sairauteni laihduttamalla parane. Enää en aio laihduttaa.ap