Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten väsymys pois ilman nukkumista?

Vierailija
25.10.2021 |

Olen nyt muutaman vuoden elänyt noin 5h yöunilla käytännössä 365 päivää vuodessa. Tämä elämäntilanteestani johtuen. Olen ollut väsynyt jo pitkään. Nyt sitten erään käänteen takia joudun lisäämään työmäärääni niin että ainakin kaksi vuotta pitäisi pärjätä noin 3h yöunilla ja ehkä viikonloppuisin tuo 5h voisi onnistua. Ennen näitä elämäntilanteita nukuin noin 8h ja tunsin itseni virkeäksi.
Millä tavalla pysyisin virkeänä ja skarppina ilman isompaa nukkumista? Työni vaatii älyä ja nopeita hoksottimia ja se ei onnistu siten että aivot on sumeat.
Niin ja olen 44-vuotias mies.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistu, ei edes piristeillä.

Vierailija
2/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Lisäksi voit sairastua pysyvästi tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauriot ei tule heti. Riittävä nukkuminen tärkeää.

Vierailija
4/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ on niin tärkeää että sen tähden on valmis kuolemaan?

Vierailija
5/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto on etsiä sellaisia vaihtoehtoja, että pystyt nukkumaan ainakin entisen, mieluusti pidempään.

Jos itse ratkaisujen etsiminen on haasteellista, niin pyydä apua. Itse liian vähillä unilla voi olla hankala löytää ratkaisuja.

Vierailija
6/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko pikapäikkäreiden ottaminen muutaman kerran päivän aikana? Yksi sopiva päikkäreiden pituus on, kun otat avainnipun käteen, käsi sohvan reunan yli, kun avaimet tippuvat kädestä ja herään ääneen, ovat aivosi ehtineet nukahtaa sopivasti virkistyäksesi. Jos on vaikeuksia herätä tippumisen ääneen, hanki joku pelti siihen käden alle, niin ääni on isompi.

Niin ja ne avaimet tippuvat kädestä n. kuuden minuutin jälkeen nukahtamisesta, eli jos on kymmenen minuuttia aikaa, nuku.

Vierailija
7/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, niin sairasta. Jos et itse ole tuon enempää asiasta huolissasi, niin se on voi voi vaan, mutta itse olisin muuttanut kaiken jo parin kuukauden jälkeen. Huilehtisin myös todella tarkkaan kaikesta muusta elämästäni, liikunnasta, terveellisesti ravinnosta ja muista asioista, jotka kuuluvat normaaliin hyvään elämään. Turha sitä on alittaa, jos itse ei edes yritä enempää. Kukaan ei sinun vähiä unia kiittele.

Vierailija
8/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menopaussin jälkeen nukkunut vain 3-4 h yössä. Mulla toimii energiajuomat, ulkona kävelemässä käynnit kun väsyttää, meditaatio 10 min jolloin aivot lepää vaikkei nuku, sekä stressiin nostatus: stressihormoneilla painaa paniikkikierroksilla eikä todellakaan väsytä.

Vierailija
9/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen menopaussin jälkeen nukkunut vain 3-4 h yössä. Mulla toimii energiajuomat, ulkona kävelemässä käynnit kun väsyttää, meditaatio 10 min jolloin aivot lepää vaikkei nuku, sekä stressiin nostatus: stressihormoneilla painaa paniikkikierroksilla eikä todellakaan väsytä.

Olen käyttänyt kofeiini-tabletteja varsinkin pidemmillä ajomatkoilla (joita kuuluu työhön). Ne estää akuutit nukahtamiset, mutta ei poista varsinaista väsymystä. Ne lienee suunnilleen tuon energiajuoman tavoilla toimivia. Energiajuoma tuntuu liian makealle, siksi en niitä ole käyttänyt.

Ap

Vierailija
10/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko pikapäikkäreiden ottaminen muutaman kerran päivän aikana? Yksi sopiva päikkäreiden pituus on, kun otat avainnipun käteen, käsi sohvan reunan yli, kun avaimet tippuvat kädestä ja herään ääneen, ovat aivosi ehtineet nukahtaa sopivasti virkistyäksesi. Jos on vaikeuksia herätä tippumisen ääneen, hanki joku pelti siihen käden alle, niin ääni on isompi.

Niin ja ne avaimet tippuvat kädestä n. kuuden minuutin jälkeen nukahtamisesta, eli jos on kymmenen minuuttia aikaa, nuku.

Tämä voisi joskus onnistua, mutta tietysti jokainen 10minuuttia on pois sitten yöunista, joten en tiedä onko se kokonaisväsymyksen kannalta parempi vaihtoehto.

Ap

Vierailija
11/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta, niin sairasta. Jos et itse ole tuon enempää asiasta huolissasi, niin se on voi voi vaan, mutta itse olisin muuttanut kaiken jo parin kuukauden jälkeen. Huilehtisin myös todella tarkkaan kaikesta muusta elämästäni, liikunnasta, terveellisesti ravinnosta ja muista asioista, jotka kuuluvat normaaliin hyvään elämään. Turha sitä on alittaa, jos itse ei edes yritä enempää. Kukaan ei sinun vähiä unia kiittele.

Nyt en ymmärtänyt sinun pointtia tässä kirjoituksessa. En mitä mitään kiitosta kaipaa, vaan neuvoja miten saan väsymyksen pois ilman nukkumista.

Vierailija
12/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilee pitkiä matkoja muutaman tunnin yöunilla? Toivottavasti tää on provo.

Vierailija
13/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa ehtii sitten ottaa takaisin kun ajat rattiin nukahtaen kolarin ja saatat ehkä pari muuta ihmistä ikiuneen siinä samalla, tai kun pumppu pettää. Typeryyttä leikkiä omalla ja toisten terveydellä, sitä ei saa sitten enää takaisin.

Vierailija
14/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi joskus onnistua, mutta tietysti jokainen 10minuuttia on pois sitten yöunista, joten en tiedä onko se kokonaisväsymyksen kannalta parempi vaihtoehto.

Ap

Miksi nuo pikkutorkut ovat pois yöunista?

Vierailija
15/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska joudun tekemään työtä sitten illalla sen verran pidempään kuin mitä olen päivällä torkkunut.

Ap

Vierailija
16/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt sinun pointtia tässä kirjoituksessa. En mitä mitään kiitosta kaipaa, vaan neuvoja miten saan väsymyksen pois ilman nukkumista.

Samalla tavalla kuin saat nälän pois ilman syömistä: Kuolemalla.

Vierailija
17/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska joudun tekemään työtä sitten illalla sen verran pidempään kuin mitä olen päivällä torkkunut.

Ap

Ongelman ratkaisu: järkkää vähintään yks mutta mieluusti kaks ihmistä lisää hoitamaan sun töitä. Sit ehdit nukkua niin ettei väsytä. Tai jatkat samaa sairasta linjaa kunnes kuolet todennäköisesti tapaturmaisesti ja viet muita mukana tai niin että elimistö vaan yllättäen pettää.

Vierailija
18/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metamfetamiinilla jaksat valvoa vaikka tuon 2 vuotta putkeen.

Vierailija
19/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metamfetamiinilla jaksat valvoa vaikka tuon 2 vuotta putkeen.

Pysyykö pää selkeänä? Kuulostaa laittomalta.

Ap

Vierailija
20/24 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ongelman ratkaisu: järkkää vähintään yks mutta mieluusti kaks ihmistä lisää hoitamaan sun töitä. Sit ehdit nukkua niin ettei väsytä. Tai jatkat samaa sairasta linjaa kunnes kuolet todennäköisesti tapaturmaisesti ja viet muita mukana tai niin että elimistö vaan yllättäen pettää.

En pysty järkkäämään ihmisiä tekemään töitäni. Se on ensinnäkin hyvin vaikeaa koska tekijöitä ei tälle marginaalialalle ole. Ja toiseksi joudun maximoimaan tuloni nyt parin vuoden ajan, eli en voi siirtää työtä muiden hoidettavaksi.

Tarkennan vielä, eli keino pitäisi olla sellainen että en kuole. Nuo ajomatkat joku nosti tikun nokkaan. Niistä olen ihan hyvin selvinnyt kofeiinitableteilla. Isompi ongelma on se jatkuva väsymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän