Mies karkottaa kaikki läheltään
Onkohan tässä mitään tehtävissä... Mieheni tuntuu karkottavan kaikki läheltään. Hänen käytöksensä on muuttunut vuosien saatossa impulsiivisemmaksi, negatiivisemmaksi ja kaikin puolin itsekkäämmäksi. Hän valittaa asioista jatkuvasti, kiukuttelee, puhuu töykeästi, raivoaa ym. Sitten kun hänelle huomauttaa asiasta saa kauhean ryöpytyksen miten häntä ymmärretään väärin, kaikki ovat häntä vastaan, ihmiset loukkaantuvat liian helposti, kukaan ei kestä enää mitään jne.
Itse mietin aluksi että minussa on vikaa kun hän käyttäytyi näin minua kohtaan, mutta nyt viikonloppuna ymmärsin vian olevan miehessä. Hän suuttui kaveripariskunnallemme ja mökötti koko viikonlopun (olimme heillä kylässä) siitä syystä, että he sanoivat ääneen hänen olevan todella negatiivinen. Itse olen jo oppinut olemaan sanomatta asiasta, kun hän ei kestä mitään kritiikkiä... Kotimatkalla hän soitti äidilleen ja jälleen kerran puhelu meni kauheaksi huudoksi. Miehen äidin ei tarvinut sanoa kuin yksi pieni asia (joka oli viaton toteamus), mies raivostui, huusi ja löi luurin hänelle korvaan. Mies on vieraantunut äidistään ja hänellä on välit poikki siskoihinsa... Hänen kaverinsa eivät juurikaan pidä yhteyttä... Minun vanhempani ovat olleet huolissaan miten mies kohtelee minua.
Jos mies ei usko kun hänelle sanoo, että hänen ongelmansa johtuvat hänen käytöksestään, onko mitään tehtävissä?
Kommentit (29)
Oliko tämä sun mielestä hyvä ja mehukas provokonsepti?
Miten ihmeessä sinä voisit miestäsi muuttaa? Onko ilmaissut haluavansa muuttua/kehittyä/kasvaa ihmisenä? Tai tehnyt jotakin sen eteen? Sinun on vain mietittävä haluatko jatkaa tuollaisessa suhteessa. Lopeta ainakin itsesi syyllistäminen miehen luonteesta.
Minun eksäni oli tuollainen. Kai häntä vaivasi jokin keski-iän stressi. Varmaa on vain se, että tyytyväinen ihminen ei valita.
No,tämmöistä sontaa tänä aamuna👺
Keksi nyt vähän parempaa 🤓
Mikä helvetti teitä vaivaa kun ei uskota tavallisia asioita, heti on provo kyseessä?
Masentunut. Lääkäriin ja mielialalääkitys.
Ei tartte olla provo, tuntuu että meillä ihan samanlaista. Kaikki koko ajan huonosti, valittaa aamusta iltaan. Itse just havahtunut siihen, että epäilen tuttaviemme välttelevän perhettämme jos on mahdollista että puolisoni tulee mukaan. Omat tutut ja ystävät on jo karkottanut.
No antakaa sen olla rauhassa! Kyllä olisin itsekin ärtynyt jos pitäisi kaikki viikonloput kyläillä ja soitella sukulaisille.
En ymmärrä miksi tuo ei voisi olla totta?
Aloittaja kuvaa aika hyvin jonkin sortin mielialahäi
riön oireita, vaikea sanoa minkä eikä diagnoosia voi netissä tehdä.
Eipä siinä ole kuin kolme vaihtoehtoa; saada mies tajuamaan patologisen käytöksensä ja suostumaan hakemaan apua, Tai sitten ottaa pesäero ja muuttaa muualle. Tai sitten vain yrittää kärsiä mutta siinä tapauksessa kyllä oman elämän laatu kärsii todella paljon.
Tasapainoisen normaalin aikuisen käytöstä tuo ei missään nimessä ole. Lähinnä tulee mieleen uhmaikäinen lapsi.
Joka tapauksessa hakeudu keskustelemaan asiasta itse. Saat avattua näköalaa ja uusia kulmia asiaan. On helpompi tehdä päätöksiä kun on joku asiaa ymmärtävä tukena.
Voimia sinulle.
Miehesi asenne on mikä on. Ja luonne myös. Negatiivisuus on raskasta, siksi suosittelisin että vietät aikaa läheistesi seurassa ilman miestäsi. Hän varmasti loukkaantuu, mutta et ole vastuussa hänen tunteistaan. Jätä mies kotiin kun tapaat kavereita, sinulla saa olla sosiaalinen elämä, vaikka mies karkottaa läheisensä omasta elämästään!
Tarjoa miehellesi hyvää ruokaa. Kyllä hän siitä rauhoittuu.
Maksamakkarakeitto:
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.
Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti teitä vaivaa kun ei uskota tavallisia asioita, heti on provo kyseessä?
Koska puhuttiin miehestä.
"Miksi mun vaimo on tällainen?" olisi saanut paljon paremman vastaanoton.
Mun mieheni on alkanut käyttäytymään vähän näin. Se alkoi aamuista, ensimmäinen kolme tuntia paiskomista, kiroilua ja ärinää. Ihan tosi kiva siinä itse aloittaa päivä tässä ympäristössä. Nyt viimeaikoina se on levinnyt päiviin. Ihmettelen mikä hitto on, kun toinen on kuin per*suksiin ammuttu karhu päivästä toiseen eikä mitään selitystä osaa antaa vaikka kuinka koitan. Ei auta etäisyys (tilan anto), ei keskustelu.. Sitä vaan vtuttaa ilmeisesti ihan sikana! Muakin alkaa, nimittäin meillä pitäs olla kaikki tosi hyvin ja jos ei ala selitystä tulla/ käytöksen muutosta, niin kohta ei enää ole.
Sympatiat sinulle ap. Kiitos tästä, toivottavasti asianne, miehesi mielentila järjestyy.
Ex-mieheni oli soittanut pojallemme ja raivonnut pojan ja minun välisestä sopimuksesta, mikä ei kuulu hänelle lainkaan. Kun on töissä alalla, missä työssä ei voi purkaa pahaa oloaan tai ärsytystään johonkin se on purettava, mutta kovin yksinäiseksi elämä käy. jos polttaa sillat kaikkiin läheisiin. Ap:n on vain päätettävä jaksaako kumppaniaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
M
I
E
S
V
I
H
AN
Ä
K
Y
V
Ä
K
S
I
Ap:n mies ei ole kaikki miehet, etkä se ole sinä. Jos kuitenkin olet, niin tulitpa todistaneeksi juuri sen qusipäisyyden, josta ap kertoi.
Onko sinulla jokin sellainen psyykkinen häiriö, että et erota itseäsi muista ihmisistä? Epämääräinen, puuttuva identiteetti, jonka perusta ja sisältö on iluusiosi miessukupuolesta?
Vai oletko pelkästään niin rajoittunut älyltäsi, ettet erota yksittäistapausta stereotypiasta?
Hyvä ruoka, parempi mieli kirjoitti:
Tarjoa miehellesi hyvää ruokaa. Kyllä hän siitä rauhoittuu.
Maksamakkarakeitto:
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
Eli mielestäsi ruoka on paras tapa hoitaa tunne-elämän häiriöt?
Oletko kuullut bulimiasta?
Oletko tietoinen siitä, miksi aikuisilla on parisuhteita toisten aikuisten kanssa?
Sellainen tarina tähän aamuun.