Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies karkottaa kaikki läheltään

Vierailija
25.10.2021 |

Onkohan tässä mitään tehtävissä... Mieheni tuntuu karkottavan kaikki läheltään. Hänen käytöksensä on muuttunut vuosien saatossa impulsiivisemmaksi, negatiivisemmaksi ja kaikin puolin itsekkäämmäksi. Hän valittaa asioista jatkuvasti, kiukuttelee, puhuu töykeästi, raivoaa ym. Sitten kun hänelle huomauttaa asiasta saa kauhean ryöpytyksen miten häntä ymmärretään väärin, kaikki ovat häntä vastaan, ihmiset loukkaantuvat liian helposti, kukaan ei kestä enää mitään jne.

Itse mietin aluksi että minussa on vikaa kun hän käyttäytyi näin minua kohtaan, mutta nyt viikonloppuna ymmärsin vian olevan miehessä. Hän suuttui kaveripariskunnallemme ja mökötti koko viikonlopun (olimme heillä kylässä) siitä syystä, että he sanoivat ääneen hänen olevan todella negatiivinen. Itse olen jo oppinut olemaan sanomatta asiasta, kun hän ei kestä mitään kritiikkiä... Kotimatkalla hän soitti äidilleen ja jälleen kerran puhelu meni kauheaksi huudoksi. Miehen äidin ei tarvinut sanoa kuin yksi pieni asia (joka oli viaton toteamus), mies raivostui, huusi ja löi luurin hänelle korvaan. Mies on vieraantunut äidistään ja hänellä on välit poikki siskoihinsa... Hänen kaverinsa eivät juurikaan pidä yhteyttä... Minun vanhempani ovat olleet huolissaan miten mies kohtelee minua.

Jos mies ei usko kun hänelle sanoo, että hänen ongelmansa johtuvat hänen käytöksestään, onko mitään tehtävissä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma valintasi jäätkö pöljän sylkykupiksi vai hankitko itsellesi paremman elämän ilman häntä.

Marttyyrinkruunu ei pue ketään, eikä kiukuttelija parane makkarakeitolla.

Vierailija
22/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan verensokerinsa vain alhainen ?

Minun miehenikäyttäytyi myös noin. Oli saanut kuulla lääkäriltä järkyttävän diagnoosin ja että elinaikaa on todella vähän jäljellä. Hän päätti salata minulta surulliset uutiset, mutta oli itse niin epätoivoinen, että murhe purkautui juuri noin, kuin nyt sinun miehesi käyttäytyy.

Uskoisin, että hänellä voi mahdollisesti olla joku fyysinen sairaus, jota ei itse tiedosta vielä, mutta joka parannettuna kohottaa teidän molempien elämänlaatua.

Lääkäriin vaan ja labrakokeisiin. Ei siitä haittaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei ole lapsi, ei lemmikkieläin eikä kumppaninsa holhouksen alainen.

Aikuinen on itse vastuussa käytöksestään, asenteistaan ja siitä, että tunnistaa ongelmansa ja hankkii niihin apua, olkoon apu vaikka maksamakkarakeitto tai insuliini.

Eli mielestäni eroaminen on oiva ratkaisu tilanteeseen, jossa koko perhe jo kärsii puolison käytöksestä.

Näin ihan sukupuolineutraalisti kirjoitin, jottei ùli vedä perunaa varsineen isoon rumaan nenäänsä.

Vierailija
24/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ärrimurrimieheeni on yksi "lääke", jolla on hyvällä tuulella koko ajan. Säännöllinen lempiminen tai sen tyrkuttäminen. Kun sitä on tiheään tahtiin, ei jaksa valittaa. Vähän niinku joku lemmikkieläin, jolle pitää koko ajan tarjota namuja niin pysyy tyytyväisenä. 

Vierailija
25/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies söi varmaan lapsesi vanukkaatkin.

Vierailija
26/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko syynä olla masennus? Se usein oireilee miehillä eri tavalla kuin naisilla, juurikin tuollaisena hyvin negatiivisena räksyttämisenä.

"Mies on koko ajan ärtynyt ja pahalla tuulella. Hän tekee 12-tuntista työpäivää ja vetää siihen päälle triathlonin. Tai sitten hän on vapaa-ajalla yleensä humalassa.

”Siis sellainen tyyppi, jota jatkuvasti jotenkin ketuttaa. Ei sellaiselta uskalla mennä kysymään, miten sä voit. Tuntuu että se lyö”, kuvailee psykologi Teemu Ollikainen.

Hän on huomannut, että aika monella on tuttavapiirissään tällainen mies. Mutta harva tulee ehkä ajatelleeksi, että tyyppiä saattaakin vaivata masennus."

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008170697.html

Vierailija
27/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samanlainen. Mutta ei se johdu mielipuolisuudesta vaan siitä näen nyt selkeämmin kuin aikaisemmin. Juttu on vaan niin että sujuvaan sosiaalisuuteen sisältyy ’savuverhojen’ luonti itselle ja muille ja suljetaan silmät raadolliselta puolelta. Siinä on paljon piilotettua ja ehkä tiedostamatonta voimankäyttöä. Kun kaikki on avointa muuttuu käytös samanlaiseksi kuin miehelläsi.

Vierailija
28/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että ärrimurrimieheeni on yksi "lääke", jolla on hyvällä tuulella koko ajan. Säännöllinen lempiminen tai sen tyrkuttäminen. Kun sitä on tiheään tahtiin, ei jaksa valittaa. Vähän niinku joku lemmikkieläin, jolle pitää koko ajan tarjota namuja niin pysyy tyytyväisenä. 

No tiedätkö ei auta (saattaa heti seksin jälkeen valittaa jostain ihan turhasta) eikä pidemmän päälle huvita tarjota vartaloaan tuollaiselle kotipirulle käytettäväksi kun ei kiinnosta miettiä muiden tunteita tai näkökulmia.

Vierailija
29/29 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö mies työkseen karkoituspäätöksiä maahanmuuttovirastossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän