Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä OIKEASTI miehiä jotka eivät osallistu

Vierailija
30.12.2014 |

Kodin siivoamiseen, ruuanlaittoon, lasten hoitoon ja/tai muihin ihan normaaleihin perusasioihin ?

Tätä on niin vaikeaa uskoa todeksi.

Mies 30

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla OLI sellainen mies.

Ennen yhteenmuuttoa olin nähnyt kuinka siivoaa omaa kotiaan, laittoi minulle ruokaa ym. Pikkuhiljaa yhteisen elämän myötä alkoikin ukko ottaa rennommin. Ensin pieniä juttuja eli roskia jäi ympäriinsä. Samoin likaiset vaatteet oli milloin missäkin. No, en pessyt niitä, vaan ainoastaan korissa olevat. Mies suuttui.

Seuraava taso olikin tämä nalkuttaminen. Miehen puolelta siis. Kun minä tein pahaa ruokaa ja koti on hujan hajan. Välihuomautuksena se, että minä olen siisti ihminen ja omat jälkeni korjaan. Ruoasta saa olla eri mieltä, mutta noin periaatteessa hassua valittaa, jos itse ei tikkua ristiin laita.

Jos miehen puolelta oli tulossa vieraita kylään, niin silloin se siivosi aivan hulluna. Ja sitten vieraille kehuskeli itseään, että "on vaimolla kissanpäivät, kun ei kotonakaan tarvitse mitään tehdä".

Olen päätynyt siihen tulokseen, että kotoaan se oli tuon oppinut. Ei ollut muuten kamala mies, mutta heillä lapsuudenkodissa oli erittäin vanhoillista.

Vierailija
2/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin minä teen kaiken  vaikka mies on kotona työttömänä. Ruokaa ei ole juuri koskaan tehty kun tulen töistä ja lapset koulusta. Joskus on pelkät perunat keitetty tai pelkät makaronit. Mies ei osaa tehdä ruokaa, ei osaa pestä pyykkiä, joskus vähän imuroi, ei ymmärrä pestä mitään. Ns miesten töitä ei juuri ole.Suuttuu jos  pyydän tekemään jotakin ja suuttuu jos yritän opettaa vaikka tekemään ruokaa. Ja en sano rumasti enkä karju. En kyllä jaksaisi tehdä kaikkea itse. Väsyttää. Kun lapset oli pieniä hoidin ne yksin. Ei ole oppinut kotomaan tekemään mitään sisätöitä kun oli maatalosta ja tehnyt vain ulkohommia. Eikä tunnu vieläkään olevan kiinnostusta mihinkään kotitöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tee yhtään mitään, edes korjaa niitä omia jälkiään. Ja kyllä vituttaa ja katkeroittaa. En tiedä kuinka kauan jaksan katsella, olen aika väsynyt. Itsellä vaativa työ niin ei millään jaksais aikuisen ihmisen jälkiä siivota. Lapsen myötä muuttu koko mies. Luulin saaneeni kumppanin mutta sainkin toisen lapsen.

Vierailija
4/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan on mies, joka tekee enemmän kotitöitä kuin minä (käy kaupassa, laittaa ruokaa, imuroi, hoitaa pyykkihuollon). Isommat hommat hoidetaan yhdessä ja ns. miesten hommia meillä ei juurikaan ole, kun kerrostalossa asutaan, eikä omisteta autoa. Näin päin siksi, että mies tekee kotoa käsin töitä eli aikaa ei mene työmatkoihin ja muutenkin tekee lyhyempää päivää kuin minä. Kauppareissut ottaa lenkkeilyn kannalta eli juoksee aina reppu selässä ensin muutaman kilometrin lenkin ja käy tullessa kaupassa tai toisinpäin. Ruoka on valmiina odottamassa, kun tulen töistä n. klo 19.00.

Aiemmin oli mies, joka ei osannut (siis oikeasti osannut) tehdä yhtään mitään, ei edes riisiä tai pottuja keittää tai imuroida niin että huonekalut ei ollut kolhuilla ja keittiötavarat rikki sen huitomisen jäljiltä. Liharuokia väitti osaavansa tehdä, todellisuudessa kaatoi siirappia paistisuikaleiden päälle. Pyykinpesukonetta ei osannut käyttää eikä "ymmärtänyt" käyttöohjetta. No eipä tuo ns. mies ollutkaan koskaan joutunut asumaan yksin, aina oli joku passannut. En suostunut muuttamaan yhteen ja siihen päättyi se suhde. 

Vierailija
5/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minun mieheni ei tarvitse tehdä kotona mitään. Minä hoidan kaikki kotityöt. Hän tulee kyllä joskus kauppaan mukaan kantamaan ostoksia. Mutta nekin minä valikoin ja maksankin. Ei kai tuossa ole mitään ihmeteltävää.

Ei ole tarvinnut koskaan tehdä eikä varmaan tee tulevaisuudessakaan.

Vierailija
6/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:46"]Kyllä. Minun mieheni ei tarvitse tehdä kotona mitään. Minä hoidan kaikki kotityöt. Hän tulee kyllä joskus kauppaan mukaan kantamaan ostoksia. Mutta nekin minä valikoin ja maksankin. Ei kai tuossa ole mitään ihmeteltävää.

[/quote]
Mitä se sun miehes sitten tekee?

Vierailija
7/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee tilan ulkohommat, minä hoidan sisätyöt. Pääsääntöisesti.

Vierailija
8/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:46"]Kyllä. Minun mieheni ei tarvitse tehdä kotona mitään. Minä hoidan kaikki kotityöt. Hän tulee kyllä joskus kauppaan mukaan kantamaan ostoksia. Mutta nekin minä valikoin ja maksankin. Ei kai tuossa ole mitään ihmeteltävää.

[/quote]

Siis miksi ei ? Onko hän jotenkin estynyt fyysisesti vai mistä tämä johtuu?

Vierailija
9/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kaiken muun paitsi hoitaa kissanlaatikon. Tämä miehen aloitteesta, hän on työtön ja minä töissä.

Vierailija
10/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli sellainen. Aina oli joku tekosyy miksei voi tehdä mitään. Vauvalla kakka, hän oksentaa, tiskiä ei voinut tiskata koska en ostanut apkonetta, ja hän ei "osannut" laittaa ruokaa jne jne. Vieläkin suututtaa!

Vierailija
11/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mulla on mies joka osallistuu. Mutta exä oli kaikkea muuta! Mä kävin töissä, 9-10h päivässä. Vuorotyötä. Tämän lisäksi siivosin, laitoin ruokaa, pesin pyykkiä, tein siis aivan kaiken. Mies oli työttömänä, istui päivät tietokoneella tai pelasi pleikkarilla. Just ja just saattoi käyttää koiran parin minuutin pissalenkillä, minä hoidin kunnon lenkit. Ei varmaankaan vaikea päätellä mihin se suhde kaatui?

Vierailija
12/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:46"]

Kyllä. Minun mieheni ei tarvitse tehdä kotona mitään. Minä hoidan kaikki kotityöt. Hän tulee kyllä joskus kauppaan mukaan kantamaan ostoksia. Mutta nekin minä valikoin ja maksankin. Ei kai tuossa ole mitään ihmeteltävää.

[/quote]

Minusta tämä on ihan ok, jos se sopii teille molemille, eikä se enemmän tekevä kerää sisälleen katkeruutta. 

Vierailija
13/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee meillä ruoat lähestulkoon aina ja siivoaa myös oma-alotteisesti. Minä imuroin ja pyyhin pölyjä mutta mies mm pesee lattioita, uunia..

Vierailija
14/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupassa työntää vaan ostoskärryjä ja nainen kerää ostokset. Näppäilee siinä sillä aikaa kännykkää tai katselee naisia.

Vierailija
15/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisnen aina syöttää lapsen ja mies hoitelee vaan oman ruokailun.

Vierailija
16/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsille tulee riitaa, äiti selvittelee sitä, mies lukee lehteä tai katsoo televisiota.

Vierailija
17/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan liikenteessä tai kotona, mies hoitaa isomman lapsen jos jaksaa, äiti aina vauvan.

Vierailija
18/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, kävin kylässä uuden tuttavani luona ensimmäistä kertaa; istuttiin juttelemaan ja kaveri töräytti vaimolleen että keittäppä akka kahvit. Tarjouksiin heti itse sen tekemään, en oikein tajunnut miksi hänen piti vaimoa pyytää se tekemään..

Kaveri siihen vain totesi että kaikki ruuanlaittoon liittyvät asiat on naisten hommia. Ei mennyt jakeluun minulla, tarjouduin vielä keittämään kahvit ja sain huudot ja lähtöpassin kotiin. En ilmeisesti ole tarpeeksi mies uudelle tutulle :D

Vierailija
19/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee vaatteet lapsille kun menemme ulos tai matkoille. Mies valkkaa omat bokserinsa.

Vierailija
20/28 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:03"]

Olen mies, kävin kylässä uuden tuttavani luona ensimmäistä kertaa; istuttiin juttelemaan ja kaveri töräytti vaimolleen että keittäppä akka kahvit. Tarjouksiin heti itse sen tekemään, en oikein tajunnut miksi hänen piti vaimoa pyytää se tekemään.. Kaveri siihen vain totesi että kaikki ruuanlaittoon liittyvät asiat on naisten hommia. Ei mennyt jakeluun minulla, tarjouduin vielä keittämään kahvit ja sain huudot ja lähtöpassin kotiin. En ilmeisesti ole tarpeeksi mies uudelle tutulle :D

[/quote]Lähtöpassin kotiin....en usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän