Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän ärsyttävä tapa kehua omaa lastaan.

Vierailija
30.12.2014 |

Ystävälläni on ärsyttävä tapa ylistää omaa lastaan. Kenenkään muun lapset eivät ole mitään, paitsi hänen omansa.
Lapsessa ei ole tosiaan mitään vikaa, äiti vain ei ymmärrä, ettei se oma ole sen taitavampi/parempi kuin muidenkaan lapset.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän todella. Munkin tuttavapiirissäni on näitä samanlaisia ärsyttäviä omiensakehujia. Ei siinä mitään, että kehuu lastaan joskus muiden kuullen ja enimmäkseen omissa oloissaan (vaikka isovanhemmilla), mutta on niin H*tin ärsyttävää toimia tällaisille omakehujille yleisönä.

Tilanne on se, että Kehuja kehuksii omia lapsiaan minun lasteni kustannuksella ja pitää minua lapsineni jonain Yleisönä todistamassa Hänen Ihmelapsensa Älykkyyttä/Kauneutta/Taitavuutta/Ihanuutta. Kyseessä on kuitenkin ihan tavallinen tai jopa keskivertoa heikompi lapsi, enkä sitä tietenkään kilttinä ja kohteliaana ihmisenä tälle äidille ja lapselleen sano.

Eli naurettava, huonokäytöksinen ihminen pitää sinun ja lapsesi kustannuksella nostattaa oman lapsensa (ja itsensä) itsetuntoa. Näitä näkee myös leikkipuistoissa ja uimahalleissa, kun sattuu omalle lapselleen sanomaan HYVÄ, niin tuollaiset alkavat kauempana kanssasi kilpalaulantaan: "HYVÄHYVÄHYVÄ-OLET KAIKKEINkaikkein PARAS!"

Ja näitä jo tulleita vastauksia en tajua, näköjään sinulle on vastanneet vain tällaiset savolais-karjalaiset kehuskelijat, joilla ei ole nyanssien-, kohteliaisuuden- tai tilannetajua ollenkaan.

Vierailija
2/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on näitä egoisteja, jotka ajattelevat vain itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vertaa lapsiani keneenkään ja kehun usein myös muiden lapsia. Ja omiani kehun joka päivä, heille suoraan ja myös muille, heidän kuultensa. Itse asiassa sanon usein kuinka ihania ja rakkaita he ovat ja kuinka iloinen olen että saan olla heidän äitinsä. Ja tarkoitan sitä todella, ovat suuri ilo.

Vierailija
4/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu kans ylistää lapsiaan ja pitää pienissä lasten riidoissakin kynsin hampain omiensa puolta, myös silloin kun omat lapset ovat riidan aloittaneet. Lapsista on kasvamassa kovin itsekkäitä ja jos joku ei leiki heidän määräämällään tavalla, rynnätään kertomaan äidille, joka sitten tomerasti komentaa muita miellyttämään hänen kullannuppujaan. Oon alkanu vältteleen heitä ihan tarkoituksella, ettei tule avauduttua....

Vierailija
5/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla miehesi kanssa ongelmia?

Vierailija
6/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin ap se on, olet oikeassa. Ja mites sinä itse, mikä harmittaa omassa elämässäsi, teidän omien seinien sisäpuolella?

Vierailija
7/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettikö miehesi pikkujouluissa?

Vierailija
8/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haukkuuko se muiden lapsia, vai vain ylistää omiaan? Omien ylistämisessä en näe mitään pahaa.

Vierailija
9/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suurempia ongelmia. Kuten sanoin, lapsi on tavallinen, mutta vanhemmat ovat vakuuttuneita, että poika on nero... Lapsi itseasiassa varmaan myös kärsii tilanteesta.
Onhan se hieman huvittavaa..

Vierailija
10/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälle hänen oma lapsensa on ihaninta maailmassa. Eikö sinulle ole sinun lapsesi?

Vierailija
11/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on niin, että omat ovat aarteita, mutta en kulje ympäriinsä toitottamassa kuinka oma on NIIN täydellinen. Se ei vaan oikein istu pirtaani. Mielestäni se on jopa hiukan mautontakin. Kyllähän sille sitten ulkopuoliset naureskelee, että just joo...
Ilmeisesti kellään ei ole vastaavia kokemuksia, kun ei tunnu kukaan asiaa tunnistavan.

Vierailija
12/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:57"]Ei ole suurempia ongelmia. Kuten sanoin, lapsi on tavallinen, mutta vanhemmat ovat vakuuttuneita, että poika on nero... Lapsi itseasiassa varmaan myös kärsii tilanteesta.
Onhan se hieman huvittavaa..
[/quote]

Huvittavaa kun lapsi kärsii - eli taidat liioitella koko tilannetta. Oikeasti sinua vain kyrsii kateutesi.

Vierailija
13/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää ap, lapset kehittyvät niin eri tahtiin, että kyllä se sinunkin vielä ehtii oppia konttaamaan/kävelemään/lukemaan/laskemaan/mistä tässä nyt onkaan kysymys.

Vierailija
14/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on todistuksen ka?

Vierailija
15/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan hirveetä että joku on ylpeä lapsestaan. Härregyyd. 

Vierailija
16/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen ystävä, tytär nyt ekalla luokalla. Oppi lukemaan ennen koulun alkua ja tätä jaksaa toitottaa aina kun nähdään. Toisen hyvän ystäväni tytär on tämän "neron" paras kaveri, eikä lue vieläkään sujuvasti. Yrittää kyllä kovasti, mutta keskittymishäiriö hidastaa pahasti. Tuntuu hyvin pahalta, kun tämä neron äiti kehuu omaansa ja samaan hengenvetoon taivastelee tyttärensä kaverin osaamattomuutta... Olen ollut mukana opettamassa tuota osaamatonta lasta, ja voin sanoa että yrittää kovasti! Siksi tyttöjen vertaaminen toisiinsa tekee oikeasti kipeää!

Vierailija
17/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tommonen ystävä. Antaa ymmärtää että itse on niin taitava kasvattaja, muut tekee kaikki väärin. Välillä ärsyttää, mutta sillon pidän vähän taukoa niin jaksaa taas kuunnella =)

Vierailija
18/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:10"]

Mulla on samanlainen ystävä, tytär nyt ekalla luokalla. Oppi lukemaan ennen koulun alkua ja tätä jaksaa toitottaa aina kun nähdään. Toisen hyvän ystäväni tytär on tämän "neron" paras kaveri, eikä lue vieläkään sujuvasti. Yrittää kyllä kovasti, mutta keskittymishäiriö hidastaa pahasti. Tuntuu hyvin pahalta, kun tämä neron äiti kehuu omaansa ja samaan hengenvetoon taivastelee tyttärensä kaverin osaamattomuutta... Olen ollut mukana opettamassa tuota osaamatonta lasta, ja voin sanoa että yrittää kovasti! Siksi tyttöjen vertaaminen toisiinsa tekee oikeasti kipeää!

[/quote]

Vertaaminen on typerää, kyllä. Mutta eihän siinä ole mitään vikaa, että on ylpeä lapsensa oppimista taidoista. Ap ei ole nyt selventänyt, vertaako ystävänsä lastaan muihin vai onko vain lapsestaan ylpeä.

Vierailija
19/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kateus on ikävä piirre ihmisessä, tiedän. En nyt kuitenkaan kadehdi tätä ystävää hänen lapsestaan, se olisi mielestäni outoa, kun omiakin on ja ihan pärjääviä nuoria heistä on tullut.
Poikaa ylistetään kaikessa. Ehkä olen niin vanhanaikaisen kasvatuksen itse saanut, että särähtää korvaan.
Toiset lapset/nuoret kyllä hiukan tälle tilanteelle naureskelevat. Ei voi olla pojankaan etu.

Vierailija
20/22 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap! Et ihan hirveän ymmärtäviä kommentteja ole saanut. Lastaan voi ylistää niin eri tavoin. Lapsesta voi olla iloinen ja onnellinen ja sitten on se toinen laita, missä kaikki mitä lapsi tekee on suurta ja ihmeellistä, taivaallista suorastaan. Ja kyllä, voin hyvin kuvitella tilanteen missä esim 10v on niiii-in nolo, kun äippä suurentelee hänen tekojaan vaikka lapsi itse tietää osaamisensa olevan ihan tavallinen. Ja itse asiassa kyllä se varmaan itsetuntoakin syö (jos lapsi itse ymmärtää asian todellisen laidan), kun kyllähän siitä tulee ehkä fiilis, että pitäisi olla törkeän hyvä ja taitava, tavallinen ei äipälle riitä. Ja suorituskeskeisyys siitä ainakin paistaa läpi. Lapsi on jotain osaamisensa kautta ei siksi, että hän vain on olemassa.