Ystävän ärsyttävä tapa kehua omaa lastaan.
Ystävälläni on ärsyttävä tapa ylistää omaa lastaan. Kenenkään muun lapset eivät ole mitään, paitsi hänen omansa.
Lapsessa ei ole tosiaan mitään vikaa, äiti vain ei ymmärrä, ettei se oma ole sen taitavampi/parempi kuin muidenkaan lapset.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:10"]
Mulla on samanlainen ystävä, tytär nyt ekalla luokalla. Oppi lukemaan ennen koulun alkua ja tätä jaksaa toitottaa aina kun nähdään. Toisen hyvän ystäväni tytär on tämän "neron" paras kaveri, eikä lue vieläkään sujuvasti. Yrittää kyllä kovasti, mutta keskittymishäiriö hidastaa pahasti. Tuntuu hyvin pahalta, kun tämä neron äiti kehuu omaansa ja samaan hengenvetoon taivastelee tyttärensä kaverin osaamattomuutta... Olen ollut mukana opettamassa tuota osaamatonta lasta, ja voin sanoa että yrittää kovasti! Siksi tyttöjen vertaaminen toisiinsa tekee oikeasti kipeää!
[/quote]
Vertaaminen on typerää, kyllä. Mutta eihän siinä ole mitään vikaa, että on ylpeä lapsensa oppimista taidoista. Ap ei ole nyt selventänyt, vertaako ystävänsä lastaan muihin vai onko vain lapsestaan ylpeä.
[/quote]
Kumpaakin tapahtuu.
Toisten onnistumiset mitätöidään tai sivuutetaan, aivan kuin se olisi omalta pois.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:10"]Mulla on samanlainen ystävä, tytär nyt ekalla luokalla. Oppi lukemaan ennen koulun alkua ja tätä jaksaa toitottaa aina kun nähdään. Toisen hyvän ystäväni tytär on tämän "neron" paras kaveri, eikä lue vieläkään sujuvasti. Yrittää kyllä kovasti, mutta keskittymishäiriö hidastaa pahasti. Tuntuu hyvin pahalta, kun tämä neron äiti kehuu omaansa ja samaan hengenvetoon taivastelee tyttärensä kaverin osaamattomuutta... Olen ollut mukana opettamassa tuota osaamatonta lasta, ja voin sanoa että yrittää kovasti! Siksi tyttöjen vertaaminen toisiinsa tekee oikeasti kipeää!
[/quote]
Jatkan vielä... Tämä neron perhe on uusioperhe, kummallakin vanhemmalla on yksi tytär ennestään. Tämä uusioäiti vertaa jopa näiden tyttöjen piirustuksia keskenään "eikös nelli olekkin hyvä piirtämään, tuo kirsin piirros on aikamoinen tuherrus". Kirsi nyt onkin pari vuotta nuorempikin, mutta miten tuollainen asenne vaikuttaa lapsiin? Pakkohan lapsen on huomata, jos toinen asetetaan jalustalle?!?