Kun lähi ei vastaa puheluihin ja viesteihin
Lapsi tuli meille 25.12, ja tarkoitus oli että hän on meillä vielä 26. pvn. Mies yritti soitella lähille 26. pv, ei vastannut. No, pidettiin lapsi vielä 27.pv. Mies laittoi viestiä lähille niin facessa, whatsappissa luin tekstiviestilläkin. On nähnyt faceviestit ja whatsappviestit, ei vastaa. Minä kävin äitin oven takana, ei ollut kotona. Ei tässä muuten mitään, lapsi voisi vaikka asua meillä vakituisesti mutta hänellä kova ikävä äitiä ja mulla ja miehellä oli tarkoitus tänään lähteä miehen vanhempien luo 600km päähän viettämään uvta. Lapsi saa tietysti lähteä mukaan mutta mitä jos lähi keksiikin vaikka huomenna rttä lapsi on saatava sillä hetkellä kotiin ja tekee meistä ilmoituksen lastenvalvojalle että ollaan viety lapsi ilman hänen lupaansa pois. Miehen vanhemmat asuvat kaiken hyvän lisäksi Luleåssa.
Viestit meillä on tallella. Ja tosiaan ei ole ensimmäinen kerta kun lähi yrittää tällaista, viimeksi jätettiin samainen reissu (joskin oli anopin 50v-juhlat kyseessä) välistä ja lähi keksikin anopin syntymäpäivänä että lapsi pitää saada takaisin. Onneksi oltiin kotona että saatiin vietyä, mutta inhottaa jos taas jää reissu välistä tämän vuoksi.
Kommentit (12)
"Jostain paperista" ikään kuin teidän olisi vaikeaa löytää sopimuspaperia? Netistä löytyy myös minuutissa alueen lastenvalvojan / päivystyksen tiedot että ei siinä hirveästi etsimistä ole. Huijausta koko aloitusviesti.
Saisitteko tänään yhteyden lastenvalvojaan? Jos kertoisitte hänelle tilanteen ja lähtisitte lapsen kanssa. Äiti voi itse noutaa lapsen miehen vanhempien luota jos haluaa hänet kotiin kun olette siellä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:40"]Saisitteko tänään yhteyden lastenvalvojaan? Jos kertoisitte hänelle tilanteen ja lähtisitte lapsen kanssa. Äiti voi itse noutaa lapsen miehen vanhempien luota jos haluaa hänet kotiin kun olette siellä.
[/quote]
Eipä ole tullut mieleenkään. Kiitos ideaasta.
Ap
Voitteko esim ilm päivystävälle sostt ettette saa häntä (ex) kiinni ja ilmoittaa että lapsi lähtee mukaanne mummolaan?
Mä en ymmärrä näisten lastenvalvoja touhuista, mutta onko mahdollista laittaa tekstiviestin sekä lähivanhemmalle että lastenvalvojalle niin, että molemmat näkevät saman. Laita (tai miehesi laittaa) mahdollisimman asiallisesti: Valitettavasti emme ole saaneet kiinni ja lapsi lähtee mukaamme ja palaa aikaan X, sitten vielä laitat loppuun kenelle menee tiedoksi.
Hyvä että säästättekaikki viestit. Olkaa mahdollisimman selkeitä ja asiallisia, coitte sitten käyttää niitä lastenvalvojan luona.
eihän ole mahdollista että lähille olisi voinut sattua joku onnettomuus, onko kyse vain kiusanteosta? Kannattaa ehkä miettiä asumista/huoltajuutta uudelleen jos lähillä on paljon tällaista käytöstä. Minkä ikäinej lapsi, ymmärtääkö kuinka paljon?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:46"]
Mä en ymmärrä näisten lastenvalvoja touhuista, mutta onko mahdollista laittaa tekstiviestin sekä lähivanhemmalle että lastenvalvojalle niin, että molemmat näkevät saman. Laita (tai miehesi laittaa) mahdollisimman asiallisesti: Valitettavasti emme ole saaneet kiinni ja lapsi lähtee mukaamme ja palaa aikaan X, sitten vielä laitat loppuun kenelle menee tiedoksi.
[/quote]
Tämä on hyvä idea. Äidille kannattaa toki ilmoittaa myös tekstarina, että "Lähdemme Luleåon päivänä x klo x, ja jos sinusta ei kuulu siihen mennessä, lapsi lähtee mukaan. Palaamme päivänä x vuorokaudenaikaan x. Jos haluat lapsen kotiin ennen sitä, sinun pitää itse noutaa hänet omalla kustannuksellasi."
Ja sama sähköpostiin jonka jakelussa äidin lisäksi myös lastenvalvoja. Harkitkaa itse kannattaako valvoja laittaa piiloviestinä vai äidille näkyvästi. Lastenvalvojaa varten asia kannattaa selittää auki laveammin: "Olimme sopineet tapaamisesta näin, mutta sen jälkeen ei ole saatu yhteyttä vaikka yritetty x päivänä tavoilla x, x ja x."
Tietääkö äiti, että olette lähdössä reissuun?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:46"]Mä en ymmärrä näisten lastenvalvoja touhuista, mutta onko mahdollista laittaa tekstiviestin sekä lähivanhemmalle että lastenvalvojalle niin, että molemmat näkevät saman. Laita (tai miehesi laittaa) mahdollisimman asiallisesti: Valitettavasti emme ole saaneet kiinni ja lapsi lähtee mukaamme ja palaa aikaan X, sitten vielä laitat loppuun kenelle menee tiedoksi.
[/quote]
Mies yrittää tässä kokoajan etsiä numeroa lastenvalvojalle. Pisti jo viestin exälle että jos et ole yhteydessä klo 12 mennessä niin sen pidemmälle ei voida odottaa ja lähdemme silloin Luleåån ja palaamme sieltä 5.1. jolloin voimme tuoda lapsen kotiin. Sääli vain että ollaan annettu lapsen viedä lähes kaikki meidän ostamat vaatteet lähin luo, ja nämä täällä olevat ovat aika nafteja, eli päästään hankkimaan uusia vaatteita. Onneksi kaupat on auki.
Kiitos mammat avusta!
Ap
Muistakaa ap olla kohteliaita ja asiallisia koko ajan, vaikka ottaisikin päähän. Se on aina tehokkaampaa.
Ja tosiaan kyllä äiti on tiennyt koko ajan että meidän oli tarkoitus lähteä reissuun, oli itseasiassa tarkoitus lähteä jo eilen mutta lykättiin lähtöä. Mies soitti lähin ystävälle (joka on myös mieheni tuttu) joka sanoi lähin olleen hänen luona mutta ei halua sen enempää puuttua meidän välisiin asioihin. Eli ihan kunnossa on.
Lapsi 6v eli ymmärtää jo vähän liiankin hyvin mitä on tekeillä. Yritetään tässä löytää lastenvalvojan nimeä/yhteystietoja jostain paperista.
Ap
Tulethan ap sit kertomaan, kuinka kävi.