Meidän teinillä ei ole merkkivaatteita
Kyseessä 15v tyttö. Vaatteet pääsääntöisesti H&M, VILA, Monki, Gina Tricot, Bik Bok ja Cubuksesta ostettuja. Nyt sai kylläkin joululahjaksi Tiger of Swedenin farkut joita oli toivonut ja laukku on DKNY, johon säästi itse rahat. Ollaan aika pienituloisia. Vaatteita ostetaan silti teinille joka kuukausi n. 50-100€llä, eli vaikka merkkivaatteita ei ole niin ostetaan silti uutta eikä joudu samoissa vaatteissa kulkemaan. Toki kaikki ulkovaatteet ostetaan ajallaan, samoin kengät.
Toki tyttö välillä haluaisi jotain merkkivaatteita, mutta ne sitten hommataan lahjaksi tai saa säästää itse. Ihan tyytyväiseltä tuo vaikuttaa eikä minusta ainakaan pukeutumisellaan erotu kavereistaan ainakaan huonossa valossa.
Muita?
Kommentit (17)
Kuka teini muka käyttää pelkästään oikeita kalliita merkkejä? Harva. Jollakin voi olla uggit ja Korsin laukku ja jotain hollisteria mutta pääsääntöisesti ne nuoret kulkee halpisketjujen vaatteissa. Mitä nyt täällä pk-seudulla suht hyvällä alueella olen havainnoinut. Kyllä niillä usein siis kalliimpia perusvaatteita on, mutta harvalla oikeaa designia.
Meidänkään teinillä ei ole merkkivaatteita. Ja se kulkee aina samoissa kun mikään ei oikein kelpaa. Mutta se saa tyytyä niihin mitä tarjotaan, ei ole mahdollisuutta ostaa maun mukaisia vaatteita. Sillä kun on tuo tyyli vähän sellainen ettei henkkamaukalta ja tokmannilta löydy vaatetta.
Laittakaa paikkakunta perään kun kerrotte, saadaan kattava kuva missäpäin ne pahimmat ja tyhmimmät pissikset oleilevat.
Meillä tyttö vannoo conversejen nimeen. Muuten kulkee sit jossain prisman alefarkuissa, kirppikseltä löytämässään nahkatakissa, itse ommelluissa mekoissa ja itse neulotuissa villatakeissa. Ei välitä mistään merkeistä ja on tosi taitava ompelija.
Huoh, nuo juuri ovat niitä merkkivaatteita. Surku tytön puolesta, perinyt huonot geenit.
Onhan nuo merkkivaatteita. Minä käytin teinivuosina markettien ja kirppareiden vaatteita. Ei koskaan mitään erikoisliikkeestä ostettua ylihintaista vaatekappaletta.
No jos on itse tyytyväinen niin eikö homma ole ok? Mitä varmistusta sinä täältä kaipaat?
Meidän neidillä pitää olla Converset, muilla tennareilla ei kuljeta ja selässä Kånken, muilla repuilla ei asiaa. Näissä merkki maksaa noin 50€ lisää.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:38"]Onhan nuo merkkivaatteita. Minä käytin teinivuosina markettien ja kirppareiden vaatteita. Ei koskaan mitään erikoisliikkeestä ostettua ylihintaista vaatekappaletta.
[/quote]
Mitä ihmettä? :D ei tosiaan ole mikään muu merkkivaate apn aloituksessa kuin Tiger of Sweden ja DKNY! H&Mllä peruspaidat maksavat 10€, eihän se ole kallis? Takit 20€:stä ylöspäin. Apn mainitsemat ovat halpavaateketjuja, eivät merkkivaatteita :D vai luuletteko että teinit leijuvat kavereilleen H&Mn farkuilla vaiko Tigerin farkuilla?:D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:38"]
Onhan nuo merkkivaatteita. Minä käytin teinivuosina markettien ja kirppareiden vaatteita. Ei koskaan mitään erikoisliikkeestä ostettua ylihintaista vaatekappaletta.
[/quote]
No mietis nyt nykyään, esim. Cucus ja H&M tarjoaa halvemmalla vaatteita kuin marketit.
Eikö kaikki ole siis tyytyväisiä? Mikä ongelmana? Jos teini tyytyy helpavaateketjujen vaatteisiin, niin tilannehan on loistava.
Meillä teinillä pitää olla juurikin nuo Tigerin farkut. Meidän tyttö on sen mallinen ettei yhtä hyvin istuvia olla löydetty. Muuten kelpaa H&M jne hyvin, myöskään merkkilaukkua ei ole. iPhone pitää olla, tosin niin on meillä vanhemmillakin.
Lapsen kavereilla Korssin laukut, kengät UGGit, kaikki vaatteet exclusive-merkkejä. Mutta ihan samalta näyttävät kuin meidän H&M-tyttö :)
Onneksi asutaan täällä maalla! :) Omat teinit eivät voisi vähempää olla kiinnostuneita mistään merkkituotteista. Välillä jopa itse olen kysynyt, haluaisivatko jotain tiettyäjä merkkejä (vaikka Conversit ja Kånkenin reput), mutta kumpikaan ei ole mistään sellaisesta kiinnostunut, ihan H&M yms vaatteet kelpaa. Ja rahasta ei olisi kyse; meillä todellakin olisi varaa ostaa merkkivaatteitakin, mutta kun ei kiinnosta :)
Suurin osa tytöistä pukeutuu juuri noihin vaatteisiin. Pojilla on enemmän kalliimpia vaatteita. Converset ja Kånkenit on suosituimmat merkit tytöillä.
Kertokaa mihin merkkivaatteisiin tyttönne pukeutuvat!
Oon 14-vuotias poika ja mä meen näissä vaatteissa kouluun: Burberry t-paita, Ralph Lauren takki, Burberry farkut, gucci vyö, hilfiger reppu.
Teinillä ei ole vielä omaa tyyliä. Hän rakentaa itsetuntoaan merkkien avulla. Yleensä aika ratkaisee kaikki tämäntyyppiset ongelmat.
"Kyseessä 15v tyttö. Vaatteet pääsääntöisesti H&M, VILA, Monki, Gina Tricot, Bik Bok ja Cubuksesta ostettuja. Nyt sai kylläkin joululahjaksi Tiger of Swedenin farkut joita oli toivonut ja laukku on DKNY, johon säästi itse rahat. Ollaan aika pienituloisia. Vaatteita ostetaan silti teinille joka kuukausi n. 50-100€llä, eli vaikka merkkivaatteita ei ole niin ostetaan silti uutta eikä joudu samoissa vaatteissa kulkemaan. Toki kaikki ulkovaatteet ostetaan ajallaan, samoin kengät. Toki tyttö välillä haluaisi jotain merkkivaatteita, mutta ne sitten hommataan lahjaksi tai saa säästää itse. Ihan tyytyväiseltä tuo vaikuttaa eikä minusta ainakaan pukeutumisellaan erotu kavereistaan ainakaan huonossa valossa. Muita?"
Anteeksi yksinkertaisuuteni, mutta mikä noista luettelemistasi (H&M, VILA, Monki, Gina Tricot, Bik Bok ja Cubus) ei ole merkki? Tai brandi? Vai onko tyttäresi vuorollaan, jollain heistä ompelijana ja saa palkkana vaatteita? Tuskin. Minusta on vähän yksinkertaista jos ajattelemme, että ollakseen, jonkin merkkinen niin sen tarvitsisi tarkoittaa samaa kuin ylihintainen, jota valitettavan moni ns. merkki vaate on. Minusta nuorenne on siinä iässä, että viimeistään nyt kannattaa hieman yrittää keskustella siitä, että mitä nuori haluaa viestittää vaatteillaan, tai ylipäätään arvoista.
Minusta hyvin kalliita merkkivaatteita näkyvästi ja äänekkäästi käyttävät ovat hieman surkuhupaisia. Ymmärrän, että joku aikuinen ja omilla, itse tienatuilla rahoilla haluaa, mahd. joskus palkita itsensä ostamalla, jotain kaunista itselleen ja miksei vaikka joskus lahjaksikin,
Alaikäisellä kalliit merkkivaatteett ja muut kalliit merkkituotteet "status symbolit" näyttävät hieman "hmm" päälle liimatuilta. Toisaalta nuoruuteen kai kuuluu kaikenlaisten tyylien kokeilu, kun haetaan sitä omaa paikkaa ja mahd. irtiottoa mm. omista vanhemmista. Ja pyritään saavuttamaan enempi suosiota kavereitten parissa.
Ikävää mielestäni on, jos nuori saa kotoa opin, että vain hinnaltaan kallis (useimmille nuorille vielä "ylihintainen") voi olla tyylikäs. Tai ainakin itse ihailen paljon enemmän niitä nuoria ja vanhempiakin, jotka osaavat miksata ja sekoittaa eri tyylejä ja erihintaisia vaatteita ja asusteita keskenään.