Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hotelleiden aamupaloilla ei Suomessa ole eksoottisia vaihtoehtoja? Tai vaikka kokonaan joku teema.

Vierailija
24.10.2021 |

Eli vaikka japanilainen, espanjalainen tai vaikka meksikolainen aamiainen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on Suomi ja suurin osa asiakkaista on suomalaisia.

Vierailija
2/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset haluaa pekonia ja munakokkelia aamupalaksi, eikä mitää ihme nökäreitä, mistä ei tiedä onko ne kasvikunnasta vai eläinkunnasta peräisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuka niitä söisi?

Vierailija
4/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka niitä söisi?

Minä ainakin kuten moni muukin. Kyllä riittää, että kotona teen itselleni perusaamiaisen. Haluaisin vähän erilaista hotellissa.

ap

Vierailija
5/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka niitä söisi?

Minä ainakin kuten moni muukin. Kyllä riittää, että kotona teen itselleni perusaamiaisen. Haluaisin vähän erilaista hotellissa.

ap

Oletko kysynyt?

Vierailija
6/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka niitä söisi?

ap

Oletko kysynyt?

En , koska keksin ajatuksen juuri nyt.

ap

Vierailija
7/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä riittää täysin ne aamupalat mitä suomalaisissa hotelleissa tarjotaan.

Tarpeeksi runsas, sen kun syö, ei edes lounasta tarvitse samana päivänä, välttämättä.

Enkä mene hotelliin yöpymään sen aamupalan takia, vaan pakosta matkoilla ollessa, sekä lomamatkoilla.

Vierailija
8/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niille ei ole kysyntää, ne nostaa hintaa ja hotellikohtaisesti voi olla vaikka mitä. Aika paljon se kokonaistarjonta vaihtelee sen mukaan, millaista porukkaa on paikalla. Voit myös valita jonkun muun kuin ketjuhotellin tai mennä hotelliin missä voi aamupalansa kokata itse. On hotelleja, joissa aamupala tehdään tilauskesta toiveiden mukaan. Mutta näissä ei ole mitään boonuskortilla halpa yö -tarjouksia. 

Vierailija
9/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä idea. Aamiainen aamiaisena, kiitos.

Vierailija
10/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä ja illalla voit mennä syömään mihin hyvänsä. Aamiaisen on oltava edullisempi kuin lounas tai illallinen, ja sovittava mahdollisimman monelle. Kaikkea hukkaa on vältettävä. Siksi.

Vierailija
11/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten hotellien aamupala on usein runsas monilla vaihtoehdoilla. Samaa ei voi sanoa hotelleista monessa muussa maassa missä olen käynyt. Esim Espanjassa, Kreikassa tai Italiassa perus 3-4 tähden hotellissa voi olla tosi karu ja yksitoikkoinen aamupala, joka alkaa tympiä jo kahden aamun jälkeen.

Siis lukuun ottamatta jotain viiden tähden hotelleja maailmalla, missä on ollut aivan övereitä aamupalatarjouluja. Esim Kuuban tai Tokion viiden tähden hotellissa.

Vierailija
12/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit, joissa yöpyy paljon japanilaisia asiakkaita, tarjoavat kyllä aamiaisella myös ruokia, joita Japanissa on tapana aamuisin syödä. Japanilaiset tykkäävät, muut eivät juurikaan näihin tarjottaviin koske.

Jos jossakin hotellissa majoittuisi runsaasti meksikolaisia tai espanjalaisia, varmasti aamiaispöytään ilmestyisi heitä miellyttäviä lajeja. Mutta meksikolaisia Suomessa ei juuri käy ja espanjalaisiakin hyvin vähän.

Vierailija
13/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtais japanilaiset turistit pettyä tai jopa loukkaantua, kun tarjolla ois jotain japanilaistyyppistä, suomalaiseen makuun muotoiltua Ikea-sushia ja riisipuuroa aamiaiseksi. 

Eikö ois jotenkin loogista, että Suomessa saa hotellista suomalaista aamiaista? 

Vierailija
14/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaisin aamiaiselle pari paikallista erikoisuutta.

Vierailija
15/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä saanut yhdessä perus-ketjuhotellissa aamupalalla tuoreita kevätkääryleitä jotka oli aivan tajuttoman hyviä 😊 mut se oli lähinnä iloinen ylläri, muuten kelpaa ihan perushotelliaamiainen.

Toisaalta, en nyt ihan välttämättä ainakaan mitään italialaista tai ranskalaista aamiaista haluaisi…

Vierailija
16/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen aamiainenhan onnistuu missä vaan suomalaisessa hotellissa. Lautasellinen pullaa ja kahvia päälle.

Vierailija
17/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä saanut yhdessä perus-ketjuhotellissa aamupalalla tuoreita kevätkääryleitä jotka oli aivan tajuttoman hyviä 😊 mut se oli lähinnä iloinen ylläri, muuten kelpaa ihan perushotelliaamiainen.

Toisaalta, en nyt ihan välttämättä ainakaan mitään italialaista tai ranskalaista aamiaista haluaisi…

Niin, Italiassa ei välttämättä ole aamiaisella mitään suolaista tarjolla. Makeita leivonnaisia, tosi makeaa jogurttia ja sokerimuroja.

Vierailija
18/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa sämpylä ja croisantti marmeladilla. Tosi eksoottista.

Vierailija
19/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä hotellikurjuudesta vielä puuttuisi, jotain kökköä aamupalaksi.

Voin ihan sieluni silmin nähdä kotimaisen version meksikolaisesta aamiaisesta, voi...

Vierailija
20/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Italiassa ei välttämättä ole aamiaisella mitään suolaista tarjolla. Makeita leivonnaisia, tosi makeaa jogurttia ja sokerimuroja.

Tämäpä just… oltiin joskus reissussa Kyproksella ja hotellissa oli ihan kunnon aamiainen suolaisine ja makeine vaihtoehtoineen. Viereiseen pöytään tuli italiainen seurue joka kantoi pöytään lautasellisen makeaa kakkua, lettuja ja pullaa. Mies reissaa työkseen Euroopassa, just Ranskassa ja Italiassa, ja hän totesi että hotellin valinnassa saa olla todella tarkkana jos haluaa kunnon aamiaisen. Tai sit etsii eväät muualta…