Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille tullut vieraan ihmisen postia?

Vierailija
29.12.2014 |

Tarkoitan siis postia, jossa aivan selkeästi lukee toinen osoite. Tuli mieleen tuosta "lasku käyttämättömästä lääkäriajasta" keskustelusta. Meille on tullut kahdesti postia, joista toinen oli osoitettu eri kadulle mutta samaan numeroon, ja toinen aivan erilaiseen osoitteeseen, molemmat osoitteet ovat kuitenkin lähellä kotiamme.  Onko tämä kuinka yleistä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuohon tyyliin, asunnon edellisen asukkaan postia on kyllä tullut pariin kertaan.

Vierailija
2/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut ja joko pistäny takasin postilaatikkoon että posti etsii oikean saajan tai vien itse oikeaan paikkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pistän virheellisesti jaetut postit saunan pesään. Ei ole minun asia huolehtia niistä. t ammattivalittaja

Vierailija
4/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, säännöllisesti tuota tulee, meillä on sekä ajo- että lukutaidoton postiljooni. Jos jaksan, vien takaisin postilaatikkoon viestillä että jaettu väärään osoitteeseen tai heitän paperiroskiin, riippuu usein lähettäjästä...

Vierailija
5/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa niin ystävällisiä, että jos kuoressa on jonkun sairaalan tai muun vastaavan laitoksen leima, laitatte oikeaan laatikkoon, jos on vaikka naapurin postia. Ne kutsukirjeet ovat odotettuja, usein niitä aikoja odotetaan pari, kolme kuukautta. Kuka ei viitsi palauttaa vaikka postiin.

Vierailija
6/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tasaisin väliajoin entisen asukkaan Nordean tiliote. Ekan kerran vein sen postiin ja sanoin että kyseinen henkilö ei asu osoitteessa. Parin päivän päästä tismalleen sama kirje tuotiin uudestaan, eikä Nordeaankaan päässyt puhelimella läpi. Olen heittänyt ne suoraan roskiin siitä lähtien.

Vierailija
7/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, jolla tuli naapurin lasku ja olin pitkällä lomalla. On sattunut silloin tällöin, ei kovin usein, että tulee viereisen naapurin postia. Kerran eräs mies tuli oikein ovikelloa soittamaan, kun oli naapuritalossa samaan numeroon saanut meidän postia, kirje näytti tärkeältä. No ei siinä ollut kuin mainos valkoisessa kuoressa, mutta ihan hyvä mieli tuosta silti tuli. Vuosia sitten sain naapurin tiliotteen kun niitä vielä laitettiin postissa. Sen vahingossa avasinkin, koska itsellä sama pankki ja en tullut katsoneeksi vastaanottajaa. Mutta kun katsoin tilin saldoa, tajusin että ei mulla noin paljon rahaa ole ja sitten vasta tajusin katsoa. Eihän siinä auttanut kuin mennä kuoren ja tiliotteen kanssa pyytämään anteeksi - onneksi ymmärsi. Oma tiliotteeni tuli vasta seuraavana päivänä. 

Vierailija
8/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että kun poika muutti opiskelija-asuntoon, jatkuvasti tuli edellisten asukkaiden postia. Piti neuvoa mitä niiden kanssa tehdään. Jotkut ei tajua tehdä osoitteenmuutosta. 

Vierailija
9/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:55"]

8 lisää, että kun poika muutti opiskelija-asuntoon, jatkuvasti tuli edellisten asukkaiden postia. Piti neuvoa mitä niiden kanssa tehdään. Jotkut ei tajua tehdä osoitteenmuutosta. 

[/quote]

Niin ja samalle pojalle oli tullut jonkun tytön nimellä ammattiopiston paksu kirje, asui samassa talossa. Sen kyllä käskin alta aikayksikön viedä omistajalleen, sillä tuollaiset on yleensä tärkeitä. 

Vierailija
10/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli naapuri laittanut lauantaina postilaatikkoon miehelleni osoitetun kirjeen sairaalasta. Onneksi omat epikriisini ovat löytäneet laatikkoomme.

Vierailija
11/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:44"]

Aina pistän virheellisesti jaetut postit saunan pesään. Ei ole minun asia huolehtia niistä. t ammattivalittaja

[/quote]

Itse asiassa lain mukaan on sinun asiasi viedä väärään osoitteeseen tullut posti takaisin postitoimistoon tai postinkantajalle tai postilaatikkoon.

Vierailija
12/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aniharvoin tulee. Nyt tuli joulukortti tyyliin "Mäntylänkatu 2 c 14" joka muka meidän osoite, mutta kortissa luki "Mäntylänkuja 2 C 14" Joululajittelussa kiire varmaan, ei ihme, että virheitä sattuu. Laitoin laatikkoon takasin, meni kai oikeeseen paikkaan, kun ei kuulunut siitä enää mitään.

Yhden edellisen asukkaan postia tuli, ja nekin palautin postiin, kun oli muutakin asiaa.

Vierailija
13/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut pariin otteeseen lähimaille tarkoitettua postia. Olen sitten vienyt iltalenkillä oikeaan laatikkoon, ei siitä ole minulle ollut liikaa vaivaa. Aika harvoinhan noin tapahtuu. Opiskellessa oli paljon yleisempää.

Vierailija
14/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli puolen vuoden ajan about kerran viikossa naapurikerrostalon vastaavan asunnon postia. Tyyliin oma osoitteeni Mäntykatu 12 B 7, niin asukkaan osoitteesta Mäntykatu 14 B 7 postit tuli mulle. Ensin vein postit suoraan oikeaan osoitteeseen ja ilmoitin postille, että tälläinen moka on tullut pari kertaa. Postin tulo vaan jatkui ja aloin kuljettaa näitä posteja postikonttoriin ja ilmoitin taas virheestä. Puolen vuoden postin mokien korjailun jälkeen ilmoitin sekä postille, että oikealle osoitteelle, etten näitä enää aio toisaalle kiikuttaa, heitän avaamattomana paperinsilppuriin ja siitä kierrätyslaatikkoon. Muutama posti tuli vielä näin, mutta sitten loppui. En ymmärrä kuka sokea siellä niitä posteja lajitteli. 

Vierailija
15/15 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut välillä ihan selkeästi väärään osoitteeseen esim samalla kadulla asuvalle ihmiselle. Olen vienyt ne aina oikeaan osoitteeseen.

Miehen vanhempien tyhjänä olevaan asuntoon tuli virallisen näköistä postia aivan tuntemattomalle henkilölle, jolla oli ulkomaalainen nimi. Kirjeiden päällä oli siis asunnon osoite, mutta tyyppi ei ollut ikinä asunnossa asunutkaan. Pistettiin ne takaisin postiin. Jonkun ajan päästä selvisi, että tämä henkilö oli ilmoittanut asunnon viralliseksi osoitteekseen. Jonkinlainen huijausyritys varmaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi