Nainen. 168 cm / 95 kg. Oonko lihava?
Asiallisia vastauksia.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30kg liikaa.
T: Itseään terveenä pitävä anorektikko.
Aikuisen ihmisen ihannepaino on pituus-110 ruumiinrakenteesta riippumatta. Eli 170cm pitkän kuuluu painaa 60kg että on normaali.
Taulukoiden mukaan olet lihava. Itse olen 176cm 108kg ja olen lihava vaikka se on ollut vaikea myöntää. Varsinkin, kun olen lihonut pikkuhiljaa 30kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30kg liikaa.
Aikuisen ihmisen ihannepaino on pituus-110 ruumiinrakenteesta riippumatta. Eli 170cm pitkän kuuluu painaa 60kg että on normaali.
Pieniluisilla pituus miinus 150, isoluisilla pituus miinus 70.
Kun mittarissa alkaa olemaan 50 v ikää niin kyllä tuo paino aika helposti nousee.
Itselläni tilanne se, että olen ollut lihava jo 25 vuotta, mutta korona-aikana olen lihonnut 10 kiloa lisää. Se, että olen saanut tehdä etätöitä ja että koirani kuoli on vienyt liikunnan nollaan. Minulla oli ennen jo töistä kotiin päästyäni aktiivisuusranneke 100% prosentssa, kuljin julkisilla ja kävelymatkaa oli yms.
Ulkonäköasiat ei päätäni vaivaa, tässä siis lähes hiukseton ja hampaatkin kaameat ja ulkonäöllisessä mielessä korjaisin nekin ennen ylipainoa.
Mutta, terveydellisten syiden takia pitäisi tehdä suuri muutos painoon. Olisin todella onnellinen jo siitä, että pääsisin painoindeksissä lievästi ylipainoisten kastiin. Minulla se tietäisi 13 kilon painonpudotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30kg liikaa.
Pieniluisilla pituus miinus 150, isoluisilla pituus miinus 70.
Tää viimeisin oli paras. Eli olen 155 pitkä ja siitä miinus 150.... ihannepaino on 5 kg. Pitää jotain sisäelimiäkin yrittää laihduttaa veke.
Et ole, mulla samat mitat melkeen,mutta paljon lihaksiakin koska käyn ulkona koiran kans jokapäivä käveleen ja joskus pyöräilen .
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 168 cm ja 101 kg. Ei uskoisi päältä päin. Ei minua edes pidetä lihavana. En toki väitä etten olisi. Mutta näytän hoikemmalta kuin olen. Olen käynyt salilla 20 vuotta (nyt 40v). Lisäksi kävelen, juoksen, pyöräilen, uin, pelaan sulkkista jne. M-koon housut menee jalkaan. Ja tämä on totta, vaikka tiedän, että moni ei usko. Lihoin, kun minulla oli kilpirauhasongelmia. Olen siis ollut suuren osan aikuisuudesta normaalipainoinen, myös silloin, kun sain lapset. Jostain syystä Thyroxin-hormoni ei minulla toimi hyvin. En käytä alkoholia, en makeita tai roskaruokaa. Perusterveellistä kotiruokaa syön. Näin iso paino on silti rasite terveydelle ja olen ottanut tavoitteeksi päästä normaalipainoon tai lähelle sitä noin 1-1,5 vuoden päästä.
Lycka till. Se on tilastollisesti tosi pieni prosentti ihmisistä, mikä onnistuu laihtumaan ja pysymään siinä uudessa painossa. Toivottavasti olet yksi heistä ja tehnyt tänäänkin vain sellaisia valintoja, jotka vievät kohti tavoitetta ja joista voit pitää kiinni loppuelämäsi.
Mielestäni hyvä paino on pituus miinus 130. Eli 38 kiloa olisi sopiva paino sinulle.