Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paavo Lipponen esti pakkoruotsin poistamisen yo-kokeesta

Vierailija
29.12.2014 |

Tällainen suomalaisuuden vihollinen on ollut pääministerinä. Ei ihme, että kannatus presidentinvaaleissa oli huimat 6,7%.

"Toisen kotimaisen kielen poistuminen ylioppilaskirjoitusten pakkoaineena olisi saattanut toteutua jo viime hallituskaudella, ellei silloinen pääministeri Paavo Lipponen (sd) olisi estänyt sitä.

Edellisen hallituksen opetusministeri Maija Rask (sd) kertoi eduskunnassa tiistaina, miten hän sai puhelun pääministerin kansliasta.

– Viesti oli selvä ja yksinkertainen: En saa tuoda muutosesitystä hallituksen käsittelyyn. Kansanedustaja Ulla-Maj Wideroos (r) ja pääministeri olivat sopineet asiasta."

Ja huom: demari-Lipponen sopi siis asiasta oikeistolais-Wideroosin kanssa ohi demari-opetusministerin! Kuvottavaa toimintaa.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1073961274/Lipponen+esti+pakkoruotsinpoistamisen+yokokeesta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenen takainen uutinen. Tosin olen siinä samaa mieltä, että Lipponen on idiootti.

Vierailija
2/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:33"]

Vuosikymmenen takainen uutinen. Tosin olen siinä samaa mieltä, että Lipponen on idiootti.

[/quote]

Mutta siinä mielessä ajankohtainen, että edelleen demaritkin jarruttavat pakkoruotsin poistoa, vaikka 75% kansasta vastustaa pakkoruotsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi työväen pulue puolustaa kiihkeästi ruotsinkielisen eliitin vaatimuksia. Money talks.

Vierailija
4/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:40"]

Olen aina ihmetellyt miksi työväen pulue puolustaa kiihkeästi ruotsinkielisen eliitin vaatimuksia. Money talks.

[/quote]

Paavo Lipponenhan toimii RKP:läisen Svenska.nu-pakkoruotsijärjestön puheenjohtajana. Ei varmaan ihan pieni liksa tuosta hommasta...

Vierailija
5/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:33"]

[/quote]

Mutta siinä mielessä ajankohtainen, että edelleen demaritkin jarruttavat pakkoruotsin poistoa, vaikka 75% kansasta vastustaa pakkoruotsia.
[/quote]Milloin demarit ovat ottaneet huomioon oikeasti koko kansan edun? Etu on ollut suuryritysten ja SAK:n etu. Siinä se lyhykäisyydessään.

Vierailija
6/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... Ruotsi ei ole pakollinen yo-kirjoituksissa, ei ole ollut kohta 10 vuoteen.

Vierailija
7/7 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:46"]

Siis... Ruotsi ei ole pakollinen yo-kirjoituksissa, ei ole ollut kohta 10 vuoteen.

[/quote]

Niin, mutta Lipponen viivästytti muutosta monta vuotta, koska oli sopinut niin RKP:n kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan