Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska imetysfanaatikot ymmärtävät, ettei imetys tee parempaa äitiä

Vierailija
29.12.2014 |

Naurettavaa haukkua huonoksi äidiksi jos ei imetä. Kaikki ei siihen pysty tai halua. Mä varmaan oksentaisin kuvotuksesta, jos joku pakottaisi imettämään lasta, sitten joskus kun lapsia hommaan.

Kommentit (761)

Vierailija
1/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkua, muttei mitään vastausta. Perustelkaa nyt imettäjät miksi te muka ootte parempia äitejä?

Vierailija
2/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan koen olevani parempi niitä äitejä, jotka kauhistelevat sitä miten annan "lapsen roikkua tississä" ja sitä miten olen saatavilla alkukuukaudet kellon ympäri. Kun pitäisi olla niin Itsenäinen ja Nykyaikainen, ettei anna jonkun vauvan hidastaa menemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen imettäminen nyt vaan kuuluu asiaan nisäkkäillä. Ihan sama mitä mieltä sä olet.

Vierailija
4/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan sitä ollaan hyviä äitejä kun imetetään. Ihan sama vaikka mukelo olisi samassa vaipassa koko päivän ja ehkä vähän ravistellaan kun vauva huutaa ja äityliltä on mennyt hermot.

Vierailija
5/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin että hyvä äiti imettää. Kaikki muu on feikkiä.

Vierailija
6/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta ei tule maitoa. Se on fakta ja hyväksyttävä, tosi äidille useimmiten pahaa mieltä aiheuttava asia. 

En silti ymmärrä äitejä, jotka jättävät imettämättä esim. rintojen rupsahtamisen pelossa. Heillä on tärkeysjärjestys perseellään.

Ja ap:lle; taidat olla melko nuori vielä, päätellen ehdottomasta suhtautumisestasi imetykseen (yleensä nuorilla on noin mustavalkoinen asenne, vanhemmiten oppii näkemään harmaatakin).

Vierailija
7/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen kanssasi aivan samaa mieltä. Mieli on avara, mutta jos jotain tuputetaan ja koitetaan pakottaa tekemään, niin kyllä en sellaiseen ryhdy. Onneksi varmaan tissit pitää poistaa jo ennen ensimmäistä lasta. Toivon että jokainen pitää kohdallani turpansa visusti ummessa, imetin tai en.

Vierailija
8/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Asia tietysti riippuu hieman siitä syystä miksi ei imetä.

Jos jättää imettämättä omaa mukavuudenhaluaan/itsekkyyttään/laiskuuttaan/viitsimättömyyttään etc. niin kyllä tituleeraisin sellaista naista siltä osin huonoksi äidiksi.

Jos taas syynä on vaikkapa se, että maitoa ei yksinkertaisesti maitorauhasista irtoa (tod harvinaista), äidin jokin fyysinen/psyykkinen sairaus joka sen estää, äidin lääkitys etc. niin sellaista naista en siltä osin huonoksi äidiksi sanoisi.

Äm on vauvan parasta ravintoa, se on eittämätön, lukuisin tutkimustuloksin vahvistettu fakta ja imettäminen on 1 maailman luonnollisimpia asioita. Se on ihan sama mitä joku huutelee mutu-juttuina aiheesta tai oman, todnäk negatiivisen, imetysyrityksen/kokemuksen jälkeen, se ei hävitä tosiasioita.

ps, olisiko siitä vko tai kaksi kun imetyksen hyödyistä viimeksi, Hesarissakohan se oli, uutisoitiin. Aiheena oli ylipainolle altistuminen aikuisiällä korvikkeiden vuoksi, tosin vastaavaa luin jo joskus 10v sitten kun kuopustani imetin, korvikemaidon eläinperäiset rasvamolekyylit kun tuppaavat kuulema varastoitumaan elimistöön ja lisäävät siksi riskiä ylipainolle myöh elämässä.

Vierailija
9/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:45"]Kaikilta ei tule maitoa. Se on fakta ja hyväksyttävä, tosi äidille useimmiten pahaa mieltä aiheuttava asia. 

En silti ymmärrä äitejä, jotka jättävät imettämättä esim. rintojen rupsahtamisen pelossa. Heillä on tärkeysjärjestys perseellään.

Ja ap:lle; taidat olla melko nuori vielä, päätellen ehdottomasta suhtautumisestasi imetykseen (yleensä nuorilla on noin mustavalkoinen asenne, vanhemmiten oppii näkemään harmaatakin).
[/quote]
Mua kuvottaa pelkkä nänneihin koskeminen ja kotona olen yleensä ilman paitaa, koska kangaskin tuntuu ällöttävältä nännejä vasten. Mitenhän kuvittelit, että pystyisin imettämään, ilman oksentamista.

Vierailija
10/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:45"]Kaikilta ei tule maitoa. Se on fakta ja hyväksyttävä, tosi äidille useimmiten pahaa mieltä aiheuttava asia. 

[/quote]
Mua kuvottaa pelkkä nänneihin koskeminen ja kotona olen yleensä ilman paitaa, koska kangaskin tuntuu ällöttävältä nännejä vasten. Mitenhän kuvittelit, että pystyisin imettämään, ilman oksentamista.
[/quote]

Olet siis mielisairas. Kyllä mielenkin sairaudet ovat minusta ihan pätevä syy olla imettämättä. Sinun vain kannattaa hyväksyä se, ettei se silti ole normaalia.

Vierailija
11/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:45"]Kaikilta ei tule maitoa. Se on fakta ja hyväksyttävä, tosi äidille useimmiten pahaa mieltä aiheuttava asia.  En silti ymmärrä äitejä, jotka jättävät imettämättä esim. rintojen rupsahtamisen pelossa. Heillä on tärkeysjärjestys perseellään. Ja ap:lle; taidat olla melko nuori vielä, päätellen ehdottomasta suhtautumisestasi imetykseen (yleensä nuorilla on noin mustavalkoinen asenne, vanhemmiten oppii näkemään harmaatakin). [/quote] Mua kuvottaa pelkkä nänneihin koskeminen ja kotona olen yleensä ilman paitaa, koska kangaskin tuntuu ällöttävältä nännejä vasten. Mitenhän kuvittelit, että pystyisin imettämään, ilman oksentamista.

[/quote]

nyt on kyllä jokin vähän laaja-alaisemmin pielessä... o_O 

Vierailija
12/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että siinä vaiheessa, kun nuorin menee kouluun, joskus aikaisemmin. Kouluikäisten lasten kohdalla ei ole kukaan enää puhunut imetyksestä mitään :-)

t. 3 lapsen (15, 13 ja 9v) imettämätön äiti

Vierailija
13/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap please apua psyykeen ongelmiisi ennenkuin "äitiydyt".

Vierailija
14/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätellen siitä että tästä ihan samasta asiasta on taisteltu tällä palstalla jo kymmenen vuotta: Ei koskaan.

Vierailija
15/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee, mä olen siis puoliksi hyvä äiti. Esikoista imetin, tokaa en ja ihan siitä syystä että vihasin koko hommaa. Kakkosen kohdalla otin suosiolla korvikkeet käyttöön heti kun päästiin kotiin.

Vierailija
16/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:45"]Kaikilta ei tule maitoa. Se on fakta ja hyväksyttävä, tosi äidille useimmiten pahaa mieltä aiheuttava asia. 

[/quote]
[/quote]

Olet siis mielisairas. Kyllä mielenkin sairaudet ovat minusta ihan pätevä syy olla imettämättä. Sinun vain kannattaa hyväksyä se, ettei se silti ole normaalia.
[/quote]
en ole mielisairas. Se kun ei ole päästä kiinni mikä tuntuu kuvottavalta.

Vierailija
17/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:05"]Hanki ap please apua psyykeen ongelmiisi ennenkuin "äitiydyt".

[/quote]
ei mulla oo psyykkees vikaa.

Vierailija
18/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:41"]

Tokihan sitä ollaan hyviä äitejä kun imetetään. Ihan sama vaikka mukelo olisi samassa vaipassa koko päivän ja ehkä vähän ravistellaan kun vauva huutaa ja äityliltä on mennyt hermot.

[/quote]

Ikävä kyllä se menee niin, että varsin usein imetys korreloi hyvään äitiyteen ja imettämättömyys huonoon äitiyteen. Imetys ei ole helppoa, mutta äiti, joka on sitoutunut vauvaansa on valmis näkemään vaivaa imettämisen onnistumiseksi, toisin kuin kehden viikon kohdalla pulloon tarttuva äiti, jolta " maito vaan loppui". Yleensä siihen liittyy kouluttamattomuus ja muutenkin hono ongelmanratkaisukyky, ei osata etsiä tietoa ja hakea apua ongelmiin. Puhumattakaan tietysti siitä wt-meiningistä, jossa imetys on "ällöä", tai sit tissit rupsahtaa, ja sitähän ei hyvä äiti tietenkään lapselleen halua. Ei kun siis mitenhän se oli.

Jokainen tajuaa, että imetys on lähtökohtaisesti parasta mitä äiti voi lapselleen tarjota sekä läheisyydessä että ravinnossa. Missään muussa tilanteessa ei vauva ole onnellisempi kuin oman äitinsä rinnoilla. Väittäkööt pullomutsit mitä tahansa, jokainen joka on imettänyt ja antanut ruokaa pullostakin tietää tasan sen eron.

Vierailija
19/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:45"]Kaikilta ei tule maitoa. Se on fakta ja hyväksyttävä, tosi äidille useimmiten pahaa mieltä aiheuttava asia.  En silti ymmärrä äitejä, jotka jättävät imettämättä esim. rintojen rupsahtamisen pelossa. Heillä on tärkeysjärjestys perseellään. Ja ap:lle; taidat olla melko nuori vielä, päätellen ehdottomasta suhtautumisestasi imetykseen (yleensä nuorilla on noin mustavalkoinen asenne, vanhemmiten oppii näkemään harmaatakin). [/quote] Mua kuvottaa pelkkä nänneihin koskeminen ja kotona olen yleensä ilman paitaa, koska kangaskin tuntuu ällöttävältä nännejä vasten. Mitenhän kuvittelit, että pystyisin imettämään, ilman oksentamista.

[/quote]

Normaaliälyinen ihminen varmaan alkaisi työstää tuollaista mielisairautta ennen lasten tekemistä, mutta tuon tasoinen mielisairaus kertoo, että sä et ihan normaali olekaan. Joten pliis, jätä lasten tekeminen tervepäisille ihmisille, ja pyöri jatkossakin vaan nänniesi ympärillä.

Vierailija
20/761 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei pystynyt imettämään, maitoa ei tullut. Synnyin myöskin keisarileikkauksella (äitini lantio oli liian ahdas) ja nämä edellä mainitut ei kyllä vaikuttanut sitten mitenkään siihen millainen hän äitinä oli. En olisi voinut parempaa äitiä saada. Hän on ollut aina rakastava, kertonut meille lapsille vähintään kerran viikossa kuinka maailman rakkaimpia hänelle ollaan. Aina ollut monipuoliset itsetehdyt ruuat. Puhtaat vaatteet. Puhdas koti etc. Hän on ollut sellainen turvallinen, luotettava, tasapainoinen pullan tuoksuinen äiti, vaan ei kotiäiti, käynyt aina töissä.

To ettei äitini ole imettänyt minua tai sisaruksiani ei herätä minussa mitään ihmeempiä tuntemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi