Minkälainen on perheenne tyypillinen arki-ilta, kertokaahan?
Meillä mies tulee aiemmin töistä, hakee lapset hoidosta. Puuhastelee rauhakseen vähän omiaan ja lapset keikkuvat joskus tyytyväisinä joskus kiukkuisina, sitten mies laittaa ruokaa ja minäkin tulen kotiin. Pikkukakkosta ja joskus ulkoilemaan, mutta aika usein vaan kotona oleskelua, vaikka pelailua vähän. Usein toinen tekee iltapesujs ja toinen iltapalaa. Sitten kaikki jo unille. Sellaista perusväsynyttä, mutta ihan ok.
Kommentit (13)
Kotiin koulusta, läksyt, pelataan tai ulkoillaan, tehdään ruoka ja odotellaan lapsen isää kotiin samalla kun katsotaan lasten ohjelmat. Sitten pesulle, iltapalat ja unille viimeistään kasilta.
Meillä muija istuu koneella ja minä teen kaiken. Tämä on sitä tasa-arvoa.
Ei ole lapsia (vielä ) mutta näin menee suunnilleen:
- klo 13-16 pääsen kotiin
jos pääsen ennen neljää menen salille jos vasta neljältä (pari kertaa viikossa) menen suoraan ratikalla kotiin
- syön välipalaa (jogurttia, hedelmä tms)
- teen kouluhommia jos on
- mieheni tulee hakemaan mut joskus viiden aikaan ja mennään kauppaan
- tullaan kaupasta ja tyhjennetään kauppakassi ja ehkä vähän siivoillaan ja jutellaan yhdessä
- alan tekemään ruokaa ja mieheni alkaa tekemään vielä töitä (yrittäjä)
-syömme ja katselemme telkkaria tai jonkun lyhyen leffan
- mies lähtee muutamana päivänä tässä vaiheessa salille
- tiskaan kattilat ym
- iltatoimet ja sitten jossain vaiheessa mennään yhdessä sänkyyn ja nukkumaan
Arki on kyllä ihan mukavaa :)
Esikoinen tulee koulusta klo 12-15, lukujärjestyksen mukaan.
Laitan edellisiltana hänelle ruuan valmiiksi lautaselle, lämmittää mikrossa klo 16 (jotta ehtii syödä ajoissa ennen treenejä).
Minä menen töistä suoraan päiväkotiin, sieltä olemme kotona viiden jälkeen. Eskarilaiselle nopea ruoka tai jos ei ehdi niin leipäpala tmv. mukaan. Melkein heti lähdemme joko yhden tai kahden lapsen treeneihin (eri puolilla, hieman eri aikoihin). Pienemmän treeneissä olen mukana, kun ne loppuu haemme isomman matkalla kotiin. Jos pienemmällä ei treenejä, käymme isomman treenien aikana kaupassa.
Kotiin illalla, sitten lapset suihkuun ja keitän iltapuuron. Sitten nukkumaan. Ei pleikkaa, ei telkkua, ei ehdi (eikä ihminen kai tarvitsekaan).
Mies yleensä kaikki illat töissä.
Ja ennenkuin joku alkaa valittaa "kamalista harrastuksista", voin kertoa että nämä lapset harrastavat koska rakastavat lajiaan. Kumpaakaan ei pakoteta eikä edes kehoteta, vaan suorastaan ponkaisevat sinne kun mahdollista. Minä olen tyytyväinen että harrastavat, kuljetan kyllä, siinä tulee myös oltua lasten elämässä tiiviisti mukana.
7
Miehestä en tiedä, missä se on. Yleensä kotona joskus klo 01. Minä teen omiani, opiskelen, luen kirjaa, menen ystävien luokse tai harrastuksiin. Teen ruokaa, jos on nälkä. Menen nukkumaan, kun väsyttää. Siivoan. Laitan kotia. Useimmiten olen sitten itsekin jossain muualla.
Lapsi herää päikkäreiltä kahdelta. Annan välipalan ja leikitään. Meen pihalle lapsen kanssa joskus 4:n aikaan. Noin tunnin päästä sisälle ja lapselle ruoka. Itsekin saatan jotain pientä syödä.
Ruuan päälle lapsi leikkii ja minä teen kotitöitä, jos jotain on. Jos ei, niin leikin lapsen kanssa.
Joskus puoli 8 annan iltapalan lapselle, kylvetän ja teen muut iltatoimet. Laitan lapsen nukkumaan samoihin aikoihin, kun mies tulee töistä.
Syödään iltapalaa, minä laitan tiskit, pyykit kuivumaan, keräilen lelut yms.
Käyn suihkussa ja katsotaan töllöä. Sit nukkumaan joskus 11-12:n aikaan.
Nykyään ruoka yhdessä teinin kanssa, sitten läksyjä, kotitöitä, käsitöitä, ystäviä, tietokoneella.
ennen harkkakuskaamista ja odottelua illasta toiseen. Mutta oli se mukavaa.
Mies herää krapulassa iltapäivällä, korkkaa korjaussarjan ja avaa television. Minä laitan ruokaa, kunnes mies tulee keittiöön hakemaan lisää kaljaa, jota ei ole ja lyö sitten minua turpaan. Laitan ruoat loppuun ja sillä välin mies tempoo itsensä perskänniin perinteisellä Koskenkorvalla. Sitten syötän lapset ja rauhoittelen miestä. Sitten lapset pisulle, pesulle ja nukkumaan. Ennen nukkumaan menoa mies pieksee lapset. Laitan lapset nukkumaan ja sen jälkeen mies pieksee minut. Loppuyöstä mies sammahtaa vessanpöntölle ja minä menen makuuhuoneeseen nukkumaan lukiten oven perässäni.
Ollaan kotona yleensä ennen neljää. Ruoka, koiran käyttäminen ulkona. Lasten kanssa pihalle/luistelemaan/mäenlaskuun jos on hyvä ilma, usein naapureita mukana joten siinä on kiva porista. Takaisin kotiin, koira lenkille. Lasten pesut ja iltasadut viimeistään klo 20, yleensä menen sitten siinä samalla itsekin nukkumaan.
Tätä samaahan tää aina on, mut ihan mukavaa.
Mies usein arkipäivät kotona, tekee ruuan. Mä tulen neljän maissa. Yleensä jotain harkkakuljetuksia tai omia menoja illalla. Mies hoitaa useimmiten harkst. Kotosalla ollaan kaikki 8 maissa. Iltapalaa ja lapset nukkumaan klo 21. Itselläni uni tulee myös ennen kymmentä.
En tiedä muista, kun itse istun netissä ja kyttään av-palstaa.