Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Geishan reseptiä muutettu?

Vierailija
29.12.2014 |

Sain joululahjaksi boxin niitä, eikä kyllä maistu samalta kuin ennen :(

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geisha on muuttanut reseptiään jo useampi vuosi sitten.. valitettavasti :(

Vierailija
62/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut aikapäiviä sitten. Geisha oli silloin hyvää kun sitä myytiin siinä paperista tehdyssä "paketissa" nykynen paketti siis kiiltävää :D ja ne palaset oli neliön muotoisia!! Tämä siis joskus 90 luvulla.

Ja AAKKOSET ei hemmetti ne kun muutettiin muodoltaan paksummiksi niin ei maistu enää hyvälle. Ne originaalit ohuet "korkeilla reunoilla" oli niin hyviä ettei oo kyllä tosikaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin uuden suosikin Marabou Symphonietta, kokeilkaa.

Vierailija
64/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikonvehtikin on muuttunut jo tässä joku vuosi sitte. Alkuperäinen oli tosi hyvää ja sitä himoitsi aina vaan ja se suli suussa. Nykyinen ei aiheuta sellaista reaktiota. Kitkerä maku.

Vierailija
65/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:59"]

Onko niissä fazer present boxeissa geishaa? Jos on niin kyllä huomasin saman. Suorastaan pahaa.

[/quote]

Ei ole, siinä on paketissa ei ole enää juuri mitään syötävää :( 

Vierailija
66/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:38"]Keväällä uutisoitiin, että suklaa on loppumassa maailmasta, kaakaon kasvattaminen vähenee koko ajan, ja oli laskettu muistaakseni vajaa 10 vuodeksi sitä riittävän. Karmea uutinen, sen takia varmaan osa kaakaovoista korvataan muilla aineilla, ei siis vain piruuttaan tehtaan taholta . [/quote] Miten voin elää enää tässä maailmassa jos suklaa loppuu?

[/quote]

kakut, donitsit, pullat, munkit, jäätelö!

Vierailija
67/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
68/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin suklaat tehdään kuulemma Espanjassa. Huomasin sen kesällä kun söin kammottavalta maistuvaa Royal suklaata. En nyt muista oliko Royal Fazerin tekemää mutta silloin kuulin tuosta Espanjan suklaatehtaasta. Samoin Wiener Nougat ei enää ole aitoa sillä siihen lisätään palmuöljyä ja jotain muutakin sotkua. Aiemmin oli vain kaakaovoita rasvana. Nykyisin teen itse raakasuklaata silloin kun suklaata syön. Tiedän ainakin kaikki ainesosat mitä on käytetty.

Vierailija
69/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on nyt linkattu fazerille nettisivujen ruusut ja risut-lomakkeen avulla. 

Vierailija
70/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole pystynyt moneen vuoteen syömään Fazerin sinistä. Tarkemmin ottaen sen jälkeen kun olen muuttanut ulkomaille. Joka maassa saa esteettömästi aitoa ja melko tuoretta konvehtisuklaata joiden suklaapitoisuus on suuri ja sokeripitoisuus pieni. Fazerin sininen maistuu kemikaaleilta samoin kuin konvehdit, itse suklaan makua on vaikea saada kielelle. En kehtaa sanoa niitä tuoville että älkää tuoko ja syötänkin ne salakavalasti tuojille itselleen vierailujensa aikoina kahvin kera:) Ruotsalainen Marabou on vielä kamalampaa sokerikökköä. Pantterit maistuu todella hyviltä ja Lontoon rakeet, Pandan orgaaninen laku on myös erittäin hyvää!

Vierailija
71/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:39"]Sama on "kettukarkeissa", sisällä ihme mössöä, ennen se sius oli kiinteää.

Lisäksi pihlajanmarja on poistettu niistä kokonaan. :-(

Vierailija
72/91 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, laitoitko linkin mukaan tähän ketjuun? Jospa vähenisi se nönnöttäminen sieltäpäin, vai pitääkö ihan adressia koota. Laittakaa feispuukkiväki valitusta kiertoon, eiköhän se saa kannatusta.

Vierailija
73/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:24"]

Moni salmiakki on menettänyt terävyytensä, sellaisia oikeasti kirpeitä ja suolaisia salmiakkeja ei enää ole ollenkaan! 

[/quote]

Löysin omasta mielestäni vähän vahvempaa salmiakkia vähän kuin vahingossa, se rakenne on vaan aika pehmeä, mutta maku on mielestäni sellainen aika suolainen ja vahva.

Haribon piratokset siis, tällaisessa pussissa-

https://onlineshop.haribo.com/media/image/thumbnail/4001686265239_720x600.jpg

[/quote]

Kiitos, maistan näitä joskus. Omat suosikkini on olleet Makuunista ostamani kovat, mustat salmiakkipallot ja ns. lumipallot salmiakkisisuksella. Ja ennen vanhaan salmiakkipääkallot oli parhaita, nykyään ne maistuu ... sokerilta.

Vierailija
74/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Fazerin sininen vaihtaa makua samalla tavalla, niin sitten nousee kyllä meteli!

Vierailija
75/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:47"]

Jos Fazerin sininen vaihtaa makua samalla tavalla, niin sitten nousee kyllä meteli!

[/quote]

Mä olen ihan varma, että ne yrittää vaivihkaa muuttaa sen.

Vierailija
76/91 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:15"]Sain joululahjaksi boxin niitä, eikä kyllä maistu samalta kuin ennen :(
[/quote]

Mä olen huomannut että Fazerin sininen maistuu erilaiselta:)

Vierailija
77/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tästä lähtien vain belgialaista suklaata

Vierailija
78/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ajattelevat meidän terveyttää. Kun paskempi maku sitä vähemmään syödään. Mulle se on helpotus-ei ole enää pakko osta suklaata :)))

Vierailija
79/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 03:17"]

Fazerin suklaat tehdään kuulemma Espanjassa. Huomasin sen kesällä kun söin kammottavalta maistuvaa Royal suklaata. En nyt muista oliko Royal Fazerin tekemää mutta silloin kuulin tuosta Espanjan suklaatehtaasta. Samoin Wiener Nougat ei enää ole aitoa sillä siihen lisätään palmuöljyä ja jotain muutakin sotkua. Aiemmin oli vain kaakaovoita rasvana. Nykyisin teen itse raakasuklaata silloin kun suklaata syön. Tiedän ainakin kaikki ainesosat mitä on käytetty.

[/quote]

Minä ainakin valmistan työkseni fazerin suklaata suomessa.

Vierailija
80/91 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän makunne on muuttunut enemmän kuin suklaa; lapset tykkäävät karkkisuklaasta ja mitä vanhemmaksi te tulette, sitä tummemmasta suklaasta pidätte. Harva teistä aikuisista mättää lusikkakaupalla sokeria kahviin tai teehenkään, vaikka nuorempina se olikin "parempaa". Minun makuuni uudet tummemmat geishat on oikein sopivaa joulusuklaata, ne alkuperäiset taas sokerin ja rasvan makuisia.