Onko Geishan reseptiä muutettu?
Sain joululahjaksi boxin niitä, eikä kyllä maistu samalta kuin ennen :(
Kommentit (91)
Miks muuten aina ne reseptit muutetaan huonompaan suuntaan :(
suklaiden laatu on heikentynyt, raaka-aine kallista niin tehdään halvemmista
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:18"]Miks muuten aina ne reseptit muutetaan huonompaan suuntaan :(
[/quote]
Ei kehdata rehellisesti nostaa hintaa, niin joustetaan sitten reseptissä
Saattaa myös olla että eivät ole ihan tuoreita, tai myös säilytyslämpötilan muutokset tuo suklaaseen sellaiseen tympeän maun ja suuntuntuman. Esim. jos ovat olleet ulkona pakkasessa välillä tai liian lämpimässä paikassa kesällä.
Joo, on kyllä aikaa sitten muuttunut :(
Kaikki maistuu vain rasvalta nykyään :(
Täällä kans huomannut saman, ihme suljulta maistuu, sellaiselta mauttomalta maitojauheesta tehdyltä suklaalta joka ei sula suussa.
Musta tuntuu, että se "japonaistäyte" on nykyään jotain halpaa kovetettua kasvirasvaa, kalliimman nougatin sijaan. Ai, saisipa 80-luvun geishoja..
Huonolaatuinen suklaa ei sula suussa
Siis on selvästi jotenkin halvemman makuinen! Vähemmän pähkinäinen täyte.
Yhteinen adressi fazerille siis, alkuperäinen geisha takaisin!
Sama ilmiö kuin Budapestien kanssa, niistä on kadonnut maku.
Sama on "kettukarkeissa", sisällä ihme mössöä, ennen se sius oli kiinteää.
Tupla koki kanssa jonkinlaisen uudistuksen, huonompaan päin.
No eipä ihmekään... Olen elämäni syönyt Geishaa, mutta jo pari vuotta olen valinnut mieluummin vaikka Fazerinan. Yhyy. Ostin silti laatikollisen Geishaa jouluksi ja illassa se meni.
Tympii kaikki tuollainen vaivihkainen laadun huonontaminen ja pakkauskoon muuttaminen "sirommaksi". Jos minulla olisi enemmän itsekuria tekisin protestiksi suklaalakon.
Luullakseni elintarvikefirmat "kehittävät" reseptejään koko ajan. Mielessä, miten saadaan tehtyä halvemmalla ja myytyä enemmän.
Tuoteselosteessa pitää olla asiat, mutta vain sellasista muutoksista hehkutetaan jotka arvioidaan kuluttajan kannalta myönteisiksi
Sokeria voidaan lisätä reseptiin hirveästi huutelematta, mutta jos lisätystä reseptistä sitten vähennetään sokeria, kerrotaankin kuluttajalle että nyt on sokeria vähennetty...
Olin huomaavinani että yhden firman poronkäristyseineksessä oli aiempaa isompi hillopussi. Veikkaisin että sokeri on halvempaa kuin poronliha, jolloin tuotteen paino pysyy samana mutta hinta laskee hillopussitempun ansiosta.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:39"]Sama on "kettukarkeissa", sisällä ihme mössöä, ennen se sius oli kiinteää.
Tupla koki kanssa jonkinlaisen uudistuksen, huonompaan päin.
[/quote]
Wienernougat myös :(
Salmiakkiaakkoset ovat myös muuttuneet vuosien saatossa, sekä maku että koostumus. :(
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:15"]Sain joululahjaksi boxin niitä, eikä kyllä maistu samalta kuin ennen :(
[/quote]
Ei maistu ei... Nyt jotenkin yököttävän makuisia.
On ! Itekin huomannut saman.