Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa te muut laiskat annatte lapsillenne?

Vierailija
24.10.2021 |

Kaikki vinkit erittäin tervetulleita.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskojen päivien edes vähän terveelliset suosikit:

- valmiiksi grillattuja broilerin koipireisiä ja tuoretta ananasta ja patonkia

- höyrytettyä/ nopeasti kiehautetettua kukka- ja parsakaalia ja mikrossa lämmitettyjä nakkeja

- Anton&Antonin lihapullat ja muusi woltista ja pakasteherneet.

Kaikkien näiden lisäksi voi vielä laittaa kirsikkatomaatteja.

Ja pahikset pizza ja burgerit kotiin tilattuna , tai joku pasta carbonara.

Vierailija
2/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään perunamuusia, nakkeja ja vihreitä papuja.

Helppo ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ruokin lapset ihan hyvillä ruuilla. Joskus iskee laiskuus. Nyt kun ovat jo teinejä niin laiskana päivänä annan rahaa että hae itse kaupasta tai pikaruoka paikasta. Olen joskus ahkerampina päivinä opettanut niille aika monenkin ruuan tekemisen. Että kun minulla laiskuus iskee niin ei ne nälkään kuole. 

Vähän off topic. Sellaisen olen huomannut että teineille possupaisti ja perunamuusi on unilääkettä. Nehän tipahtaa siitä kesken päivän. Raukkaparat ei niille punkkua ainakaan vielä uskalla tarjota ruuan kanssa. 

T. isi joka tekee yleensä tekee syötävät.

Vierailija
4/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Täysjyvä) pastaa jollain kastikkeella (kermaa, pestoa, valmis pastakastiketta) ja pakastekasviksia tai esim kirsikkatomaatteja kaveriksi, proteiiniksi juustoa, papuja, siemeniä, mifua, tofua tms.

Wokkia, kanaa/tofua, wokvihannekset ja nuudelit, kookosmaitoa.

Valmis tomaattikeittoa ja valmis tortelloneja.

Kananugetteja makaronin ja pakastekasvisten tai tomaatin/kurkun/paprikan kanssa.

Valmis pinaattiletut ja raejuusto.

Pinaattikeitto pakasteesta ja kananmunaa.

Siinäpä muutama laiskan päivän ruoka. Meidän lapset tykkää kasviksista, mutta ei juurikaan lihasta, siksikin aika kasvispainotteista.

Vierailija
5/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään perunamuusia, nakkeja ja vihreitä papuja.

Helppo ruoka.

Onhan tuo helppo. Tosin minun mielestä useimmat ruuat on helppoja tehdä. Varsinkin nykyään kun mihin vain löytyy ohjeet parilla hakusanalla. Sitä ei pitäisi kertoa kuinka helppo olen itse. Naurettavan pieni vihjekkin riittää. Ehkä monikin asia on meille miehille helpompaa?

Vierailija
6/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiire tai laiskottaa niin syömme tortellini burro&salvia. Sulatan voita paistinpannulla, siihen silputtua salviaa ja parmesan raastetta. Kiehautetut  tortellonit voin sekaan ja lautaselle. Syödään patongin tms kanssa. 

Tai sitten laitan nuo tortellinit vuokaan, päälle tomaattikastiketta (tosin teen tämän itse kesän/syksyn sadosta) ja mozzarellaa. Uuniin 30 min

Laiskaa pikaruokaa on myös kermahaudutettu hapankaali ja paistetut bratwurstit seassa. Meniskö vartti? 

Tärkeintä kuitenkin on syödä joka päivä kunnon ruokaa.

Vierailija
7/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon kiusauksia tai lasagnea (ei lisäaineita)

Munakasta, siihen vähän juustoa, paprikaa tai kinkkua kaveriksi.

Pestopastaa

Valmissekoitus pakastekasviksia ja -lohkoperunoita uunipellille ja siihen jotkut kanafileet myös. Kypsyy kaikki samalla.

Valmispinaattiletut

Vierailija
8/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelit. Pakastekasvispihvit ja pasta.

Vierailija
9/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

koska ei ole lapsia joille antaa

itse elelen sellaiset päivät vain vedellä... en aina ota sitäkään

Pisin aika ilman kolme päivää, neljäntenä oli vähän hassu olo

Vierailija
10/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronin, lämmitän nakkeja mikrossa ja sitten muutama kurkkuviipale ja tomaattilohko. Päälle ketsuppia. Munakas on myös helppo ja nopee.

Vierailija
11/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun jaksan niin teen ison satsin kerralla jotain, mitä jaksetaan syödä monta päivää putkeen. Silloin kun en jaksa niin kauppansa tekevät esim. valmis savukala, grillibroileri, kalapuikot, lihapullat, nakit ja kananugetit. Niitten kaveriksi joko keitän pastaa, riisiä tai perunoita, tai ihan vaan tarjoan salaatin ja hyvän leivän kanssa.

Lasten toiveesta olen myös alkanut silloin tällöin tarjota heille päivälliseksi puuroa. Sen teen nopeasti mikrossa ja siihen sekaan laitan valmistamisen jälkeen esim. pakastemustikoita tai pilkottua banaania.

Myös lämpimät voileivät kuuluvat elämäämme. Niitä teen joko uunissa tai mikrossa.

Vierailija
12/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä antaisitte 5-vuotiaalle, joka ei söisi muuta kuin kaurapuuroa (veteen), maksamakkaraleipiä (ei margariinia), saarioisen makaronilaatikkoa ja porkkanoita? Edes kokkikartanon makaronilaatikko ei uppoa, ei hedelmät eikä marjat.

Tappelun kanssa suostuu maistamaan kaikkea mitä annetaan, sen mikrokokoiset nokareen, mutta on mieluummin syömättä kolme päivää kun syö mitään muuta ensiksi mainittujen lisäksi.

Vierailija
13/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä antaisitte 5-vuotiaalle, joka ei söisi muuta kuin kaurapuuroa (veteen), maksamakkaraleipiä (ei margariinia), saarioisen makaronilaatikkoa ja porkkanoita? Edes kokkikartanon makaronilaatikko ei uppoa, ei hedelmät eikä marjat.

Tappelun kanssa suostuu maistamaan kaikkea mitä annetaan, sen mikrokokoiset nokareen, mutta on mieluummin syömättä kolme päivää kun syö mitään muuta ensiksi mainittujen lisäksi.

Lisäys: nyt on alkanut hylkimään maitoakin. Olen alkanut miettimään, pitäisikö palata vauvasoseisiin. Joskus hän ottaavälipalaksi semper spagettibolognesen, sellaisen smoothiepussimallisen, jotka on suunnattu niille kiinteitä syömään opetteleville.

Meillä saa ihan vapaasti tutustua monipuoliseen ruokaan ja osallistua. Eiraan suostu syömään. Nyt kun tarkemmin ajattelen, ei vauvanakaan halunnut laittaa mitään suuhunsa. Imetys tökki, pulloruokinta tökki. Konttaavana/taaperona eipoiminut lattialta tai maasta ikinä mitään suuhunsa.

Vierailija
14/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat ihastuneet tortilloihin. Paistan vain jauhelihaa tai broilerisuikaleita + pilkon salaatin lehtiä, kurkkua ja tomaattia. Lisäksi valmiita tortillakuoria, valmista salsaa ja valmista juustoraastetta.

Vierailija
15/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ovat ihastuneet tortilloihin. Paistan vain jauhelihaa tai broilerisuikaleita + pilkon salaatin lehtiä, kurkkua ja tomaattia. Lisäksi valmiita tortillakuoria, valmista salsaa ja valmista juustoraastetta.

Tähän vielä jatkan, että tortillakuorista teen myös tortillapizzoja. Levitän tortillakuorille ketsuppia, juustoraastetta, oreganoa ja milloin mitäkin täytettä (esim. kinkku tai paistettu jauheliha). Lämmitän mikrossa kunnes juusto sulaa.

Vierailija
16/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä, eineksiä, eineksiä. Kaikki sellaiset mitkä tulee muutamassa minuutissa mikrossa.

Vierailija
17/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko lapsi itse sanoa mitä tahtoisi lisäksi syödä? Jos saa itse valita niin voisi paremmin maistua.

Muuten antaisin syödä riittävästi sitä mitä maistuu ja tarjoaisin lisäksi uusia ruokia hiljalleen, jos niistä jokin alkaisi maistua.

Lisäksi miettisin mitä valikoivan syömisen taustalla on, onko lapsella aistiyliherkkyyksiä tai muuta mikä tekee syömisestä noin rajoittunutta.

Vierailija
18/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin vitamiineja ja ehkä hivenaineitakin jotta kasvaa.

Vierailija
19/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivitamiini + makaroni. Makaronia ei edes tarvitse keittää, pehmenee tarpeeksi huoneenlämpöisessä vedessä.

Vierailija
20/25 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksiä, eineksiä, eineksiä. Kaikki sellaiset mitkä tulee muutamassa minuutissa mikrossa.

Mitkä on sun lasten suosikkieineksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän