Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N. 35-v työssäkäyvien äitien vapaa-ajanvietto?

Vierailija
24.10.2021 |

Mitä teillä muilla (omasta mielestänne ikäisillenne ominaista) vapaa-aikaanne kuuluu?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mummot yleensä harrastaa, pitsin nypläys, tuolijumppa, eikö vaan?

M40

Vierailija
62/67 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä ketään 36-vuotiasta, omaa ikäluokkaani olevaa naista enkä sen paremmin miestäkään, jolla on perhe ja vaativa työ, joka bilettäisi ja riekkuisi baareissa vapaa-ajalla. Olemmeko minä ja kaverini siis poikkeavia?

Jotenkin hassu käsitys neljääkymppiä lähestyvistä pikkulasten vanhemmista, että meidän ikästen ”nuorten” elämään kuuluu biletys ja alkoholi niin olennaisesti. En edes ehtisi moista harrastaa. Jatkuvaa taiteilua ja taistelua saada aika riittämään lapsen ja töiden välillä. Lisäksi täytyy huolehtia kunnosta, kodista jne. Biletin ja kävin baareissa 19-25-vuotiaana, kun opiskelin. Silloinkin pääpaino opiskelussa, enkä mistään kokenut jääväni paitsi, vaikka en mennyt bileisiin. Nykyään ei kiinnosta sekään vähä. Tuntuu, että Marin haluaa esittää nuorta.

No 36 vuotiaalla ei kuulu olla enää mitään pikkulapsia.

Keskimäärin suomalaisella äidillä on 36-vuotiaana 7-vuotias lapsi.

Sanna on 36-vuotias ja hänellä lapsi on vasta 3.

Sanna ei ole millään lailla keskimääräinen nainen. Sanna on pääministeri, johon edes keskimääräinen mies ei pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, aika vähän on mulla vapaa-aikaa. En kyllä sellaista perinteistä omaa aikaa niin kaipaakaan. Lapset on vielä aika pieniä, perheen kanssa remontoidaan yhdessä kotia ja pihahommiin menee oma aikansa, asumme maalla. Fiiliksen mukaan suorittelen avoimessa seuraavaan maisterintutkintoon sisältyviä opintoja.

Vierailija
64/67 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä ketään 36-vuotiasta, omaa ikäluokkaani olevaa naista enkä sen paremmin miestäkään, jolla on perhe ja vaativa työ, joka bilettäisi ja riekkuisi baareissa vapaa-ajalla. Olemmeko minä ja kaverini siis poikkeavia?

Jotenkin hassu käsitys neljääkymppiä lähestyvistä pikkulasten vanhemmista, että meidän ikästen ”nuorten” elämään kuuluu biletys ja alkoholi niin olennaisesti. En edes ehtisi moista harrastaa. Jatkuvaa taiteilua ja taistelua saada aika riittämään lapsen ja töiden välillä. Lisäksi täytyy huolehtia kunnosta, kodista jne. Biletin ja kävin baareissa 19-25-vuotiaana, kun opiskelin. Silloinkin pääpaino opiskelussa, enkä mistään kokenut jääväni paitsi, vaikka en mennyt bileisiin. Nykyään ei kiinnosta sekään vähä. Tuntuu, että Marin haluaa esittää nuorta.

No 36 vuotiaalla ei kuulu olla enää mitään pikkulapsia.

Keskimäärin suomalaisella äidillä on 36-vuotiaana 7-vuotias lapsi.

Sanna on 36-vuotias ja hänellä lapsi on vasta 3.

Sanna ei ole millään lailla keskimääräinen nainen. Sanna on pääministeri, johon edes keskimääräinen mies ei pysty.

Poikkeuksellisen huono äiti

Vierailija
65/67 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen äiti, tuota ikäluokkaa.

Vapaa-ajalla (omalla ajalla, jolloin en ole töissä) touhutaan tietysti paljon perheen kanssa yhdessä. Mutta jos olen ns lapsivapaalla, niin käyn joogassa, salilla, ehkä päivittämässä vaatekaappiani tai lasillisilla tai pareilla kavereiden kanssa. Joskus käydään syömässä tai brunssilla, vielä useammin tulee mentyä kyllä miehen kanssa jos saadaan lapsenvahti. Sitten on esimerkiksi juhlia, joihin ei tule lapsia. Nyt olemme menossa tuttavan viisikymppisille piakkoin, ja sen verran kostea ilta varmasti tulossa että lapset ovat mummin kanssa. Joskus voin käydä kavereidenkin kanssa ihan kunnolla viihteellä, suht harvoin kyllä nykyisin. Vaikea sanoa kun korona nyt on vaikuttanut siten ettei baarissa ole tullut sitä vähääkään käytyä. Hyvin saatan kuitenkin taas mennä. Ei paljon kiinnosta jos joku ajattelee että olen sitten ”poikkeuksellisen huono äiti”. Niin ja festareillakin olen käynyt äidiksi tulon jälkeenkin muutaman kerran, voi kamala sentään.

Vierailija
66/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen äiti, tuota ikäluokkaa.

Vapaa-ajalla (omalla ajalla, jolloin en ole töissä) touhutaan tietysti paljon perheen kanssa yhdessä. Mutta jos olen ns lapsivapaalla, niin käyn joogassa, salilla, ehkä päivittämässä vaatekaappiani tai lasillisilla tai pareilla kavereiden kanssa. Joskus käydään syömässä tai brunssilla, vielä useammin tulee mentyä kyllä miehen kanssa jos saadaan lapsenvahti. Sitten on esimerkiksi juhlia, joihin ei tule lapsia. Nyt olemme menossa tuttavan viisikymppisille piakkoin, ja sen verran kostea ilta varmasti tulossa että lapset ovat mummin kanssa. Joskus voin käydä kavereidenkin kanssa ihan kunnolla viihteellä, suht harvoin kyllä nykyisin. Vaikea sanoa kun korona nyt on vaikuttanut siten ettei baarissa ole tullut sitä vähääkään käytyä. Hyvin saatan kuitenkin taas mennä. Ei paljon kiinnosta jos joku ajattelee että olen sitten ”poikkeuksellisen huono äiti”. Niin ja festareillakin olen käynyt äidiksi tulon jälkeenkin muutaman kerran, voi kamala sentään.

Tuollaiset mummo ikäset ovat surullinen, vihatuttava ja säälittävä näky festareilla.

Vierailija
67/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palvelutalossa ne on, ei ne muorit enää maisemaa / harrastuspaikkoja olemuksellaan pilaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan