Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N. 35-v työssäkäyvien äitien vapaa-ajanvietto?

Vierailija
24.10.2021 |

Mitä teillä muilla (omasta mielestänne ikäisillenne ominaista) vapaa-aikaanne kuuluu?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko kysymys nyt vapaa-aikaa vai omaa aikaa?

No, jotain liikuntaa pari kertaa viikossa (lisäksi työmatkaliikunta)

Satunnaisesti omia menoja, vaikka syömään kaverin kanssa tai ihan vain omille asioille, ehkä kerran vuodessa oma viikonloppureissu

Aina iltaisin lasten menty nukkumaan omaa aikaa tai vaikka katsotaan jotain sarjaa miehen kanssa.

Lasten kanssa viikonloppuisin erilaista ohjelmaa, tavallista mitä nyt tarhaikäisen ja pikkukoululaisen kanssa tehdään. Retkiä, ulkoilua, jotain puuhaa.

Vierailija
22/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla pelaan iltaisin yksin tietokoneella. Viikonloppuna juon kaljaa ja pelaan venäläisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt sellaista 35-v perheenäitiä, jolla on tavistyö, vai sellaista, jonka vastuulla on johtaa koko maata? Meinaan on hieman eroa sen välillä, kumman voi huolettomana odottaa bilettävän ja somettavan ja kumman pitäisi käyttäytyä asiallisesti ja kantaa vastuuta 24/7. Ellei pysty jälkimmäiseen, ei pidä hakeutua sellaisiin tehtäviin, vaan jättää ne niille, jotka pystyvät.

Vierailija
24/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuorotyö. Tarpeeksi saa omaa aikaa arkisin, kun lapset koulussa ja istun sohvalla ehkä elokuvaa katsoen, ennen kun lähden iltavuoroon. Yksin ollessa en juurikaan tee kotitöitä ( mitä nyt astiat koneeseen) siivoan aina vain kun perhe paikalla.

Vierailija
25/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä ketään 36-vuotiasta, omaa ikäluokkaani olevaa naista enkä sen paremmin miestäkään, jolla on perhe ja vaativa työ, joka bilettäisi ja riekkuisi baareissa vapaa-ajalla. Olemmeko minä ja kaverini siis poikkeavia?

Jotenkin hassu käsitys neljääkymppiä lähestyvistä pikkulasten vanhemmista, että meidän ikästen ”nuorten” elämään kuuluu biletys ja alkoholi niin olennaisesti. En edes ehtisi moista harrastaa. Jatkuvaa taiteilua ja taistelua saada aika riittämään lapsen ja töiden välillä. Lisäksi täytyy huolehtia kunnosta, kodista jne. Biletin ja kävin baareissa 19-25-vuotiaana, kun opiskelin. Silloinkin pääpaino opiskelussa, enkä mistään kokenut jääväni paitsi, vaikka en mennyt bileisiin. Nykyään ei kiinnosta sekään vähä. Tuntuu, että Marin haluaa esittää nuorta.

Vierailija
26/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliakana konserteissa ja parinvaihtobileissä. Lasten tekeminen ei tarkoita muun elämän päättymistä.

Vierailija
27/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä ketään 36-vuotiasta, omaa ikäluokkaani olevaa naista enkä sen paremmin miestäkään, jolla on perhe ja vaativa työ, joka bilettäisi ja riekkuisi baareissa vapaa-ajalla. Olemmeko minä ja kaverini siis poikkeavia?

Jotenkin hassu käsitys neljääkymppiä lähestyvistä pikkulasten vanhemmista, että meidän ikästen ”nuorten” elämään kuuluu biletys ja alkoholi niin olennaisesti. En edes ehtisi moista harrastaa. Jatkuvaa taiteilua ja taistelua saada aika riittämään lapsen ja töiden välillä. Lisäksi täytyy huolehtia kunnosta, kodista jne. Biletin ja kävin baareissa 19-25-vuotiaana, kun opiskelin. Silloinkin pääpaino opiskelussa, enkä mistään kokenut jääväni paitsi, vaikka en mennyt bileisiin. Nykyään ei kiinnosta sekään vähä. Tuntuu, että Marin haluaa esittää nuorta.

No minä kyllä saatan käydä kaverin kanssa pubissa/ravintolassa joskus parilla tai vaikka enemmälläkin. Joskus mennään syömään pitkän kaavan kautta. En tiedä toki mitä ihmiset "bilettämisellä" tarkoittavat, mutta kyllä voisin nähdä itseni joskus tanssilattiallakin! Edellisestä kerrasta on aikaa kyllä tovi. Joskus saatan juoda kotona viiniä ja lukea kirjaa. Oma aika menee aikalailla lukemiseen ja urheiluun. Pubissa/ravintolassa tulee käytyä ehkä se kolme kertaa vuodessa.

Olen 34v ja lapset 6v ja 4v. Ihan normaalissa työssä olen. En kyllä kovin mieti, mitä muut tekevät vapaa-ajallaan, mutta kyllä monet samanikäiset ystäväni ovat minun kanssa viinilasin äärellä istuneet.

Vierailija
28/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt sellaista 35-v perheenäitiä, jolla on tavistyö, vai sellaista, jonka vastuulla on johtaa koko maata? Meinaan on hieman eroa sen välillä, kumman voi huolettomana odottaa bilettävän ja somettavan ja kumman pitäisi käyttäytyä asiallisesti ja kantaa vastuuta 24/7. Ellei pysty jälkimmäiseen, ei pidä hakeutua sellaisiin tehtäviin, vaan jättää ne niille, jotka pystyvät.

No ei kukaan tavistuössä oleva äitikään voi vain juosta, bilettää ja siivota.

Vierailija
29/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v lapseton opiskelija. Kuntosalilla 4-5 krt viikossa ja joka päivä 10km kävelyä. Illalla meditointia ja jumppaa

Vierailija
30/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v lapseton opiskelija. Kuntosalilla 4-5 krt viikossa ja joka päivä 10km kävelyä. Illalla meditointia ja jumppaa

Suoritatko peruskoulua vai miksi vastaat kun äideiltä kysytään?

Vierailija
31/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kävin töissä ja oli myös työmatkoja, omistin kaiken vapaa-aikani lapsille heidän ollessaan pieniä. Olen siitä ylpeä ja tyytyväinen.

Vierailija
32/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa liikuntaharrastus, viikonloppuisin pihanhoitoa. Kerran kuussa kavereiden kanssa ulos syömään hyvään ravintolaan, illanviettoa sinkkukaverin kotona tai muuta kivaa. Pari kertaa vuodessa viikonloppu poissa hotellissa tai risteilyllä omien kavereiden kanssa.

Vierailija
33/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen 2 vuotias ja nyt viimeisillään raskaana, niin makaan sohvalla ja käyn kolmesti viikossa salilla. Jospa sitä joskus sais tehtyä taas muutakin, avoimen yliopiston opinnot houkuttavat.

Tässä kysyttiinkin työssäkäyvien äitien tekemisiä. Kaikki osaa nus*IA ja maata sitten sohvalla.

Mä osaan tehdä molempia samaan aikaan.

Vierailija
34/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käydään keikoilla, teatterissa yms. Asiantuntijatyö, yksi lapsi. "Bilettäminen" toki erilaista kuin nuorena ja lapsettomana: ei vedetä krapulaan johtavia seipäitä niin, että syödään etkoilla sipsiä ja baarissa happy hour-shotteja, vaan bileisiin kuuluu ehdottomasti hyvä ruoka ja juomat, joissa mennään laatu eikä määrä edellä. Ihan pikkutunteihin jaksaa vetää :)

Vierailija
35/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-v ja lapseni on 9-v. Käyn kuntosalilla 3-4krt vko. Kahvittelua ja shoppailua kavereiden kanssa. Kavereita haluaisin tavata enemmän ja ylipäätään olis kiva saada kavereita lisää. Vähän jääneet tapaamiset kavereiden kanssa töiden ja perhekuvioiden takia vähemmälle viime vuosina.

Vierailija
36/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 36 vuotiaalla ei kuulu olla enää mitään pikkulapsia.

Vierailija
37/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinilla ikäkriisi. On kuitenkin jo keski-ikänen ja ympärillä pyörii nuoria upeita ihmisiä.

Vierailija
38/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä Marinista jankkaajat luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia? Ei kysytty Sannasta mitään vaan ihan normimammojen vapaa-ajasta. Mennää muualle lässyttämään mielipiteitänne pm:sta.!

Vierailija
39/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-v lapsi vuoroviikoin. Vapaa-ajalla tulee tehtyä normaaleja kotihommia, tykkään pitää tavarat aina paikoillaan. Lapsen kanssa piirrellään, ulkoillaan, nähdään joskus kavereita yms. Lisäksi treenaan salilla ja välillä pelailen tennistä/käyn lenkillä, mutta nämä hoidan siten että eivät ole lapsiajasta pois.

”Lapsettomina” viikonloppuina yleensä leffaa kotona/kaupungilla kiertelyä/ravintolassa käyntiä/urheilua tai penkkiurheilua.

Vierailija
40/67 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 36 vuotiaalla ei kuulu olla enää mitään pikkulapsia.

Koulutetuilla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi