kateelliset naiset!
Miten naisten kateellisuus teidän mielestänne ilmenee? Itse olen hyvätapainen, kaunis, nuori nainen . Saan paljon miehiltä huomiota: huuteluita, tööttäilyä autoilta, miehet vilkuttelee, kehutaan missin näköiseksi, miehet jäävät katsomaan perään jne... Naisilta taas en saa minkäänlaista palautetta! Monet naiset" mittailevat" minua päästä varpaisiin ja käyttäytyvät ilkeästi. Puhuvat pahaa selän takana ja monet välttelevät. Itse kehun paljon muita naisia: kehun vaatteita, kampauksia, kroppaa jne. Olen myös avoin, kiltti ja avulias mutta silti saan itse vain paskaa niskaan:( Tämän vuoksi viihdyn paremmin miesten seurassa! Onko muilla kauniilla naisilla samanlaisia ongelmia? Oletteko te miehet panneet ikinä merkille että kauniita naisia syrjitään ja pilkataan toisten naisten keskuudessa?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:02"]Haluaisit naisten vislaavan perääsi?? [/quote] AHHAHAA:D haluaisin positiivista palautetta MYÖS naisilta. Kaikki naiset aina yrittävät vaientaa minut kun itse kehun toisia. Ja sitä en ymmärrä! Ei ole niin vaikeaa kehua toisia naisia.
[/quote]Jospa sinussa ei ole muuta kehumista kuin ne vaatteet ja kampaus. Kaverisi haluaisivat kehua toisiaan oikeasti, ei vaan ulkoisesti. Esim. miten sä jaksat hiihtää 30km ja vielä näillä pakkasilla!!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:06"]Minä olen aika tyypillinen girl's girl, eli annan itsekin kehuja naisille ja saan niitä heiltä takaisin. Pidän tyttökavereiden puolta enkä anna miesten vedättää ketään meistä.
Yleensä "yhyy kaikki naiset vihaa mua ja mun ulkonäköä" -tyyliset naiset on itse niitä jotka katselee muita naisia nenänvarttaan pitkin ja pitää kilpailijoina ja hehkuttaa joka käänteessä miten paljon paremmin tulevat toimeen miesten kanssa, siksi kun kerjäämällä saavat miehiltä jatkuvasti tarvitsemaansa huomiota, heillä siihen jokin ihme pakkomielle :)
[/quote]
Hyvin pitkälti juuri näin. Osa kauniista ihmisistä on näitä epävarmoja, kehujen kerjääjiä. Osa on sitten niitä ihania ja mukavia jotka ovat muutakun kuin pelkkä ulkonäkö...
Pahinta naisten kateellisuudessa on kaveripiirissä ulkopuolelle sulkeminen ja tarkoituksella pahan mielen aiheuttaminen. Ulkonäöllisesti samantasoiset naiset lähtevät yhdessä viihteelle, mieluummin kuin, että se kaunis kaveri olisi keräämässä miesten huomiota. Meikillä ja vaatetuksella he yrittävät laittaa kampoihin. Ihan turha pyytää heiltä apua esim meikkiin tai hiustenlaittoon, koska he tahallaan pilaavat sen minkä ulkonäöstäsi voivat. Poikaystävällesi yrittävät myös flirttailla ja käyttää tilanteita hyväkseen. Se kohotaisi heidän itsetuntoan, jos poikaystävällesi kelpaisi joku heistäkin. Ja olisi kiva nähdä ilmeesi! Hae mieluummin seuraa sellaisista, joiden itsetunto on valmiiksi kohdallaan ja kokevat olevansa tarpeeksi kauniita itsekin.
Tuomitsen kaikki nuoleskelevat bimbot ja juntit. Toisen ulkonäköä ei tule kommentoida suuntaan tai toiseen.
Kuten tästäkin ketjusta taas huomaa, niin kyllä se kaunes tai jo pelkkä ajatus siistä, että joku on niin kaunis että saa paljon huomiota miehiltä, niin myrkkyä sataa päälle. Kateutta, kateutta.
Tämä on niin perus tällä palstalla, että väitetään "et ole oikeasti kaunis" tai "luonteesi on paska ja katsot kuitenkin muita naisia nenen vartta pitkin". Oikeesti huvittaa aina. olette ihmiset niin uskomattoman kitkerän katkeran läpinäkyviä :D
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:57"]
Kuten tästäkin ketjusta taas huomaa, niin kyllä se kaunes tai jo pelkkä ajatus siistä, että joku on niin kaunis että saa paljon huomiota miehiltä, niin myrkkyä sataa päälle. Kateutta, kateutta.
Tämä on niin perus tällä palstalla, että väitetään "et ole oikeasti kaunis" tai "luonteesi on paska ja katsot kuitenkin muita naisia nenen vartta pitkin". Oikeesti huvittaa aina. olette ihmiset niin uskomattoman kitkerän katkeran läpinäkyviä :D
[/quote]
Niin, tai ihan kokemusta, kokemusta.
Itse teen työtä, jossa olen paljon mallien kanssa tekemisissä, osa niistä on ihan superkauniita, mutta enpä ole tavannut tuollaista superkaunista naista, joka olisi ihan täpinöissään jostain iskuyrityksistä ja tööttäilyistä.
Mutta olen tavannut elämäni paljon ns. taviksia, jotka oikeasti luulevat olevansa superkauniita, koska joku jormareino yritti joskus vuonna viis ja kuus niiden pöksyihin.
Jos olet I.-E., niin ei kyse ole sinun kauneudestasi, vaan tavastasi lytätä kaikki muut humble-brag tyylillä. Se ympärilläsi pyörivä "kateus" on silkkaa ärsyyntyneisyyttä, kun omasta elämästä yrittää kertoa mitään, niin aina sinulle on käynyt pahemmin/paremmin ja sitten taas puhutaan sinusta, kun ohimennen olet sanonut jotain jonkun kengistä ja kertonut miten itselläsi on samanlaiset, mutta "mallikuvauksien palkkio".
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:00"]
Mutta olen tavannut elämäni paljon ns. taviksia, jotka oikeasti luulevat olevansa superkauniita, koska joku jormareino yritti joskus vuonna viis ja kuus niiden pöksyihin.
[/quote]
Joo, tai viidakontähtöstyyppisiä näyttävästi pukeutuvia ja meikkaavia naisia, jotka innostuvat iskuyrityksistä ja ärsyttävät muita lähinnä huomiohakuisuudellaan.
Niin kuin ap näet tässäkin, että katkeruus ja kateus on naisissa niin perustavanlaatuinen piirre, että sille ei voi mitään. Helppo on sanoa, että älä välitä noista typeristä alaluokan kommenteista, mutta yritä ainakin antaa mennä sellaiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Meillä ei saa sanoa itseään kauniiksi, ei saa olla hyvä missään, et saa onnistua missään jne. Puukkoa tulee selkään varmasti jos olet vähänkään parempi kuin muut ja jos sen vielä tiedostat itse. Naiset on pääpiirteittäin aivan helvetin vittumaisia erityisesti toisilleen.
-.mies-
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 16:00"]
Hello provo :D No ensinnäkin itseäni ärsyttää tuo itsensä ylistäminen. Oh honey, on minuakin sanottu missiksi ja malliksi mutta eiköhän meitä kaikkia ole.. :D
[/quote]
Minua ei ole sanottu missiksi eikä malliksi, eikä oikeastaan kauniiksikaan. En ole ruma, mutta en tosiaankaan erotu massasta. Paras kehu mieheltä, jonka muistan taisi olla se kun sanottiin Jodie Fosterin näköiseksi. Ai niin, äitini on sanonut mua Grace Kellyn näköiseksi, hehhee, äidit on ihania : )
En ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää, kateutta tms. Nuorena olin hyvinkin kaunis ja miehet pörräsivät ympärillä kuin mehiläiset hunajapurkin kimpussa. Ja nytkin keski-ikäisenä saan edelleen paljon huomioita miehiltä, myös paljon itseäni nuoremmilta. Olen aina suhtautunut tähän huomioon lähinnä huumorilla, en ole koskaan ollut mitenkään ulkonäkökeskeinen, ei ole kiinnostanut oma ulkonäkö eikä toistenkaan. Siis tottakai sillä tavalla normaalisti olen pitänyt huolta itsestäni, mutta meikkaamisen kanssa on ollut vähän niin ja näin, en seuraa muotia, ei tulisi mieleenkään hankkia vaikka tekoripsiä tai rakennekynsiä.
Käyttäydyn kaikkien seurassa normaalin kohteliaasti ja olen kaikille ystävällinen ja avuliaskin, paneudun ihmisten asioihin, kyselen kuulumisia, enkä toitota omia juttujani. En kiinnitä huomiota toisten ulkonäköön, enkä kehu kenenkään vaatteita tms. ne ovat mulle täysin yhdentekeviä juttuja. Sen sijaan kiinnitän huomiota ihmisten käytökseen, kuuntelen heitä ja olen oma itseni. No problem ever.
Minä olen itseasiassa aika perseennäköinen ja mullekin tööttäillään ja vislaillaan. Ja on sanottu missiksi ja malliksi.
Tätä palstaa lukiessa huomaan olevani onnekas oman vaimoni puolesta.
-mies
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:14"]
Niin kuin ap näet tässäkin, että katkeruus ja kateus on naisissa niin perustavanlaatuinen piirre, että sille ei voi mitään. Helppo on sanoa, että älä välitä noista typeristä alaluokan kommenteista, mutta yritä ainakin antaa mennä sellaiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Meillä ei saa sanoa itseään kauniiksi, ei saa olla hyvä missään, et saa onnistua missään jne. Puukkoa tulee selkään varmasti jos olet vähänkään parempi kuin muut ja jos sen vielä tiedostat itse. Naiset on pääpiirteittäin aivan helvetin vittumaisia erityisesti toisilleen.
-.mies-
[/quote]
Aika harvoin nämä ulkonäöstään ylistysoodeja laulavat on oikeasti mitään erikoisia kaunottaria. Kyseisillä tapauksilla tuppaa olemaan itsetunnon kanssa ongelmia ja jakavat jokaista positiivista kommenttia itsestään auliisti. Voisin aika 100% todennäköisyydellä sanoa, että ap on aika perus-nätti nuorehko nainen, joka panostaa ulkonäköönsä niin hiustenhoidon kuin vaatteidenkin saralta. Juurikin tätä standardia, joita on joka nurkalla. Reaktio muista naisista perustuu siihen, että onko kyseinen ihminen mukava tai miellyttävää seuraa. Olen aika lopen uupunut, että sukupuolen perusteella väitetään aina kateelliseksi, kun joku on mulkku/omahyväinen/ikävää seuraa. En ensinnäkään ole hetero, joten mikäli se itsekehuskeleva nainen olisi miten mulkku tahansa, mutta järisyttävän kaunis ja upea, niin haluaisin panna sitä ainakin kertaalleen enkä suinkaan sättiä selän takana tai arvostella päästä varpaisiin. Tavisnaiselta en moista munapäisyyttä sietäisi, mutta olisi oikeasti jännää kaataa joku pitkäsäärinen jumalatar oli miten mulkku tahansa.
Saat niin paljon huomiota miehiltä, et koska olet kaunis, vaan koska olet HELPON NÄKÖINEN. Ymmärtäkää tämä naiset! Itse oon ollut samanlainen. Ja kuvittelin saavani huomiota koska olen kaunis. Ja naiset ei pitäny musta koska olin hautautunu meikkikerroksen ja halpojen vaatteiden alle, eli toisin sanoen näytin tyhmältä ja itsekeskeiseltä bimbolta, kuka sellaiselle haluaisi puhua? Nyt olen huolitellun näköinen, tyylikäs ja kaunis nuori nainen. Tiedän olevani kaunis, koska näen itseni peilistä. Kuulen tosi monilta naisilta että olen kaunis, mutta kukaan mies ei lähesty röyhkeästi tööttäilemällä tai viheltelemällä. Kyllä muakin pokaillaan, mutta kunnioittavasti tulemalla puhumaan, eikä millään iskurepliikeillä. Erota toisistaan negatiivinen ja positiivinen huomio. Sun kannattaa ap kiinnittää huomiota, pukeutuuko muut naiset sun ympärillä samalla tavalla kuin sä. Käyttävätkö yhtä paljon meikkiä? Usein ei itse huomaa kuinka tytkyltä näyttää, tiedän sen kokemuksesta.
Oho siis tyrkyltä.
38
Ps. Muakin ne naiset "inhos" kunnes menin itseeni ja tajusin ettei musta edes voinut pitää sellaisena kuin olin. Kyse ei ollut kateudesta, olin vaan ärsyttävä bimbo.
Mä olen ensimmäisen kerran kuullut olevani todella kaunis nainen 21-vuotiaana työhaastattelussa. Hain toimistotyötä, päädyin kyseisen yrityksen mainoskasvoksi siinä sivussa. Siihen päivään asti olin kuullut kavereiltani pelkästään vähätteleviä kommentteja ulkonäöstäni ja itsetuntoni oli todella pohjamudissa. Monet ihastumisenikin torpattiin toivottomiksi, kuulin aika älyttömän monta kertaa teini-iässä, että ei se nyt susta voi kiinnostua, painitte kyllä niiiiin eri luokissa. Ja kuten arvata saattaa, ei juuri aikaakaan kun minun ihastusteni käsipuolessa näkyi sitten joku toinen kaveripiiristäni. Vielä tänäkään päivänä en oikein luota omaan ulkonäkööni, ihmiset kun sanovat minun olevan luonnossa eri näköinen kuin kuvissa. Uskottelen itselleni, että photoshop on kauneuteni salaisuus, vaikka periaatteessa peiliin katsoessani nään ne samat kasvot. Entisen pomoni lisäksi kukaan ei vaan koskaan ole sanonut minua kauniiksi.
siis naiset on kateellisia ja ilkeitä mutta etkö sä koskaab saa naisilta mitään hyvää kommenttia?
oon huomanbu et yleensä tosi kauniiden naisten ympärillä on sellasia pintaliitäjiä jotka kehui maasta taivaisiin et saa olla kyseisen muijan kaveri
Ainakin koulussa ja opiskeluissa tuntui aina, että kauneimmat tytöt ovat tyttöjenkin keskuudessa ihailtuja ja suosittuja, ellei persoonassa ollut pahasti vikaa. Aikuisenakaan en ole huomannut, että kauniita olisi ainakaan syrjitty enemmän kuin muita. Olen itse tavallisen näköinen, mutta olen silti kohdannut jonkinlaista kateutta vanhemmilta naisilta, joten uskon kyllä silti, että kateutta esiintyy naisten keskuudessa.