Mitä odotat joululta eniten?
Kommentit (46)
Kaikki lapset puolisoineen tulevat meille koko jouluksi ❤️. Olen jouluihminen ja laitan mielelläni joulun viimeisen päälle.
Gambinaa yhdistettynä sillisalaattiin - OMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOM-NOM!
Marras-ja joulukuussa laittelen valoja, askartelen jouluisia juttuja ja laittelen kaikenlaista jouluun liittyvää esille. Joulukuusi koristeineen ja valoineen pihalle. Laitetaan kun kesäaika virallisesti loppuu.
Itse joulua ei vietetä, ei lahjoja eikä mitään jouluruokaa tai herkkuja.
Nautitaan vaan yhteisestä ajasta.
Koira, mies ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten odotan, että joulu menisi ohi mahd pian. Kärsin hössötyksestä ja koko jouluteatterista. Tapanin iltana voi jo hengähtää helpotuksesta.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan.
Kyllä minä ne muutamat joulupäivät kestän, mutta se viikkokaupalla joulua edeltävä häsläys köy hermoilleni. Eikä siltä voi välttyä mitenkään, vaikkei itse osallistuisikaan.
tia.a 68v. mummo kirjoitti:
Vuokra talo jossa asun :olisi Joulu-sauna?Kruunaisi jouluni!Kun elämä kapenee vanhana,ystävät kuolee.Niin sanottua perhe joulua en vietä . Kyntilät ovat minulle tärkeät ,joten sytytän kyntilät lyhtyyn. Tietysti toivoisin olisi valkeaa lunta.Taita olla turha toive pääkaupunki setu? Joulu valmisteluni: Teen kortteja. Kirjastot aivan varmasti kerää niitä tänäkin vuonna: Jakavat yksinäisille kodin hoidon asiakaille, sama palvelutalot ymm. Kortin teot on jo alla veteraaneille,sotiemme naisten tai lottien muistamiseksi. Posti kerää niitä.Usemman voi laitaa isoon kirjekuoreen.Vähän harmitaa ei autoa,auto kuskia .En pääse Honkanummen ja Malmin hautausmaat. Julkisilla en jaksa vanhana ne reissata enää. Mutta muistan heitä sydämessäni. Joten ihan Hyvä Joulu tulossa.Ei tressiä.Ei hössötystä.(ps. sille jota ärsytää kirjotius virheet ,olen lukihäiriöinen anteeksi)
Korttien tekemistä vanhainkotiin vietäväksi olen suunnitellut myös, kiitos kun muistutit!
Odotan rauhallista joulua, omassa kodissa. Viime joulun rauha houkuttelee pitämään toisen samanlaisen. Appivanhemmatkin muuttivat vuosi sitten melkein naapuriin eli nyt on koko perhe on koossa sen suuremmitta vaivoitta
Aatonaattoiltana ehkä haudoille, ovat kyllä aina mielessä mutta joulun kynttilämeri koskettaa
Aattona metsäkävely, eli havujen haku, ja sen jälkeen saunaan, sitten alkaa joulu.
Palapeli, kirja ja vihreitä kuulia - ympärillä saa käydä kuhina mutta minulle riittäisi tuo
Jouluaamun jumalanpalvelus
Sitäpä odotan
Rauhallista yhdessäoloa perheen kanssa
Pääsee valoon ja lämpimään taas vaihteeksi, pois pimeästä Suomesta.
Aattoaamu on parasta, jos sattuu olemaan vapaata. Sitä tunnelmaa ei melkein voita mikään.
Vapaata. Saa nukkua pitkään, lojua sohvannurkassa kirjan kanssa, ulkoilla, katsoa elokuvia, tehdä käsitöitä, saunoa, valvoa pitkään takan äärellä jutellen puolison kanssa ja siemaillen glögiä. Sitten jaksaa taas palata töihin.
Vierailija kirjoitti:
Aattoaamu on parasta, jos sattuu olemaan vapaata. Sitä tunnelmaa ei melkein voita mikään.
Totta! Tykkään itse herätä aattona aikaisin kun muut vielä nukkuu, sytyttää kuusenvalot ja ottaa riisipuuroa, katsella rauhallista aamumaisemaa joka toivottavasti edes vähän talvisen näköinen, taustalle Joulupukin kuumalinja.
Lepoa työkiireistä, perheenä yhdessäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomaa ja pientä hengähdystaukoa töiden paineesta. Rauhoittumista ja sellaisia pimeitä iltoja, kun ainoastaan kuusessa on valot ja saa vaan olla.
Entisten hehkulamppujen aikaan olikin ihanaa tuijotella valoja. Ledejä ei voi, eikä saa tuijottaa kun silmät menee pilalle.
No joo, en mie niitä valoja nyt niinkään tuijottele, vaan tykkään että ei ole muita valoja huoneessa päällä kuin ne kuusen valot =)
Lepoa, hiljaisuutta ja yksinoloa. Suljen puhelimen ja pysäytän luultavasti ne pari kelloa, mitä asunnossa on. Nukun milloin huvittaa, ulkoilen käyn saunassa, syön. Ei tarvitse tietää, mikä vuorokaudenaika on, kun ulkona melkein muutenkin koko ajam pimeää.
Olin viime joulun vapaalla. Nyt olen varautunut työjouluun, ainakin osan joulusta.
Rauhoittumista, joulun sanomaa, hyvää ruokaa, siivottua kotia, ehkä läheisten tapaamista. Muuten vietetään miehen kanssa kahdestaan.
Myös lunta, kynttilöitä ja hillittyä koristelua.
Hyvää joulun odotusta 🎄💖
Että muslimit muuttaa takaisin Arabiaan. Aamen.
Kylli-Sedän joulusatuilua missä Kylli-Setä koittaa satuilla Kylli-Tädille missä on heilunut kyllinsä kanssa koko joulunalusviikon. Sen jälkeen tuleekin Samu Sirkan jouluörvellys. Aamulla on tietysti pakko katsoa Joulupukin hourulinja ja sen päätteeksi esitettävä klassikkoanimaatio "Puliukko".