Jotain täysin käsittämätöntä tapahtui aamuyön ajelulla
Lähdin matkaan aamuyön viimeisinä tunteina ja tulin kotsaan aamukuudelta. Tiet olivat täysin tyhjiä. Ajelin menemään sellaista ei nyt syrjäistä tietä, mutta sellainen sivutie. Käännyin sinne isolta tieltä ja näin jossain kaukana auton valot.
Ajelin sivutietä mittarin mukaan 10 km/h enemmän kuin rajoitus, eli en ajanut alinopeutta, TAASKAAN.
Näin taustapeilissä kaukana siintävät valot. Tajusin, että se kaukana ollut auto tuli perääni. Tiesin tässä vaiheessa mitä tulee tapahtuman, nimittäin KOKEMUSTA ON.
Olin reippaasti edellä toisesta autosta ja etenin vauhdikkaasti. Kuinkas ollakaan, takana oleva auto lähestyi lähestymistään siitä huolimatta.
En nostanut nopeutta mitenkään huomattavasti, jotta kuski ei luulisi että roikkumisella on jotain vaikutusta minuun. Olin kuin en olisikaan, yritin pysyä tyynenä ja esittää etten huomaa mitään. Toki katselin taustapeiliin.
Kun roikkuminen vain jatkui ja jatkui, menetin hermoni ja näytin keskaria XDDDD Kuski kääntyi sen jälkeen risteyksessä. En tiedä oliko kääntymässä muutenkin, veikkaan, että tarkoitus oli jatkaa seuraamistani kiinni puskurissa ja yrittää saada reaktio.
Keksin kotsassa yhden keinon, jonka aion toteuttaa seuraavan roikkujan kanssa XD harmi kun en sillä hetkellä tajunnut.
Mutta tosiaan nämä roikkujat ovat aivan s a a t a n a n raivostuttavia enkä voi käsittää mikä ihmeen pakkomielle ihmisellä on KAAHATA se tien ainoa auto kiinni, jotta pääsee roikkumaan puskuriin????? Olen kirjoittanut tästä ennenkin ja osasin tosiaan odottaa tätä, kun näin että auto seuraa minua.
Kommentit (25)
Ymmärränhän minä SEN, että eri autoissa mittarivirhe on erisuuruinen. Mutta en minä ala ajamaan mittarin mukaan 20 km/h ylinopeutta vain siksi, että jonkun mittarivirhe voi olla jotain. Missään autossa se ei ole NOIN iso.
Jännä ilmiö on se, että voit olla asioilla, ihan vaikka ruokakaupassa ja näet ihmisiä siellä. Kukaan ei aiheuta mitään sen ihmeellisempää reaktiota, kaikki vaikuttavat ihan normaaleilta. Mennään autoon, ja yhtäkkiä siellä on kaikensorttisia k u s i p ä i t ä ja luonteet muuttuvat. Minäkin olen oikeasti ujo ja rauhallinen ihminen, mutta liikenteessä suututtaa ihan eri tavalla asiat. Toki siinä on sekin fakta, että idari saattaa aiheuttaa törttöilyllään joko kalliit lommot autoon tai sitten voi vaikka niska venähtää tai jotain. Sen takia liikenteessä voi suuttua herkemmin.
Yhdessä sadussa mummo asui kengässä, mutta näköjään sitä voi asua myös päähineessä.
Tosin en keksi yhtäkään syytä sille, miksi ei alinopeutta ajavana yksinkertaisesti voi ajaan tien sivuun ja antaa sen perässäroikkuvan mennä menojaan, sillä selviää monesta omasta vihahetkestä ja saa ajella rauhassa.
Höh. Eihän tässä ollut edes mitään ufosieppausta tai muuta täysin käsittämätöntä.
Monia pelottaa ajaa pimeällä yksin. Siksi etsitään se toinen auto turvaksi.
Niin. Roikkujat on vaarassa itsekin jos äkkijarrutat. Kuspäitä riittää, mihin se ominaisuus katoaisi.
Mikä on se temppu, jonka aiot tehdä seuraavalla kerralla?
Minä ajoin kerran yöllä pitkää matkaa sen talven pahimman lumimyrskyn jälkipuolella pohjoista kohti. Tiellä oli parikymmentä senttiä lunta, eikä autojen jälkiä näkynyt ollenkaan. Ajoin siis maltillisesti eli reilusti rajoituksen alle, koska halusin pysyä tiellä.
Taakseni ilmestyi iso venäläinen citymaasturi. Näytin sille vilkkua ja ajoin aivan tien laitaan, jotta se olisi päässyt helposti ohi. Monta kertaa. Maasturi ajoi metrin päässä takapuskuristani, seurasi minua tien laitaan ja pysähtyi samalla, kun minä pysähdyin. Tätä jatkui toistakymmentä kilometriä. En tiedä, oliko maasturikuskilla tarkoitus vain öykkäröidä, vai halusiko hän, että minä olisin ajanut karkuun ja aukonut hänelle tietä.
Niille, jotka harrastavat takapuskurihäiriköimistä, tiedoksi seuraava: minä sain häiriköimisestä kyllikseni, pysäytin autoni keskelle tietä, panin hätävilkut päälle ja avasin oven sillä mielellä, että nyt jutellaan. Ehdin työntää toisen jalkani ovesta ulos, kun maasturi äkkiä kaasutti, koukkasi pientareen kautta ohitseni ja häipyi horisonttiin. Ei siis ollut kyse siitä, että maasturikuski ei olisi osannut ajaa tuolla kelillä. Hän oli häiriköinyt minut niin vihaiseksi, että täysin luonteeni vastaisesti olin valmis lyömään joko maasturia tai tarpeen mukaan sen kuskia sillä astalolla, joka minulla autossani on. Pelti- tai muovikuoret tuntuvat suojaisilta, mutta tositilanteessa eivät sitä ole.
Meidän isä ainakin hidastaa vauhtia, jos joku roikkuu puskurissa 😆
Toinen ajaa vähän lujempaa kuin sinä, eikä viitsi ohittaa, koska on kohta kääntymässä toiselle tielle. Täysin normaalia käytöstä liikenteessä.
Tekstistäsi päätellen olet aika pitkästyttävä, hyvä ap. Miksi ihmeessä et laske näitä sinut saavuttavia autoilijoita sopivassa paikassa ohitsesi? Tätähän tieliikennelainsäädäntökin edellyttää.
Kun joku tulee kiinni takapuskuriin, minä jäähdytän hermot, lasken nopeutta, ja sanon itselleni, että minua ei kukaan pakota ajamaan ylinopeutta. Pistän radion kovemmalle ja keskityn omaan tekemiseen. Kyllä ne kiireisemmät nopeasti kaahaavat ohi.
Missä ufosieppaus ja anaaliluotain?!
Mihin helkkarin "kotsaan" ap saapui? Viesti on vainoharhainen. Hanki elämä, ap!
Miekkosnainen luulee aina, että häntä jahdataan.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Meidän isä ainakin hidastaa vauhtia, jos joku roikkuu puskurissa 😆
Juuri näin. Nostat jalan pois kaasulta ja annat vaikka auton pysähtyä, jos se urpo ei tajua vinkkiä ja mene ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se temppu, jonka aiot tehdä seuraavalla kerralla?
Minä ajoin kerran yöllä pitkää matkaa sen talven pahimman lumimyrskyn jälkipuolella pohjoista kohti. Tiellä oli parikymmentä senttiä lunta, eikä autojen jälkiä näkynyt ollenkaan. Ajoin siis maltillisesti eli reilusti rajoituksen alle, koska halusin pysyä tiellä.
Taakseni ilmestyi iso venäläinen citymaasturi. Näytin sille vilkkua ja ajoin aivan tien laitaan, jotta se olisi päässyt helposti ohi. Monta kertaa. Maasturi ajoi metrin päässä takapuskuristani, seurasi minua tien laitaan ja pysähtyi samalla, kun minä pysähdyin. Tätä jatkui toistakymmentä kilometriä. En tiedä, oliko maasturikuskilla tarkoitus vain öykkäröidä, vai halusiko hän, että minä olisin ajanut karkuun ja aukonut hänelle tietä.
Niille, jotka harrastavat takapuskurihäiriköimistä, tiedoksi seuraava: minä sain häiriköimisestä kyllikseni, pysäytin autoni keskelle tietä, panin hätävilkut päälle ja avasin oven sillä mielellä, että nyt jutellaan. Ehdin työntää toisen jalkani ovesta ulos, kun maasturi äkkiä kaasutti, koukkasi pientareen kautta ohitseni ja häipyi horisonttiin. Ei siis ollut kyse siitä, että maasturikuski ei olisi osannut ajaa tuolla kelillä. Hän oli häiriköinyt minut niin vihaiseksi, että täysin luonteeni vastaisesti olin valmis lyömään joko maasturia tai tarpeen mukaan sen kuskia sillä astalolla, joka minulla autossani on. Pelti- tai muovikuoret tuntuvat suojaisilta, mutta tositilanteessa eivät sitä ole.
Olen kokenut samantapaisen jutun. Olin ajanut sivuun ja niin teki takana ajavakin. Silloin laitoin hätävilkut päälle, otin puhelimen esille ja lukitsin auton ovet valmiina soittamaan 112. Muutaman minuutin kuluttua toinen auto jatkoi matkaansa nähtävästi kyllästyneenä siihen, että mitään ei tapahdu. Ulos autosta en todellakaan uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Tekstistäsi päätellen olet aika pitkästyttävä, hyvä ap. Miksi ihmeessä et laske näitä sinut saavuttavia autoilijoita sopivassa paikassa ohitsesi? Tätähän tieliikennelainsäädäntökin edellyttää.
Tässä puhutaan kiusaamisesta, kun perässäolija ei aja ohi vaan jää roikkumaan.
Kirjoitin tarkoituksella että mitä tulee tapahtuman XD