Voiko todellakin olla, ettei vaimollani ole seksifantasioita?
Arvon palstalaiset, käännyn puoleenne seuraavassa asiassa:
Olemme 45+ uusiopari, yhdessä jo yli viisi vuotta. Kotona ei enää lapsia, molemmilla hyvät ammatit, elämänkokemusta ja keskustelutaitoja. Alun kiihkeä sekstailu on vähitellen - kuten monasti tapahtuu -hiipunut suunnilleen kerran viikossa tapahtuvaksi melko vaniljaiseksi, mutta molemmille seksuaalisen tyydytyksen tuottavaksi erotiikaksi. Minä itse - olen siis suhteen mies - haluaisin seksiä hieman useammin ja olenkin siksi käynnistänyt keskustelun siitä, miten voisimme saada lisää intohimoa ja "uutuudenviehätystä" lemmenleikkeihimme. Lisää yhteistä kipinää olen yrittänyt löytää tiedustelemalla vaimoni mahdollista seksifantasioita. Hämmästyksekseni hän on minulle kertonut "ettei hänellä niitä ole"! Aluksi tietenkin oletin, että kysymyksessä oli vain turha häveliäisyys, mutta sittemmin olen tullut vakuuttuneeksi, ettei hänellä näitä fantasioita todellakaan tunnu olevan. Minusta se vaikuttaa uskomattomalta! Siis suunnilleen samalta, jos joltain kysyttäisiin, esim minne lomakohteeseen hän haluaisi matkustaa, jos minkä tahansa kohteen voisi valita... Täytyyhän jokaisella JOKU haave/fantasiakohde olla!
Voiko todellakin olla niin, että naisella (joka siis ei ole aseksuaali) ei ole seksifantasioita? Mitä mieltä olette?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Meitä on jolla ei ole seksifantasioita. Älä piinaa kysymällä niitä. On ahdistavaa vaatia jotain mitä ei pysty kuvittelemaan.
Niin, tarkoituksenani ei tietenkään ollut "piinata" tai "vaatia" millään tavalla! Enkä mielestäni syyllistänyt ketään siitä, ettei heillä ole seksifantasioita.
Ajattelin vain, että fantasia-osastolta voisimme vaimoni kanssa ehkä ammentaa lisää virtaa hieman jo rutinoituneisiin seksileikkeihimme.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa jos ei tarvitse vielä fantasioida. Sitten kun niitä alkaa tulemaan niin jossain kohtaa on vaikeaa vain elää hetkessä (seksissä).
Vielä? No kuinkahan monta kymmentä vuotta pitää mennä, että ne fantasiat päähän pälkähtää... Mutta kukin taaplaa tyylillään, me kaks,i minä ja mies ollaan erilaisia vaan sitten.
Ene kirjoitti:
Olen mies ja vaimoni pyynnöstä kertonut hänelle (joitain) seksifantasioitani.
Nyt - vuosia - myöhemmin olen saanut kuulla, mm. että "hän tuntee olevansa minulle pettymys, koska olen varmasti haaveillut jostain ihan muunlaisesta seksistä".
Fantasiat on fantasioita - ne voivat ajatuksena kiihottaa, mutta ei niitä ole tarkoituskaan toteuttaa. Fantasia on fantasia - ei suinkaan haave/toive.
Minä kerroin tärkeimmän fantasian miehelleni. Hän suuttui ja ilmoitti, että se on ero, jos sellaista haluan, eikä ole halunnut koskaan palata asiaan. Minä koin isomman pettymyksen sen seurauksena kuin jos olisin vaan pitänyt sen omana tietonani. Ehkä vaimollasi on joskus käynyt samoin.
Vaimolleni ei ole fantasioita, eikä minullakaan. Tai jos vaimollani olisikin, en niitä halua missään nimessä kuulla. Koska se fantasia olisi varmaankin jotain muuta kuin minä, joten en pysty hyväksymään sitä.
Tottakai sillä on fantasioita. Vai mitä kuvittelet hänen ajattelevan kun itseään hiuttaa. Senverran hänellä järkeä ettei niitä sinulle kerro.
Vai mitä luulet teidän seksille tapahtuvan kun hän kertoisi haaveilevan miehestä jolla on paljon isompi muna kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sillä on fantasioita. Vai mitä kuvittelet hänen ajattelevan kun itseään hiuttaa. Senverran hänellä järkeä ettei niitä sinulle kerro.
Vai mitä luulet teidän seksille tapahtuvan kun hän kertoisi haaveilevan miehestä jolla on paljon isompi muna kuin sinulla.
Miehenä ajattelen tuosta vain lähinnä sitä että miehellä on huono itsetunto jos tuollainen vaikuttaa. Enpä keksi ihan äkkiä asiaa joka satuttaisi minua jos vaimollani olisi siitä fantasia. Lähtökohtaisesti kenenkään ei pidä kuvitella että voisi hallita toisen mieltä tai mieltymyksiä.
Itseasiassa se olisi kiihottavaa kuulla miten vaimo tykkäisi isommasta tai vaikka komeiden miesten kanssa joukkopanosta, vähän vanhemman miehen kanssa otetusta pikapanosta tai mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mitä luulet teidän seksille tapahtuvan kun hän kertoisi haaveilevan miehestä jolla on paljon isompi muna kuin sinulla.Miehenä ajattelen tuosta vain lähinnä sitä että miehellä on huono itsetunto jos tuollainen vaikuttaa. Enpä keksi ihan äkkiä asiaa joka satuttaisi minua jos vaimollani olisi siitä fantasia. Lähtökohtaisesti kenenkään ei pidä kuvitella että voisi hallita toisen mieltä tai mieltymyksiä.
Itseasiassa se olisi kiihottavaa kuulla miten vaimo tykkäisi isommasta tai vaikka komeiden miesten kanssa joukkopanosta, vähän vanhemman miehen kanssa otetusta pikapanosta tai mitä hyvänsä.
Juuri näin! Ja tietenkin Vice versa.
Jos on seksuaalisuutta ja mielikuvitusta, niin todennäköisesti fantasioita löytyy. Jos jompaa kumpaa puuttuu, niin ehkä ei.
Uskalsin kertoa fantasioistani miehelleni vasta pari vuotta sitten, kun suhdetta jo 10 vuotta takana . Meillä se kyllä kannatti. Mies suhtautuu ihanasti. Hän kiihottuu niistä, ja niistä on poimittu elementtejä toteutukseen. Esim. rajut ja alistavat otteet välillä ym. Ihan kaikkea ei olla lapsiperheessä voitu toteuttaa, mut sekin on kiihottavaa, kun on yhteisiä juttuja varastossa myöhempää varten.
Jos sinulla AP on hyviä fantasioita, niin voisitte aloittaa että itse kerrot ensin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on seksuaalisuutta ja mielikuvitusta, niin todennäköisesti fantasioita löytyy. Jos jompaa kumpaa puuttuu, niin ehkä ei.
Luulen, että juuri tästä syystä (ihan saman olettamuksen olen itsekin tehnyt) vaimoni seksifantasioiden puuttuminen tuntuu minusta kovin vaikealta faktalta niellä.
Fantasioita voisi jakaa, se saattaisi lähentää pariskuntia. Pois ulkopuolisten määrittelemät häveliäisyysnormit, niitä ei ainakaan kannata roikottaa mukana missään suhteessa!
En tiedä toimisiko tämä ap:n tilanteessa, mutta voi kokeilla sopivassa hetkessä ääneen kepillä jäätä mistä mahdollinen lisäkiihotus voisi löytyä. Toiselle kannattaa jättää takaportti pakittaa tilanteesta tai jälkeenpäin vaikka kieltää koko juttu. Mitä kauempana "perusvaniljasta" tuossa fantasiassa mennään, niin sitä parempi jättää tuo pakittamisen mahdollisuus.
Ei kannata tivata tyyliin kiinnostaako iso musta vai ei. Pikemmin täytyy laittaa myös itsensä peliin myös ja vaikka samaa asiaa voi lähestyä sanomalla jotain tyyliin: " Tämä on itsellekin vähän outo juttu, mua on alkanut kiinnostaa ja kiihottaa ajatus, että sulle kävis sellainen juttu, että..."
Painot sanoilla "mua" ja "ajatus". Ei "mä haluan, että sä..." tai "haluasitko sä, että...".
Sopiva hetki on varmaan esileikin aikana useimmille. Siinähän sitä huomaa onko vaikutusta vai ei.
Edelliseen vielä jatkona, että oma kokemus on, että vähemmän voi olla enemmän. Eli toiselle tilaa mielikuvitukselle, liika seikkaperäisyys voi tökkiä pahastikin, etenkin jos ei olla ihan toisen "mukavuusalueella"
Kaikilla, on mutta kaikki eivät niitä halua / kehtaa kertoa. Mietippä jos hänen fantasiansa olisi että haluaa pissata päällesi tai piiskata sinua ja sinä taas et pitäisi niistä ollenkaan. Teiltä varmaan loppuisi seksi tuon jälkeen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä toimisiko tämä ap:n tilanteessa, mutta voi kokeilla sopivassa hetkessä ääneen kepillä jäätä mistä mahdollinen lisäkiihotus voisi löytyä. Toiselle kannattaa jättää takaportti pakittaa tilanteesta tai jälkeenpäin vaikka kieltää koko juttu. Mitä kauempana "perusvaniljasta" tuossa fantasiassa mennään, niin sitä parempi jättää tuo pakittamisen mahdollisuus.
Ei kannata tivata tyyliin kiinnostaako iso musta vai ei. Pikemmin täytyy laittaa myös itsensä peliin myös ja vaikka samaa asiaa voi lähestyä sanomalla jotain tyyliin: " Tämä on itsellekin vähän outo juttu, mua on alkanut kiinnostaa ja kiihottaa ajatus, että sulle kävis sellainen juttu, että..."
Painot sanoilla "mua" ja "ajatus". Ei "mä haluan, että sä..." tai "haluasitko sä, että...".
Sopiva hetki on varmaan esileikin aikana useimmille. Siinähän sitä huomaa onko vaikutusta vai ei.
Miten se toinenkin saataisiin samalla aallonpituudelle, että kukaan ei ottaisi keskustelusta itseensä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla, on mutta kaikki eivät niitä halua / kehtaa kertoa. Mietippä jos hänen fantasiansa olisi että haluaa pissata päällesi tai piiskata sinua ja sinä taas et pitäisi niistä ollenkaan. Teiltä varmaan loppuisi seksi tuon jälkeen kokonaan.
No voi hyvä tavaton!
Mikäli kysyn (ja olen siis kysynyt) vaimoni fantasioita, olen tietenkin valmis ne kuulemaan - ilman, että vedän poroja sieraimiin.
Ja jos (kuten esim nuo yllämainitut) fantasiat ovat mielestäni sellaisia, että niitä kannattaa yhdessä kokeilla, kokeilemme varmasti. Jos vaimoni nauttii ja kiihottuu eikä minusta tunnu pahalta, on se upeaa ja taas jonkun uuden alku.
Pahin skenaario tietenkin on, että pariskunta elää yhdessä vuosikymmeniä jakaen tietämättään saman seksuaalisen fantasian - ja kumpikaan ei kehtaa sitä kertoa, koska pelkää että toinen järkyttyy ja/tai seksi loppuu kokonaan!
Sulla on Ville just hyvä asenne mielestäni. Olet varmaan hyvä seksikumppani, jonka kanssa fantasioiden jakaminen olisi hauskaa. Kun eihän niihin tarvitse nii ryppyotsaisesti suhtautua kuin jotkut täällä näköjään.
Eikä kaikkia tarvitse edes toteuttaa, esim mun 2M1N fantasiasta mies totesi että eipä taideta toteuttaa. Mutta silti meillä oli hiton hyvää seksiä sen kertomisen jälkeen. Ja mies suhtautuu hauskasti, ehkä joskus ostaa mulle imukuppidildon, jota saan sisääni samalla kun otan syvälle suihin häneltä. Voi leikkiä olevansa vartaassa kuitenkin 😄
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään lopu. Ei pidä olla pikkumainen. Fantasioita ja mieltymyksiä voi olla vaikka minkälaisia. Erilaiset fantasiat ovat rikkautta vaikka ne eivät omia vastaisikaan. Kuitenkin mitään niistä ei tarvitse toteuttaa kun ovat pelkästään kiihottavia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on moniakin fantasioita, mutta
a) en kerro niitä miehelleni, sillä
b) en halua niitä toteutettavaksi.Jatkan kimppakivasta nuorten poikien kanssa ajattelemista. Pilalle menisi nekin fantsut, jos sitä menisi kokeilemaan.
Ei niitä tarvi toteuttaa vaikka niistä puhuisikin. Niistä voisi vaikka puhua tai katsoa/lukea aiheeseen sopivia videoita/tarinoita. Voisi kummasti saada lisäpotkua seksiin.
Esimerkiksi naisystäväni saa ihan villiksi kun hänen ratsastaessaan sormeilen hänen pyllyään ja alan puhumaan hänen takanaan touhuavasta toisesta miehestä. Ja ei, en aio toteuttaa hänen fantasiaansa käytännössä. Tämäkin lisämauste tuntuu hänelle hyvin riittävän, joten miksi en sitä hänelle soisi.
Ei niitä tarvi toteuttaa vaikka niistä puhuisikin. Niistä voisi vaikka puhua tai katsoa/lukea aiheeseen sopivia videoita/tarinoita. Voisi kummasti saada lisäpotkua seksiin.
Esimerkiksi naisystäväni saa ihan villiksi kun hänen ratsastaessaan sormeilen hänen pyllyään ja alan puhumaan hänen takanaan touhuavasta toisesta miehestä. Ja ei, en aio toteuttaa hänen fantasiaansa käytännössä. Tämäkin lisämauste tuntuu hänelle hyvin riittävän, joten miksi en sitä hänelle soisi.
Juuri tämä oli alkuperäinen motiivin tiedustellessani vaimoni seksifantasioita!
Toivoisin (edes ajoittain) paluuta suhteemme alkuaikojen villimpään seksiin - ja olin ajatellut, että pelkkä hänen fantasioistaan kuiskuttelu aktimme aikana saisi meihin molempiin lisää virtaa.
Monta kertaa meinaat ahdistua tässä ketjussa? Jos ei kiinnosta niin älä avaa ketjua.