Kulttuurinen omiminen
Tällä kertaa Chisu aloitti keskustelun ns. kulttuurisesta omimisesta. Hänellä oli letit päässä TV-ohjelmassa, ja tajusi itse "tehneensä hirvittävän virheen". Olenko nyt jo täysin boomeroitunut, kun pidän tälläistä höpinää niin typeränä, että meinaa aivot nyrjähtää? Vaiko onko sittenkin niin, että olen vaan ihan normaali ihminen joka ajattelee asioita nykyaikana harvinaiseksi käyneellä terveellä maalaisjärjellä?
https://www.is.fi/viihde/art-2000008288343.html
Mutta niin tai näin, mulla olisi asiaan tasapuolinen ratkaisu: muut kulttuurit eivät käytä valkoisten keksintöjä ja me ei käytetä muiden. Eli esim. auton, puhelimen, tietokoneen, lentokoneen, sähkön, lamppujen, jääkaapin, hellan, astianpesukoneen, pelikonsolien, hissin, imurin jne. käytännössä minka tahansa sähköllä toimivan laitteen käytön kun lopetatte, niin lupaan, että en ikinä laita pikkulettejä tai rastoja päähäni. Kuulostaako hyvältä idealta?
Muut kulttuurit ovat mielestäni omineet käyttöönsä aika lailla enemmän meidän tapojamme kuin mitä me heiltä.
Kommentit (3)
Mä kanssa mietin mun bonsaipuu harrastusta. Olen myös ostanut reissulta itselleni kimonon (turistille myytävä halpiskopio). Joku valkoihoinenhan saattaisi suuttua näistä mun touhuista.
T. Valkoihoinen riistäjä
Kuivakäymälää ei saa kuskata kehitysmaihin! Maakuoppa on ihan kätevä, pitäkööt sen.
Hyvä ajatus, samaa mieltä. Alkaa tympiä se nöyristely ja sorittelu.