Flunssainen mies on todella ärsyttävä.
Maailman ihanin ja herttaisin mies muuttuu flunssan takia todella rasittavaksi. Kurkku kipeä ja yskä, niin mies ei kykene mihinkään! Olen huomannut tämän todella monen miehen kohdalla. Veljet, isä, isoisä, serkut, kaverit,kaverien sukulaiset, exät, nykyinen yms. Ja riittää että on flunssa ilman kuumetta.
-
Oma puolisoni on kuin perseelle ammuttu karhu jos en jaksa hänelle vuoteeseen tarjoilla kaikkea, ja jos nuhan takia menee suunnitelmat pilalle niin siitä äkkäillään minulle. Samaan aikaan olen itse kuumeessa, flunssassa, raskaana ja kärsin pahoinvoinnista. Silti pitäisi jaksaa palvella miestä jolla nenä tukossa ja yskittää! Ja minä en saa valittaa pahaa oloa koska se on vähättelyä toista kohtaan. Voi hyvää päivää! Anteeksi purkaus, helpotti taas hieman. Nyt takaisin oksentamaan!
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:07"]Lopeta se palveleminen! Kyllä se itsekin tekee jos pakko on mutta jos tosiaan saa kaiken sänkyyn kannettuna sinun toimesta niin miksi mitään itse tekisi!?
[/quote]
Johan sanoin etten aina vie ja kun on flunssassa niin sitten mökötetään. Tottakai kuitenkin välillä "palvelen" häntä. Ja hänkin tuo minulle vuoteeseen ruokaa ja kuumaa juomaa, mutta kun molemmat sairastamme niin maailma kaatuu niskaan jos sanon etten jaksa :D Onneksi pyytää aina anteeksi jos kiukkuilee turhasta. Ehkä en itse valita tarpeeksi kehnosta olosta niin ei hän osaa flunssahuuruissaan tajuta etten jaksa. Ei vaan ole tapana valittaa kuumeesta ja muusta kun on kaikenlaista muuta pahempaa kokenut joskus.
Ap :)
Ihan totta! Jos minulla on flunssa, teen kotihommat ja kaikki lasten vaatimat jutut aivan normaalisti vaikka olo on ihan P*a mutta kun mies sairastaa, hän saa olla vuoteenomana tai makoilla valittaen ja kiukutellen sohvalla ihan rauhassa. Koko perhe potee tällöin. Pitää hoitaa ja tuoda huopaa, buranaa ja teetä. Pitää antaa rauha sairastaa ja nukkua.
Minun pitäisi sairaana jaksaa lähteä kaupungille, museoon ja ruokakauppaan mukaan. Tämähän on vain pikkuvaiva, flunssasta selviää kun ottaa reippaan asenteen! Miehillä (voiko tätä yleistää?) on joku käsityksen ongelma siinä, että jos joku muu on sairaana, niin tämä on terve. Vain jalka kipsissä tai pää kainalossa oleminen on este.
Kun olin raskaana, mieheni ei koskaan tajunnut ilman eri sanomista kantaa kauppakassia tai muuta painavaa. Olisin hänen puolestaan saanut nostaa vaikka elefantin. Poikani opetan kohteliaammaksi ja naisensa huomioivammaksi tässäkin suhteessa.
joo jatguvasti muna bystyssä on kiunuamassa huomiota. Ennemmin täällä työssä olen vaikka ylitunneilla ilmaiseksi kuin kotona.
t. gohtalotoveri!
Mulla on sitten varmaan kummallinen mies. Ei koskaan valita sairauttaan tai särkyjään. Edes sikaflunssassa ei odottanut palvelua.
Meillä ei välttämättä odota palvelua mutta valittelee kyllä oloa. Nyt ollaan kipeenä koko perhe, myös 5kk vanha vauva. Minä sitten tietty flunssassa hoidan kaikki vauvan hoidot ja mies potee sängyssä tai nojatuolissa. Jos olisi vielä palvelua vaatimassa saattaisi tämä nainen räjähtää :)
Komppaan, mies ei pysty edes nousemaan sängystä hakemaan itselleen vesilasillista, minun pitää hoitaa flunssassa lapset, koti ja ruoka. Miestä ei saa häiritä millään lailla, nukkuu koko päivän verhot ja ovi kiinni.
Kummasti muuttui ääni kellossa kun meinasin tuupertua ruokaa laittaessa. Mies käski sänkyyn lepäämään ja toi ruokaa ja juomaa. Lisäksi otti kainaloon ja laittoi leffan pyörimään ja siinä samalla silitteli ja toivoi että paranisin pian kun kuulemma sattuu katsoa kun sairastan. Ehkäpä hän osittain ajattelee elämän olevan helpompaa kun minä pystyn rutiininomaisesti tekemään kotityöt, mutta kyllä minä silti arvostan tuota hellyyttä ja hoivaa jota häneltä saan :) <3 Kovin hän tuhisee edelleen flunssaansa, mutta kummasti piristyi ja pystyy taas normaaliin elämään.
Ap
Miehet ovat vaan niin säälittäviä ja huomionkipeitä teeskentelijöitä!
Jep! Miehet kestää kipua paremmin,mutta flunssa on maailmanloppu. Siitä ei vain voi selvitä mitenkään...
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:56"]Itse olet kai puolisosi valinnut
[/quote]
No eikai se puoliso 24/7 ole flunssassa! Ja vaikka mies olisi maailman täydellisin ja kiltein niin kyllä se vain flunssassa muuttuu pikkulapseksi. Onneksi miehet ei sairasta aina :D
Se on se kuuluisa miesflunssa. Karmea tauti.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:56"]Itse olet kai puolisosi valinnut
[/quote]
Niin olenkin ja hyvä puoliso onkin :) Ainut vika vain tuo miehille tyypillinen piirre, että flunssa on pahempi tauti kuin mikään muu. Ja juuri nyt oman sairastelun ja pahoinvoinnin ohella alkoi sapettamaan. Ei suurempaa ongelmaa ja pikkuinen valitus tänne ei ketään tapa :)
Ap
Joo. MIESFLUNSSA on maailman kamalin tauti.
Mun miehellä on syöpä niin siinä rinnalla flunssa on pikkujuttu. Onneksi ei ole mikään tyhjästä naukuja kun on noita ihan oikeitakin ongelmia.
Lopeta se palveleminen! Kyllä se itsekin tekee jos pakko on mutta jos tosiaan saa kaiken sänkyyn kannettuna sinun toimesta niin miksi mitään itse tekisi!?
Hahah, just ajattelin samaa asiaa tänään. Kun mies on flunssassa, hän vaan nukkuu ja lepää, mulla kun on flunssa niin mun täytyy suunnitella ja valmistaa ruuat, hoitaa lapsia yms.. Tänään kun olin tulossa lääkäristä, soitin miehelle että josko mies hakis meille pizzat ruuaksi, ettei tartte laittaa mitään, niin vastaus oli että "No sinähän se olet liikkeellä, hae itse! :D Totesin vaan että mistä lähtien meillä on ruoka syöty 12 aikaan? Tajusi kyllä sitten mokansa ja lupasi hakea. :D
Meillä on ihan päinvastoin sillä itse en jaksa vähänkään flunssaisena tehdä yhtään mitään.
Miehellä sen sijaan voi olla nenätukossa ja +39 astetta kuumetta niin silti porskuttaa menemään kuin kone
Siinä pari linkkiä näille miesvihaajille
https://yle.fi/uutiset/3-8597135
https://ec2-cli.com/fi/onko-miesflunssa-todellinen-miehet-k%C3%A4rsiv%C…
https://www.vogel.fi/terveys/miesflunssa.php
Ei sitä tarvitse paappa kuin vauvaa mutta vähättely on vain misandriaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:10"]
Hahah, just ajattelin samaa asiaa tänään. Kun mies on flunssassa, hän vaan nukkuu ja lepää, mulla kun on flunssa niin mun täytyy suunnitella ja valmistaa ruuat, hoitaa lapsia yms.. Tänään kun olin tulossa lääkäristä, soitin miehelle että josko mies hakis meille pizzat ruuaksi, ettei tartte laittaa mitään, niin vastaus oli että "No sinähän se olet liikkeellä, hae itse! :D Totesin vaan että mistä lähtien meillä on ruoka syöty 12 aikaan? Tajusi kyllä sitten mokansa ja lupasi hakea. :D
[/quote]
Mistä te näitä ritareita oikein löydätte?